Gå til innhold

Hjemmelaget Cæsarsalat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil prøve å lage selv, og lurer på om man kan klare å få den like god som på restaurant😊

Bruker dere ansjosfileter i hjemmelaget? Har jo aldri sett ansjonsbiter i salatene man spiser ute😅 Hva slags dressingoppskift bruker dere? Ønsker å havne på en lettvint en, med ikke mange ingredienser, men samtidig oppnå den runde og syrlige smaken.

Anonymkode: 9afa7...a5b

Skrevet

Du tenkte på med eller uten kylling? Det er i dressingen ansjosen er, pleier å bruke den dressingen som står i oppskriften.

Anonymkode: 1ea7a...b81

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tenkte på med eller uten kylling? Det er i dressingen ansjosen er, pleier å bruke den dressingen som står i oppskriften.

Anonymkode: 1ea7a...b81

Nei, mente ansjosen😄 kan ikke huske å ha sett ansjonsbiter i salater jeg har spist, men det må jo nesten være det siden de nok følger oppskriften🙂 får bare kutte de bittesmå, så går det nok😅

Skrevet

Ansjosen er i dressingen, ikke salaten. Jeg kjøper dressing på Meny

Skrevet

Det meste av mat smaker bedre når den er hjemmelaget, såfremt vi ikke snakker Michelin-nivå.

Cæsarsalat er så enkelt  lage, det får du til. Selv foretrekker jeg Salade Niçoise:

Salade-Nicoise-v2_3-SQ.thumb.jpg.1f8c22f8e76a5256aab8efa036a3fd96.jpg

Anonymkode: 494ac...85f

Skrevet

AB 494ac...85f: 

Det der er IKKE en cæsarsalat. Ikke i nærheten engang. Det er en salade nicoise.

Anonymkode: 4bfa7...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

AB 494ac...85f: 

Det der er IKKE en cæsarsalat. Ikke i nærheten engang. Det er en salade nicoise.

Anonymkode: 4bfa7...477

Det var jo det personen skreiv.

Anonymkode: 40583...116

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ansjonsen er i dressingen, men dressingen havner nødvendigvis på salaten og jeg har ikke sett noen ansjonsbiter i salaten på kafè. 

Skrevet

🤣 ansjosen er helt most og kjørt jevn med blender eller stavmikser når man lager dressingen. så derfor ser du ikke bitene.

Anonymkode: 0b95c...49d

• Liker 2
Skrevet

Dressingen lages jo I blender/stavmikser/foodprocessor. 

Ikke bruk juleansjos, da. ;) 

Anonymkode: fd53e...62f

Skrevet

her er min favoritt oppskrift, selv om det ikke er "ekte cæsar" 

1 egg

1 ss sennep

litt hvitvins eddik

et par ansjos fileter

en liten neve parmesan

2 fedd hvitløk

kjører alt med stavmikser og heller oppi olje og evt litt vann til en fin dressing. smaker til med salt, pepper/Tabasco, sitron og sukker.

Romano salat, krutonger, kylling lårfilet, bacon, dressing, og parmesan på toppen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

🤣 ansjosen er helt most og kjørt jevn med blender eller stavmikser når man lager dressingen. så derfor ser du ikke bitene.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dressingen lages jo I blender/stavmikser/foodprocessor. 

Ikke bruk juleansjos, da. ;) 

Anonymkode: fd53e...62f

😄😄 da var gåten løst😁

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

her er min favoritt oppskrift, selv om det ikke er "ekte cæsar" 

1 egg

1 ss sennep

litt hvitvins eddik

et par ansjos fileter

en liten neve parmesan

2 fedd hvitløk

kjører alt med stavmikser og heller oppi olje og evt litt vann til en fin dressing. smaker til med salt, pepper/Tabasco, sitron og sukker.

Romano salat, krutonger, kylling lårfilet, bacon, dressing, og parmesan på toppen.

🥰🥰namm, takk for oppskrift! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...