Cecilie91 Skrevet 20. november 2021 #1 Del Skrevet 20. november 2021 Hvilken dag testa dere positivt etter symptomstart? fikk dere først negativ for så positiv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shikarni12 Skrevet 20. november 2021 #2 Del Skrevet 20. november 2021 Tok pcr test på dag 4 etter symptomstart, og hurtigtest frem til dag 4. Hurtigtest var negativ alle dager, men pcr testen kom tilbake positiv. Da tok jeg ny hurtigtest som var positiv. (Dag 5) I utgangspunktet skulle jeg da bare isoleres en halv dag, siden de teller 5 døgn fra symptomstart. Ble likevel satt i isolasjon til torsdagkveld istedenfor mandagkveld. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 20. november 2021 #3 Del Skrevet 20. november 2021 Positiv pcr test to dager etter symptomstart. Svært vage symptomer dag en og litt mer dagen før. Ingen hurtigtest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 20. november 2021 #4 Del Skrevet 20. november 2021 Bendie skrev (5 minutter siden): Positiv pcr test to dager etter symptomstart. Svært vage symptomer dag en og litt mer dagen før. Ingen hurtigtest. Er litt nysgjerrig, hva slags symptomer fikk du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 20. november 2021 #5 Del Skrevet 20. november 2021 Lett murrende hodepine dag en. Dag to også murrende hodepine og etterhvert en kriblende følelse i brystet og halsen, men ikke vondt. Utover kvelden følte jeg lett generell sykdomsfølelse. Følte på meg at dette var covid. Ulikt hvordan vanlig forkjølelse utarter seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 20. november 2021 shikarni12 skrev (45 minutter siden): Tok pcr test på dag 4 etter symptomstart, og hurtigtest frem til dag 4. Hurtigtest var negativ alle dager, men pcr testen kom tilbake positiv. Da tok jeg ny hurtigtest som var positiv. (Dag 5) I utgangspunktet skulle jeg da bare isoleres en halv dag, siden de teller 5 døgn fra symptomstart. Ble likevel satt i isolasjon til torsdagkveld istedenfor mandagkveld. Oi såpass 🙈 det kan jo ta flere dager før den eventuelt er positiv da 😬 det er jo skummelt hvor kort isolasjonstiden er da, iforhold til når man kan teste positivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 20. november 2021 Bendie skrev (29 minutter siden): Lett murrende hodepine dag en. Dag to også murrende hodepine og etterhvert en kriblende følelse i brystet og halsen, men ikke vondt. Utover kvelden følte jeg lett generell sykdomsfølelse. Følte på meg at dette var covid. Ulikt hvordan vanlig forkjølelse utarter seg. Takk for at du skrev synptomer hvor lenge var du dårlig? Fikk du noe ettervirkning av å få korona? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 20. november 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 20. november 2021 Fikk svak strek, men den dukka ikke opp før testen hadde tørka, så det teller vel ikke? skal uansett holde meg og barna hjemme en uke, og ta noen tester til:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 20. november 2021 #9 Del Skrevet 20. november 2021 Cecilie91 skrev (2 minutter siden): Takk for at du skrev synptomer hvor lenge var du dårlig? Fikk du noe ettervirkning av å få korona? Hei, jeg var ikke veldig syk da det sto på. Utslått i noen dager , generell sykdomsfølelse, hodepine og lett feber. Mistet luktesansen totalt og den er fremdeles lett svekket. Jeg er dessverre en av de med senvirkninger. Ble smittet jan -21. Har etter det slitt med kognitiv dysfunksjon, som medfører at jeg har svært liten kognitiv kapasitet. Blir fort sliten i hode, noe medfører at jeg har hatt daglig hodepine i mer eller mindre grad i 10 mnd. Jeg har også et økt behov for å hvile og sover mer, i sær etter kognitive anstrengelser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lettbrus Skrevet 20. november 2021 #10 Del Skrevet 20. november 2021 Begynte å føle oss dårlige kvelden etter en barnebursdag, og fikk senere på kvelden beskjed om at en av gjestene hadde følt seg dårlig samme kveld som bursdagen. Vi testet oss derfor dagen etter, og fikk positiv med en gang, både mannen min og jeg. Datteren vår var negativ. De kom hjem fra kommunen og testet henne annenhver dag, fordi hun fikk 15 dager ny isolasjon fra positiv test. Samme dag som hun skulle ut av isolasjon (dag 15) fikk hun positiv etter utallige negative. Stakkar unge og stakkar oss! 30 dager isolasjon ble det… Men var skikkelig dårlige også, så vi hadde nok ikke orket noe annet likevel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shikarni12 Skrevet 20. november 2021 #11 Del Skrevet 20. november 2021 Cecilie91 skrev (28 minutter siden): Oi såpass 🙈 det kan jo ta flere dager før den eventuelt er positiv da 😬 det er jo skummelt hvor kort isolasjonstiden er da, iforhold til når man kan teste positivt Ja, det er ikke helt bra 😬 var ute av isolasjon i går og helt oppegående, så dro å handlet, skiftet dekk etc. I dag er jeg plutselig kjempe forkjølet, og både smak og luktesans er vekk. Antar det betyr at jeg fremdeles er smitteførende, til tross for at jeg fikk 8 dager isolasjon og ikke 5 dager slik myndighetene mener er lenge nok.... i dag er dag 10 etter symptomstart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livmor Skrevet 21. november 2021 #12 Del Skrevet 21. november 2021 Bendie skrev (På 20.11.2021 den 16.55): Hei, jeg var ikke veldig syk da det sto på. Utslått i noen dager , generell sykdomsfølelse, hodepine og lett feber. Mistet luktesansen totalt og den er fremdeles lett svekket. Jeg er dessverre en av de med senvirkninger. Ble smittet jan -21. Har etter det slitt med kognitiv dysfunksjon, som medfører at jeg har svært liten kognitiv kapasitet. Blir fort sliten i hode, noe medfører at jeg har hatt daglig hodepine i mer eller mindre grad i 10 mnd. Jeg har også et økt behov for å hvile og sover mer, i sær etter kognitive anstrengelser. Som å lese om meg selv (bare at jeg akkurat har vært syk). Ute av isolasjon for et par uker siden etter forholdsvis lette symptomer. Har kontorjobb og trodde det skulle bli lett å gå tilbake til, men sliter veldig med hodepine og vanskeligheter med konsentrasjon. Etter kort tid får jeg også vanskeligheter med synet. Har prøvd å presse meg litt mer denne uka, noe som har resultert i smerter i hele kroppen. Fortsatt kort tid siden sykdommen så må bare være tålmodig, men veldig ekkelt å føle seg sånn. Utrolig redd for at legen ikke skal tro meg heller siden dette ikke synes på utsiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 21. november 2021 #13 Del Skrevet 21. november 2021 Cecilie91 skrev (På 20.11.2021 den 16.54): Fikk svak strek, men den dukka ikke opp før testen hadde tørka, så det teller vel ikke? skal uansett holde meg og barna hjemme en uke, og ta noen tester til:) De fleste viser begge strekene når de har tørket, så hvis dette ikke var svaret etter 15 min er det ikke riktig. Du skal kun tolke resultatet etter 15 min (noen står det 30 min på), og skal ikke tolke etter dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 21. november 2021 #14 Del Skrevet 21. november 2021 livmor skrev (56 minutter siden): Som å lese om meg selv (bare at jeg akkurat har vært syk). Ute av isolasjon for et par uker siden etter forholdsvis lette symptomer. Har kontorjobb og trodde det skulle bli lett å gå tilbake til, men sliter veldig med hodepine og vanskeligheter med konsentrasjon. Etter kort tid får jeg også vanskeligheter med synet. Har prøvd å presse meg litt mer denne uka, noe som har resultert i smerter i hele kroppen. Fortsatt kort tid siden sykdommen så må bare være tålmodig, men veldig ekkelt å føle seg sånn. Utrolig redd for at legen ikke skal tro meg heller siden dette ikke synes på utsiden. Jeg trodde også det skulle gå fint å jobbe. Var borte fra jobben i 14 dager. Kjente jeg ikke var helt bra igjen, men det er jo vanlig å hangle etter sykdom, så tenkte det ville gå seg til. Prøvde meg på jobb, men ble først delvis sykemeldt og ganske så snart fult sykemeldt. Har vekslet mellom full sykemelding og 20-25 % tilstedeværelse siden. Anbefaler deg og ikke presse for mye. Ser problemet med at det «ikke synes». Legen min har også hatt forventninger om bedring. Men virker å ha bedre forståelse nå. Du får vise til WHO definisjon, om du ikke er i bedring og mangler aksept de peker på at vanlige symptomer er fatigue, kortpust og kognitiv dysfunksjon Ellers finnes det en fb gruppe for de med senvirkninger. Mange der som sliter ned kognitive problemer - covid-19 Norge/ langtidssyke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livmor Skrevet 21. november 2021 #15 Del Skrevet 21. november 2021 Bendie skrev (2 timer siden): Jeg trodde også det skulle gå fint å jobbe. Var borte fra jobben i 14 dager. Kjente jeg ikke var helt bra igjen, men det er jo vanlig å hangle etter sykdom, så tenkte det ville gå seg til. Prøvde meg på jobb, men ble først delvis sykemeldt og ganske så snart fult sykemeldt. Har vekslet mellom full sykemelding og 20-25 % tilstedeværelse siden. Anbefaler deg og ikke presse for mye. Ser problemet med at det «ikke synes». Legen min har også hatt forventninger om bedring. Men virker å ha bedre forståelse nå. Du får vise til WHO definisjon, om du ikke er i bedring og mangler aksept de peker på at vanlige symptomer er fatigue, kortpust og kognitiv dysfunksjon Ellers finnes det en fb gruppe for de med senvirkninger. Mange der som sliter ned kognitive problemer - covid-19 Norge/ langtidssyke. Tusen takk for gode råd. Må bare innse at det ikke nytter å presse på, kroppen har nærmest kollapset litt denne uka. Riktig god bedring til deg, håper du snart føler deg bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 21. november 2021 #16 Del Skrevet 21. november 2021 livmor skrev (7 minutter siden): Tusen takk for gode råd. Må bare innse at det ikke nytter å presse på, kroppen har nærmest kollapset litt denne uka. Riktig god bedring til deg, håper du snart føler deg bedre. Takk det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 21. november 2021 #17 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg har testet meg flere ganger på flere oppmøte plasser. Tok to tester på to forskjellige steder og tilbakemeldingen var en positiv og en negativ. Resultatene er som en terning, ekstremt varierende. Tror jeg har hatt det hvertfall en gang, var en litt tung forkjølelse et par ganger, men ikke noe mer. Følger det jeg har gjort de siste 20 årene og det ser ut til å ha funket bra 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irrit Abel Skrevet 23. november 2021 #18 Del Skrevet 23. november 2021 Fikk hoste og ble forkjøla, var ganske sikker på at det bare var en kraftig forkjølese. Tok en hurtigtest på dag 4, den var positiv. Måtte ta pcr test samme dag, den var også positiv (fikk svar etter ett døgn). Dette er ca 2 uker siden, fremdeles ikke frisk. Jobber på hjemmekontor, men ikke overskudd til så mye mer. Håper formen snart kommer tilbake! Er selvfølgelig fullvsksinert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 25. november 2021 #19 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg testet meg daglig med hurtigtest fordi jeg var nærkontakt. Hurtigtesten var negativ på morgenen når jeg fikk symptomer på kvelden. Neste dag tok jeg pcr som var positiv. Har to barn som også har testet seg med hurtigtester daglig pga at de har vært nærkontakt av meg. Begge har blitt positive nå. Mitt inntrykk er at hurtigtestene først blir positive rett før, eller samtidig som man får symptomer. Det er også viktig med hurtigtestene at man unngår brukerfeil. Vil forøvrig kommentere til bildet over her at resultatet av hurtigtesten ser positiv ut selv om streken er svak(hvis bilder ble tatt før det hadde gått 30 minutter) Strek er strek. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 25. november 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 25. november 2021 Klikker83 skrev (10 timer siden): Jeg testet meg daglig med hurtigtest fordi jeg var nærkontakt. Hurtigtesten var negativ på morgenen når jeg fikk symptomer på kvelden. Neste dag tok jeg pcr som var positiv. Har to barn som også har testet seg med hurtigtester daglig pga at de har vært nærkontakt av meg. Begge har blitt positive nå. Mitt inntrykk er at hurtigtestene først blir positive rett før, eller samtidig som man får symptomer. Det er også viktig med hurtigtestene at man unngår brukerfeil. Vil forøvrig kommentere til bildet over her at resultatet av hurtigtesten ser positiv ut selv om streken er svak(hvis bilder ble tatt før det hadde gått 30 minutter) Strek er strek. ja jeg testa helt positiv i går kveld, og enda raskere i dag. så både jeg og barna har tatt pcr test. ble dårlig først i går, da testa jeg ordentlig positiv. før det hadde jeg så og si negative, utenom de svake strekene. så her stemte det at samme dag jeg ble dårlig, da testa jeg positiv. hvordan går det med dere nå? er det lenge siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg