AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Exen har brutt deler i samværsavtalen og behandlet barnet sitt dårlig atter en gang. Han neglisjerer og straffer barnet fordi han tydeligvis har problemer med meg, selv om det er slutt for flere år siden. Jeg føler jeg ikke kommer mellom til han og han kritiserer meg foran barnet hele tiden og viser foreldrefiendlighet, som er indirekte straff mot barnet. I går bare gikk han uten å si ha det til barnet sitt, uten en ha det kos, uten å si god natt til h*n, fordi han ble sur på meg ut av det blå som hadde bygget seg opp og jeg og barnet stod som et spørsmålstegn. Han hadde visst blitt sur på meg fordi jeg ikke hadde sagt vær så snill da jeg spurte om han kunne ta bort barnet fra noen elektriske ledninger. Han eskalerer situasjonen og lager konflikt ut av bagateller. Jeg føler han lager en ukomfortabel stemning som er irrasjonell og som kan skape utrygghet og fortvilelse hos barnet. Når en mann begynner å bli irrasjonell, så kan det være svært farlig. Og jeg stod med alt av rydding (så helt bomba ut) og legging alene, selv om han har samvær og skal hjelpe til med dette. Også visste han at jeg har en viktig eksamen i dag, men det ga han faen i så jeg måtte sitte oppe hele natten fordi barnet sovnet ikke før 21.00. Og så mener han at han hjelper meg og er «snill» ved å komme på samvær som er sykt provoserende å høre. Eksempelet ovenfor er bare en av mange ting han gjør mot barnet, og jeg begynner å bli SÅ fortvilet. Hva kan jeg gjøre? Barnet blir helt forvirret når slike situasjoner oppstår, og at faren bruker hersketeknikker og psykisk vold (ja, for dette er faktisk psykisk vold) mot meg foran barnet er uakseptabelt og det skal ikke læres. Jeg visste ikke hva jeg skulle si til barnet, men jeg sa at det faren hans gjorde nå ikke er greit og at han ikke får lov til å gjøre dette. Barnet bare bekreftet med et nei. Faren har kun samvær 1 helg i måneden nå, men likevel blir det drama ut av det blå hver gang. Jeg kan ikke gjøre og si noen ting uten at han blir sur på meg. Han begynner virkelig å skremme meg. Han nekter også å oppsøke hjelp når jeg tydelig ser han er på et veldig mørkt sted. Det er alltid alle andre det er noe feil med, og aldri han. Han har også begynt å drikke veldig mye. For mye alkohol kan jo gi et mørkt sinn, men han sier han ikke har et problem. Uansett er ikke en voksen mann mitt ansvar! Hva kan jeg gjøre nå når man ikke har lov til å nekte samvær? Hvordan beskytte barnet mitt? Beklager for langt innlegg. Anonymkode: 5d85e...054 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Jeg synes du virker vel så skummel. Du sykeliggjør ham og fremstiller ham som en farlig mann basert på små filleting mellom deg og ham. Barnet ditt har krav på to foreldre. Du beskytter ikke barnet ditt ved å nekte samvær, du bare framer det slik for å høste sympati. Sykt manipulerende. Anonymkode: 45711...9de 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Har han samvær hjemme hos deg? Hvor gammelt er barnet? Og hvis det er sånn, så kan du vel be barnevernet om hjelp, at de er tilstede på samvær for å observere også? Anonymkode: 92169...4fe 11
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes du virker vel så skummel. Du sykeliggjør ham og fremstiller ham som en farlig mann basert på små filleting mellom deg og ham. Barnet ditt har krav på to foreldre. Du beskytter ikke barnet ditt ved å nekte samvær, du bare framer det slik for å høste sympati. Sykt manipulerende. Anonymkode: 45711...9de Tull og tøys på deg. Faren høres ut som en narc. Ts du må bli grå sten og takle din eks på en god måte. Ikke treff han ansikt til ansikt om han er sånn mot deg forranbarnet. Anonymkode: 30c26...a80 25
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 Jeg er faktisk litt enig med anonym over her, det er ingenting du forteller som skulle tilsi at eksen din er ‘skummel’. Og hvorfor tenker du at ditt rot og din eksamen er hans ansvar? Er barnet veldig lite slik at samvær foregår hos deg? Anonymkode: cb5e1...601 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes du virker vel så skummel. Du sykeliggjør ham og fremstiller ham som en farlig mann basert på små filleting mellom deg og ham. Barnet ditt har krav på to foreldre. Du beskytter ikke barnet ditt ved å nekte samvær, du bare framer det slik for å høste sympati. Sykt manipulerende. Anonymkode: 45711...9de Hæ? Du har tydeligvis IKKE lest. Anonymkode: cf26e...1fc 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull og tøys på deg. Faren høres ut som en narc. Ts du må bli grå sten og takle din eks på en god måte. Ikke treff han ansikt til ansikt om han er sånn mot deg forranbarnet. Anonymkode: 30c26...a80 enig. Anonymkode: cf26e...1fc 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er faktisk litt enig med anonym over her, det er ingenting du forteller som skulle tilsi at eksen din er ‘skummel’. Og hvorfor tenker du at ditt rot og din eksamen er hans ansvar? Er barnet veldig lite slik at samvær foregår hos deg? Anonymkode: cb5e1...601 Har du lest? ALT? Anonymkode: cf26e...1fc 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): med anonym over her, det er ingenting du forteller som skulle tilsi at eksen din er ‘skummel Kansje ikke skummel for deg men mange skremmes av folk som har lite empati eller virker sinte. Anonymkode: 30c26...a80 13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva kan jeg gjøre nå når man ikke har lov til å nekte samvær? Hvordan beskytte barnet mitt? Beklager for langt innlegg. Anonymkode: 5d85e...054 Jeg vet ikke, men jeg anbefaler i alle fall å føre logg over situasjonene. Er han på samvær i hjemmet ditt? Hvorfor det? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnet ditt har krav på to foreldre. Du beskytter ikke barnet ditt ved å nekte samvær, du bare framer det slik for å høste sympati. Sykt manipulerende. Anonymkode: 45711...9de Barnet har krav på to foreldre som behandler det bra, men det finnes ingen magisk trylleformel for dette. Du leser teksten til ts som fanden leser Bibelen, så du høres ganske forutinntatt ut. Anonymkode: 94d7f...66c 16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke, men jeg anbefaler i alle fall å føre logg over situasjonene. Er han på samvær i hjemmet ditt? Hvorfor det? Barnet har krav på to foreldre som behandler det bra, men det finnes ingen magisk trylleformel for dette. Du leser teksten til ts som fanden leser Bibelen, så du høres ganske forutinntatt ut. Anonymkode: 94d7f...66c Ja enig, bf oppfører seg veldig dårlig ovenfor ts OG barnet. Stakkars barn. Anonymkode: cf26e...1fc 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes du virker vel så skummel. Du sykeliggjør ham og fremstiller ham som en farlig mann basert på små filleting mellom deg og ham. Barnet ditt har krav på to foreldre. Du beskytter ikke barnet ditt ved å nekte samvær, du bare framer det slik for å høste sympati. Sykt manipulerende. Anonymkode: 45711...9de Små filleting?? Du mener det er filleting når en far: - Aldri gir en klem til barnet sitt - Går ut av døren, neglisjerer barnet sitt fordi han blir sur på meg og vi forstår ikke hvorfor - Holder for ørene når barnet gråter - Barnet får ikke ha muslimske venner - Barnet får ikke leke med dukker - Barnet får ikke lov til å grise og søle, altså å være et barn - Heller vil ut å reise enn å se barnet sitt - Himler med øynene når barnet blir sint - Mener barnet sitt er unormal fordi h*n skriker i blant - Sier hold kjeft til meg foran barnet - Sier at han gleder seg til barnet blir 18 år så han slipper å se meg og betale bidrag Jeg kunne ha skrevet flere eksempler, men dette er IKKE filleting i min verden. Dette handler ikke om sympati overhodet. Det handler om frykt og et råd om hva man bør gjøre i slike situasjoner. Jeg skriver at jeg ikke nekter samvær så det er ikke tema uansett. Det er faktisk veldig leit at noen kommer med antagelser når du ikke vet noen ting om barnefar og vår situasjon. Jeg spør om råd og ikke din personlige mening. Anonymkode: 5d85e...054 19
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har han samvær hjemme hos deg? Hvor gammelt er barnet? Og hvis det er sånn, så kan du vel be barnevernet om hjelp, at de er tilstede på samvær for å observere også? Anonymkode: 92169...4fe Men om jeg kontakter barnevernet så blir det en sak og mekling, og han er mester til å manipulere og fremheve seg selv. Det kommer til å bli en krig og det ønsker jeg ikke. Anonymkode: 5d85e...054 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 Hva er det med kg og sånne surmaga svar til folk som sliter? At ts er skremmende liksom? Det er skremmende i seg selv at man skriver sånt til enslige mammaer som ts som sliter fordi faren er en selvopptatt idiot som kommer og er frekk og stygg med mor og ikke sier hadet til barnet som står der. Ts vil hå RÅD ikke mer psykisk mishandling. Anonymkode: 30c26...a80 18
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2021 #15 Skrevet 20. november 2021 Jeg er helt for at foreldre som har barn sammen skal oppføre seg. Jeg er også helt for at avtaler skal overholdes. Men denne mannen har - av en eller annen grunn - kun samvær en gang i måneden. Og da skal han bruke tiden sin på å rydde hos deg? Hva er dette for noe tull? Jeg tror dere begge hadde hatt godt av foreldreveiledning - for jeg antar at når han blir sur for at du ber han om å fjerne barnet fra elektriske ledninger så kan det godt være noe med måten du formidlet det på. Nå vet vi ingenting om alder på barnet, og derfor vet vi heller ikke hvorfor samværet er hjemme hos deg. Men jeg hadde fått fnatt hvis det var meg som måtte gjennomføre samvær på denne måten med deg hengende over som en overdommer og bøddel der alt jeg gjorde ble analysert i senk. Kan det tenkes at hans oppførsel er en speiling av hvordan du oppfører deg? La meg gjenta: du skriver ingenting om alder på barnet, om du har vedtak på at det skal være samvær med tilsyn og hvorfor samværet er hjemme hos deg. Dette kan du la være å legge til hvis du ikke har lyst. Ja, jeg har lest HELE innlegget, og det jeg har svart på er slik jeg oppfatter det og deg og din eks. Jeg legger til at det selvsagt ikke er OK å bare gå uten å si ha det - men jeg vet jo ikke mer om grunnen til at det ble sånn enn det du skriver her, og jeg tipper at du har utelatt 90 % av historien og dere to voksne ikke klarer å kommunisere.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #16 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men om jeg kontakter barnevernet så blir det en sak og mekling, og han er mester til å manipulere og fremheve seg selv. Det kommer til å bli en krig og det ønsker jeg ikke. Anonymkode: 5d85e...054 Jeg synes at du skal ta den sjansen for ditt barn skyld. Det blir værtfall ikke bedre om du ikke gjør noe. Anonymkode: cf26e...1fc 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men om jeg kontakter barnevernet så blir det en sak og mekling, og han er mester til å manipulere og fremheve seg selv. Det kommer til å bli en krig og det ønsker jeg ikke. Anonymkode: 5d85e...054 Hvorfor er han hos deg da? Din eks. Har han samvær der? Anonymkode: 30c26...a80 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lest? ALT? Anonymkode: cf26e...1fc Ja, to ganger. Jeg syns faktisk det er fascinerende at vi leser det så forskjellig. Les det om igjen du òg. Anonymkode: cb5e1...601 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er faktisk litt enig med anonym over her, det er ingenting du forteller som skulle tilsi at eksen din er ‘skummel’. Og hvorfor tenker du at ditt rot og din eksamen er hans ansvar? Er barnet veldig lite slik at samvær foregår hos deg? Anonymkode: cb5e1...601 Jeg opplever han som skremmende. Ikke skummel, men skremmende som at jeg føler meg utrygg og usikker. At jeg aldri vet hvordan han vil reagere og at jeg går på eggeskall. Det var ikke mitt rot, men rot etter barnet og oss begge. Som jeg ble stående med alene. Som om han forventer jeg skal serve han når han er på samvær. Ja, barnet går under små barn. Anonymkode: 5d85e...054 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Jeg er helt for at foreldre som har barn sammen skal oppføre seg. Jeg er også helt for at avtaler skal overholdes. Men denne mannen har - av en eller annen grunn - kun samvær en gang i måneden. Og da skal han bruke tiden sin på å rydde hos deg? Hva er dette for noe tull? Jeg tror dere begge hadde hatt godt av foreldreveiledning - for jeg antar at når han blir sur for at du ber han om å fjerne barnet fra elektriske ledninger så kan det godt være noe med måten du formidlet det på. Nå vet vi ingenting om alder på barnet, og derfor vet vi heller ikke hvorfor samværet er hjemme hos deg. Men jeg hadde fått fnatt hvis det var meg som måtte gjennomføre samvær på denne måten med deg hengende over som en overdommer og bøddel der alt jeg gjorde ble analysert i senk. Kan det tenkes at hans oppførsel er en speiling av hvordan du oppfører deg? La meg gjenta: du skriver ingenting om alder på barnet, om du har vedtak på at det skal være samvær med tilsyn og hvorfor samværet er hjemme hos deg. Dette kan du la være å legge til hvis du ikke har lyst. Ja, jeg har lest HELE innlegget, og det jeg har svart på er slik jeg oppfatter det og deg og din eks. Jeg legger til at det selvsagt ikke er OK å bare gå uten å si ha det - men jeg vet jo ikke mer om grunnen til at det ble sånn enn det du skriver her, og jeg tipper at du har utelatt 90 % av historien og dere to voksne ikke klarer å kommunisere. Blondie65 skrev (1 minutt siden): Jeg er helt for at foreldre som har barn sammen skal oppføre seg. Jeg er også helt for at avtaler skal overholdes. Men denne mannen har - av en eller annen grunn - kun samvær en gang i måneden. Og da skal han bruke tiden sin på å rydde hos deg? Hva er dette for noe tull? Jeg tror dere begge hadde hatt godt av foreldreveiledning - for jeg antar at når han blir sur for at du ber han om å fjerne barnet fra elektriske ledninger så kan det godt være noe med måten du formidlet det på. Nå vet vi ingenting om alder på barnet, og derfor vet vi heller ikke hvorfor samværet er hjemme hos deg. Men jeg hadde fått fnatt hvis det var meg som måtte gjennomføre samvær på denne måten med deg hengende over som en overdommer og bøddel der alt jeg gjorde ble analysert i senk. Kan det tenkes at hans oppførsel er en speiling av hvordan du oppfører deg? La meg gjenta: du skriver ingenting om alder på barnet, om du har vedtak på at det skal være samvær med tilsyn og hvorfor samværet er hjemme hos deg. Dette kan du la være å legge til hvis du ikke har lyst. Ja, jeg har lest HELE innlegget, og det jeg har svart på er slik jeg oppfatter det og deg og din eks. Jeg legger til at det selvsagt ikke er OK å bare gå uten å si ha det - men jeg vet jo ikke mer om grunnen til at det ble sånn enn det du skriver her, og jeg tipper at du har utelatt 90 % av historien og dere to voksne ikke klarer å kommunisere. Så du synes det er okay at bf lar det gå utover barnet? Anonymkode: cf26e...1fc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå