Gå til innhold

Kunne dere blitt sammen med noen som brukte rusmidler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med unntak av alkohol, kunne dere vært sammen med noen som ruste seg på andre ting som hasj, mdma, kokain, sopp osv? 

Jeg kunne ikke det, men føler at det er vanlig blandt veldig mange å bruke? Å teste en gang i livet eller i en fase kan jeg forstå, men nå mener jeg kunne dere vært sammen med noen som brukte disse rusmidlene jevnlig? De som røyker hasj hver kveld/helg, de som tar mdma på rave en gang i måneden eller de som bare mååå ut på hytta å trippe på sopp en gang i året? 

Hvor tolerante er folk for rus i forhold? Jeg aksepterer at venner gjør det men ville ikke hatt en partner som gjør det. Har testet mye selv i tenårene men bruker ikke noe nå. 

Anonymkode: bc503...c75

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med unntak av alkohol, kunne dere vært sammen med noen som ruste seg på andre ting som hasj, mdma, kokain, sopp osv? 

Nei.

• Liker 7
Skrevet

Nope!

Anonymkode: 9975f...f4d

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 598ed...e03

• Liker 2
Skrevet

Kanskje noen kan utdype svarene litt? Hvorfor og hvorfor ikke? Og aldersgruppe på dere? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kunne ikke det, men føler at det er vanlig blandt veldig mange å bruke? Å teste en gang i livet eller i en fase kan jeg forstå, men nå mener jeg kunne dere vært sammen med noen som brukte disse rusmidlene jevnlig? De som røyker hasj hver kveld/helg, de som tar mdma på rave en gang i måneden eller de som bare mååå ut på hytta å trippe på sopp en gang i året? 

Hvor tolerante er folk for rus i forhold? Jeg aksepterer at venner gjør det men ville ikke hatt en partner som gjør det. Har testet mye selv i tenårene men bruker ikke noe nå. 

Nei. Jeg kunne ikke blitt sammen med en narkoman. Jeg trenger stabilitet i livet mitt.

• Liker 4
Skrevet

Hasj i moderate doser er ingen dealbreaker for meg, selv om jeg ikke driver med det selv.

• Liker 10
Skrevet

Ja, det kunne jeg nok. Avhengig av hvilke rusmidler, og hvor ofte/i hvor stor grad.

M/44

Anonymkode: c9c5c...4e1

• Liker 4
Skrevet
venus24 skrev (1 minutt siden):

Hasj i moderate doser er ingen dealbreaker for meg, selv om jeg ikke driver med det selv.

Ingen dealbreaker hvis dere tenker å få barn..??

• Liker 2
Skrevet

Nei. Å hvorfor skal jeg forklare hvorfor jeg ikke ønsker å ha en kjæreste som bruker narkotika egentlig? 

Anonymkode: 1e0aa...003

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje noen kan utdype svarene litt? Hvorfor og hvorfor ikke? Og aldersgruppe på dere? 

Fordi jeg ikke deler den gemene hops syn på illegale rusmidler. I Norge er alt unntatt alkohol fortsatt ulovlig, i andre land er mye legalisert eller avkriminalisert og selges i mange tilfeller over disk, både til rekreasjonsbruk og som medisin. Jeg synes rett og slett ikke at norsk ruspolitikk holder mål. Forskningen trumfer i mine øyne hva flertallet i Norge måtte mene. Flertallet tok feil alle årene homofili var kriminalisert også, og flertallet tok feil alle årene vi tvangssteriliserte transpersoner for at de skulle få endre juridisk kjønn. Dét sagt så skiller jeg noe mellom hvilke rusmidler det er snakk om og i hvilket omfang det brukes mht partnervalg. Det gjelder også alkohol, flatfylla hver helg er sykt harry og folk som liker det passer ikke sammen med meg.

Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg kunne ikke blitt sammen med en narkoman. Jeg trenger stabilitet i livet mitt.

Tenker du at hasj røykere er narkomane eller de som ruser seg på fest er narkomane? Det er et stykke mellom å bruke rusmidler og å være narkoman 

• Liker 7
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Ingen dealbreaker hvis dere tenker å få barn..??

Nei. Kan ikke se at det skal være verre å røyke hasj en gang i måneden enn å drikke alkohol flere ganger i uka, selv om sistnevnte er mer akseptert.

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 22.51):

Tenker du at hasj røykere er narkomane eller de som ruser seg på fest er narkomane? Det er et stykke mellom å bruke rusmidler og å være narkoman 

Rusmidler er no go i parforhold, med mindre det er alkohol med måtehold.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Å hvorfor skal jeg forklare hvorfor jeg ikke ønsker å ha en kjæreste som bruker narkotika egentlig? 

Anonymkode: 1e0aa...003

Hei, nei jeg mener ikke at man trenger å forklare seg eller forsvare seg om det. Som sagt ville jeg ikke hatt en kjæreste som ruste seg jeg heller, men når jeg var yngre så var jeg ikke så nøye på det. 

Jeg er nysgjerrig fordi i min omgangskrets er det vanlig å bruke rusmidler i blandt, jeg gjør ikke det selv men virker som at veldig mange gjør det. 

Jeg vet at man kan være en bra person selvom man bruker rusmidler i blandt men grunnen til at jeg ikke vil leve som partner med en som gjør det er fordi jeg syns det er dårlig forelderemne og fordi mange blir ustabile i humøret hvis de ikke får rust seg jevnlig non og hvem som helst kan f eks plutselig få psykose og sette meg og evn barn i fare. Så jeg vil ikke leve med det men om venner ruser seg når de er vekk fra meg så gjør det meg ikke noe. Jeg er 27 forresten og tenker at det er på tide å bli voksen og syns ikke de som har barn burde ruse seg selvom det bare er hasj i helgene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...