AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Starter med å si at vom og hundemat har en egen variant til katt, så det er altså denne jeg snakker om og ikke hundematen Jeg har en katt på snart 1 år som kan bli veldig dårlig i magen av våtfôr og som ikke er spesielt glad i tørrfôr. Jeg har lenge tenkt at katter ikke sulter ved matskåla, så han spiser hvis han blir sulten nok… men jeg tror kanskje jeg tar feil. Har i det siste (altså snakk om flere uker og ikke et lite prøveprosjekt) gitt han en god del mindre våtfôr for å regulere magen hans, men han virker jo helt utsultet. Han maser etter mat hele tiden og før i dag mistet jeg en pølsebit på gulvet, som han spiste så fort at den kom rett opp igjen Har derfor lurt på om jeg kanskje skal prøve å fullfôre han med vom og hundemat i stede. Er det noen som har prøvd dette og har noen erfaringer? Anonymkode: cefd0...f26
Djungelvrål Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 For det første; har du anskaffet deg katt så gå til vetrinær om noe er galt. Nei. Katter skal ikke ha hundemat. Den er ikke tilpasset kattemager. 1
Ulven Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Vom for katter kan du utmerket godt gi til katten. Det finnes to varianter, så du kan prøve deg fram med hva katten liker best. Men det kan være røft for magen, så du bør ha en lang tilvenningsperiode. 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Peonjenta skrev (3 minutter siden): For det første; har du anskaffet deg katt så gå til vetrinær om noe er galt. Nei. Katter skal ikke ha hundemat. Den er ikke tilpasset kattemager. vom og hundemat har som sagt en egen variant for katter (ref: den første setningen i innlegget mitt), så det er ikke snakk om å gi hundemat. Jeg har vært hos veterinæren som ba meg om å gi mindre våtfôr, men jeg lurer altså på om noen har erfaringer med «vom og hundemat» sin kattevariant. Anonymkode: cefd0...f26 7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Ulven skrev (1 minutt siden): Vom for katter kan du utmerket godt gi til katten. Det finnes to varianter, så du kan prøve deg fram med hva katten liker best. Men det kan være røft for magen, så du bør ha en lang tilvenningsperiode. Takk for svar, lang tilvenningsperiode er notert, det var dette jeg lurte på! Anonymkode: cefd0...f26 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Vom kattemat pleier å være populær. Og det finnes vel også en til som ligner på Vom. Husker ikke hva den heter i farta. Anonymkode: 99bb2...8ea 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Katter KAN faktisk sulte foran matskåla. Å resultatet er at de drikker veldig lite, som kan være skadelig for dem da de kan bli dehydrerte og få urinveisproblemer og nyresykdom. Så om pus liker vom så kjør på, men som sagt over så må det gradvis tilvennes. Anonymkode: d939f...569 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Det er for lite proteiner for en katt i hundemat.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Athena79 skrev (13 minutter siden): Det er for lite proteiner for en katt i hundemat. Bra det ikke er snakk om hundemat da. «Vom og hundemat» har en egen kattemat. Anonymkode: d939f...569 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Katter KAN faktisk sulte foran matskåla. Å resultatet er at de drikker veldig lite, som kan være skadelig for dem da de kan bli dehydrerte og få urinveisproblemer og nyresykdom. Så om pus liker vom så kjør på, men som sagt over så må det gradvis tilvennes. Anonymkode: d939f...569 Jeg kjøpte en 10 kg sekk med tørrfôr når jeg fikk han (i mars) og den er ca halvfull, så det var egentlig min konklusjon også. Skal kjøpe en pakke V&H i morgen og begynne tilvenningen Takk TS Anonymkode: cefd0...f26 2
Arx Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Festlig at folk ikke gidder å lese hele HI, det er jo snakk om kattemat - bare produsenten som heter hundemat 🤣 That said, kjør på med vom katt. Overgangen fra tørrfôr til rått er lurt å bruke litt tid på, men med god tilvenning går det nok fint. Du kan evt sjekke gruppa "råforing - prey Norge" på facebook, flere der som råforer katt. Vet enkelte mener at tørrfôr er best for tenner, mens andre mener for uten karbohydrater(som i vom katt) er best 🤷♀️ 5
Arx Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vom kattemat pleier å være populær. Og det finnes vel også en til som ligner på Vom. Husker ikke hva den heter i farta. Anonymkode: 99bb2...8ea Mush du tenker på kanskje? De har også eget til katt. 2
Tvist Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 Du kan jo også prøve andre typer tørrfôr. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå