Gå til innhold

Affektflathet tegn på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Psykologen skrev jeg hadde affektflathet. Hva slags diagnose tyder det på? 

Anonymkode: 01c90...79b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hva i all verden er det?

Skrevet
Maleficenta skrev (53 minutter siden):

hva i all verden er det?

Det var jo det jeg også lurte på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var jo det jeg også lurte på. 

nei du lurte på hvilken diagnose affektflathet tyder på  jeg lurer på hva ordet affektflathet betyr 

Skrevet

Jeg tenker på depresjon.. Da er man gjerne flat i følelsene, og føler seg gjerne tom. 

Anonymkode: f263a...68a

• Liker 1
Skrevet

I SNL stod det:Affekt viser til en persons umiddelbare emosjonelle reaksjon på noe, eksemeplvis at man opplever noe som positivt eller negativt.

Så da vil jeg tro psykologen mener at du mangler emosjonelle reaksjoner på ting du opplever?

Det kan vel ha mange årsaker, depresjon, traumer, og en oppvekst uten rom for følelser. 

Anonymkode: 13696...f15

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være ørten ulike ting.

Anonymkode: c48a2...bc8

Skrevet

Hvis du har googlet det (som jeg gjorde nå) vil jeg tro du har fått det opp som symptom på alvorlige diagnoser. Husk at hva som blir lagt ut er mangelfullt. For  alt vi vet kan affeksjonsflathet være et symptom ved mange forskjellige tilstander, eller bare et personlighetstrekk for den saks skyld. Skal du til videre oppfølging? Hvis du har fått dette i epikrise vil jeg anbefale deg å gå igjennom den med psykologen eller fastlegen din, slik at du slipper å bekymre det unødvendig for dette. Ikke gå og gruble på dette på egenhånd! 

Anonymkode: 13696...f15

• Liker 1
Skrevet

Kan være så mangt, jeg har det pga schizoid personlighetsforstyrrelse men kan tenke meg det kan komme av depresjon også, eller bare som et enkelt symptom pga tidligere erfaringer i livet 

Skrevet

Betyr at du har litt mindre/færre åpenbare reaksjoner i ansiktet. F.eks hvis man ikke har det så bra flater man kanskje ut litt emosjonelt, og det gjenspeiles i ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...