Gå til innhold

Yte min uenighet ift stebarn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Kjøp klær og ikke mas om telefonen.

Anonymkode: 087ff...aa5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig litt imponert over jenta jeg. Hun ønsker seg reparasjon av skjermen til jul og bursdag. Ikke en ny telefon som mange barn ville gjort. Og hun ønsker det til anledninger, ikke noe hun forventer å få når som helst. Ser virkelig ikke problemet med at hun får det. Hadde hun fått ny telefon hver gang og forlangt fiksing av skjerm med en gang det skjedde, så hadde det vært langt verre. 

• Liker 5
Skrevet
Kittykat skrev (På 19.11.2021 den 21.08):

Jeg synes at hun skal få ønske seg ny skjerm, men jeg synes også at det blir litt feil at pappa ordner ny skjerm hver eneste gang den blir knust. 

Jeg hadde vært enig hvis far sprang og fikset det så fort skjermen ble ødelagt, men han gjør jo ikke det når dette går på jul- og bursdagskvoten. 

Jadzia skrev (11 minutter siden):

Jeg er egentlig litt imponert over jenta jeg. Hun ønsker seg reparasjon av skjermen til jul og bursdag. Ikke en ny telefon som mange barn ville gjort. Og hun ønsker det til anledninger, ikke noe hun forventer å få når som helst. Ser virkelig ikke problemet med at hun får det. Hadde hun fått ny telefon hver gang og forlangt fiksing av skjerm med en gang det skjedde, så hadde det vært langt verre. 

Helt enig. Det kan virke som jenta er litt klønete, men hun fremstår virkelig ikke som storforlangende eller bortskjemt når hun ønsker seg dette til jul/bursdag.

Skjønner ikke helt hvorfor ts er så indignert over at jenta "får det hun peker på til jul og bursdag". Hvis hun fikk alt hun pekte på til enhver tid hadde det vært en ting, men er det ikke helt greit at barn får det de ønsker seg til jul og bursdag? 

• Liker 4
Skrevet

Hvor kommer stefar inn i bildet egentlig?

Anonymkode: 20e96...f8e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 17.40):

Jeg er noe uenig med stefar. Barnet får akkurat det hun peker på til bursdag og jul. For 2 år siden på bursdagen ønsket hun seg en ny tlf. Dette fikk barnet. Til jul i fjor ønsket hun å få reparert skjermen, da skjermen var knust. I år til bursdagen var skjermen knust på nytt, så hun fikk ny skjerm. Nå til julen ønsker hun det samme, da skjermen atter en gang har blitt knust. Jeg forteller samboer at jeg vurderer å kjøpe klær til henne, siden han hadde sagt til meg tidligere at vi kunne spleise på en annen gave til henne. Han sier til meg nå at «Jeg har forsikring på tlf hennes nå, og siden det å fikse tlf er hennes absolutt største ønske så tenker jeg å bare ordne en helt ny, på forsikringen» Jeg er uenig med samboer, da barnet får akkurat det hun peker på til både bursdag og jul. Om jeg er uenig så blir han sur, og blir sur på meg for at jeg ikke er enig med han. Jeg har ingen medbestemmelsesrett og eller lov å være uenig fordi jeg er «bare» en stemor.

Jeg har selv spurt henne hva annet hun ønsker seg,  enn tlf, det var da det penger og klær. Jeg sier at hun får ikke penger, men at jeg vil kjøpe noe hun kommer til å bruke. 

Anonymkode: 96c74...2cd

Hu burde kanskje helst fått en skjermbeskytter!!

Anonymkode: 421a2...a94

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man knuse en mobil så ofte?? Hvor gammel er denne jenta?

Om han har forsikring så er det vel bare å få fikset skjermen på forsikring og så kan hun få en vanlig julegave vel? Synes også det er rart å gi reperasjon av mobil som julegave...

Og altså, dere må ordne deksel og skjermbeskytter til henne! 

Synes ikke hun høres så veldig bortskjemt ut basert på din beskrivelse/dine eksempler. 

Anonymkode: f52d4...f90

Skrevet

Skjønner ikke hva problemet er. Er jo helt innafor å ønske seg slikt i julegave, og bedre det enn å forvente det hver gang noe ødelegges. 

Dette er også noe mellom far, mor og barn.. Du har ingenting med hva de velger gi i julegaver til sine barn. 

Anonymkode: 74576...f0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...