AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Jeg er noe uenig med stefar. Barnet får akkurat det hun peker på til bursdag og jul. For 2 år siden på bursdagen ønsket hun seg en ny tlf. Dette fikk barnet. Til jul i fjor ønsket hun å få reparert skjermen, da skjermen var knust. I år til bursdagen var skjermen knust på nytt, så hun fikk ny skjerm. Nå til julen ønsker hun det samme, da skjermen atter en gang har blitt knust. Jeg forteller samboer at jeg vurderer å kjøpe klær til henne, siden han hadde sagt til meg tidligere at vi kunne spleise på en annen gave til henne. Han sier til meg nå at «Jeg har forsikring på tlf hennes nå, og siden det å fikse tlf er hennes absolutt største ønske så tenker jeg å bare ordne en helt ny, på forsikringen» Jeg er uenig med samboer, da barnet får akkurat det hun peker på til både bursdag og jul. Om jeg er uenig så blir han sur, og blir sur på meg for at jeg ikke er enig med han. Jeg har ingen medbestemmelsesrett og eller lov å være uenig fordi jeg er «bare» en stemor. Jeg har selv spurt henne hva annet hun ønsker seg, enn tlf, det var da det penger og klær. Jeg sier at hun får ikke penger, men at jeg vil kjøpe noe hun kommer til å bruke. Anonymkode: 96c74...2cd
Milky Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Hva er det du lurer på egt? Far bestemmer. Han er forelderen her, og han kan kjøpe hva han vil til sitr eget barn. Hva har du med den saken å gjøre? 19
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Hva driver deg egentlig? Moralisme? Eller hvorfor er du motstander av reparert skjerm som gave, eller ny telefon når far kan få den på forsikringen? Jeg skjønner ikke motivene dine. Selvfølgelig har du ikke noe med hva far kjøper i gave til sitt eget barn, herregud, det skulle ha tatt seg ut. Anonymkode: 6c062...161 19
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Hvis han vil fikse skjermen hennes så kan han selvsagt det, men han kan ikke forvente at du betaler for det. Antar forøvrig at han og mor spleiser på disse tingene. Anonymkode: e3367...629 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Når skjermen er knust såpass mange ganger hadde det gått fra sparepengene til mine barn og bonusbarna. Nettopp for å lære de å ta ansvar for tingene sine. Men så er det jul og bursdag en gang i året. Går dette som et ønske syns jeg det er innafor. Da setter hun jo andre ønsker til sides. Jeg som stemor bestemmer like mye over mine bonusbarn som faren deres. Dette snakket vi om før vi ble kjærester så vi visste hva vi hadde å forholde oss til. Anonymkode: 4c050...d9f 10
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Syns det er godt å høre at hun ønsker det til jul jeg, de fleste forventer jo sånt utenom Anonymkode: 6e31f...91f 28
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Synes mest far er kjip jeg, som fikser skjermen som gave. Her hadde vi fikset skjermen når den knuste og kjøpt vanlig gave til bursdag og jul. Hadde ikke trengt å bruke opp et gaveønske på skjermfiks.... Anonymkode: 6e5b8...71b 19
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Mine får stort sett det de ønsker seg til både bursdag og jul, det er vel vanlig det? Med mindre det er kjempedyre og urealistiske ønsker. Uansett opp til far og mor. Anonymkode: 24177...58d 9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes mest far er kjip jeg, som fikser skjermen som gave. Her hadde vi fikset skjermen når den knuste og kjøpt vanlig gave til bursdag og jul. Hadde ikke trengt å bruke opp et gaveønske på skjermfiks.... Anonymkode: 6e5b8...71b Samme her Anonymkode: 79d44...0a7 1
Hedda-78 Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Hvorfor vil du ikke gi henne julegave som hun ønsker seg? Så lenge det er innafor mtp pris, så legger man seg vel ikke opp i hva folk ønsker seg? Er det ikke det julegaver er til; å gi bort noe som vil glede mottakeren? 11
GammelKaktus Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Alle kan være uheldige å knuse skjermen, er ikke slik at man må være over gjennomsnittet klønete for at den skal bli ødelagt, må bare være uheldig Jeg hadde fikset skjermen og gitt gave utenom. Ser ikke helt problemet her, hun ønsker seg dette til jul og du skal gjøre deg vanskelig...kan ikke far bare styre med dette som han vil, hvorfor lage et problem utav det. 5
Guppy88 Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Du er stemor? Hvorfor skriver du at du er uenig med stefar? 9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Å ønske seg ny skjerm er virkelig ikke det største ønske.. Jeg syns nesten synd i henne som har det som et julegaveønske. Så det er altså ny skjerm hun får til hver bursdag og jul? Og du syns det er for mye? Jeg hadde ordnet den skjermen, og gitt henne en ordentlig gave til jul. Jeg lurer på hva du egentlig lurer på? Anonymkode: 394a7...6e2 16
Ulrikke Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Skjønner ikke helt hvordan det kan bli feil å "bruke opp" et julegaveønske på ny skjerm til mobilen? Mange fikser jo det utenom jul og bursdag.... Er ikke noe av poenget med julegaver at man får noe man ønsker seg? 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 Jeg hadde fikset skjermen pluss kjøpt skikkelig deksel samt skjerm beskytter av pleksiglass. Kanskje også kjøpt headsett eller noe annet vedsidenav. Jeg må bare spørre, har du egne barn? Stakkars jente som må bruke jul og bursdags ønsker på å fikse telefonen sin. Har dere skjerm forsikring så blir det ikke alt for store utleggene. Anonymkode: ee84f...8d1 10
Kittykat Skrevet 19. november 2021 #16 Skrevet 19. november 2021 (endret) Jenten må da få ønske seg ny skjerm til jul og bursdag. Men siden det har skjedd at skjermen har knust flere ganger, så hadde jeg også gått til innkjøp av et skikkelig deksel og en skikkelig kraftig skjermbeskytter. Og hvis skjermen hadde knust en gang til etter det, så hadde jeg rett og slett sagt at dette må gå av sparepengene hennes. Nettopp fordi hun har vært uforsiktig med mobilen, og det har ført til knust skjerm gjentatte ganger (hvis hun har vært uforsiktig da). Våre barn har måttet kjøpe nye mobiler for egne penger når de klarte å ødelegge den de hadde enten med knust skjerm, den havnet i toalettet og ble full i vann, våte votter som ble lagt i samme lomme som mobilen osv. Men de hadde til gjengjeld ikke så altfor dyre mobiler på den tiden, så det var ikke et så veldig økonomisk tap. Jeg synes at hun skal få ønske seg ny skjerm, men jeg synes også at det blir litt feil at pappa ordner ny skjerm hver eneste gang den blir knust. Jenten må også lære seg at ting koster penger og hvis hun må betale ny skjerm selv, så vil hun kanskje være litt mer forsiktig med mobilen. Det lærte våre barn til slutt 😉 Og de har brukt sine egne penger på mobiler og utstyr, bortsett fra når de fikk sin første mobil i gave når de fylte 10 år. Endret 19. november 2021 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #17 Skrevet 20. november 2021 Tenker at dere dropper å spleise på gave, og så kjøper dere det dere vil selv siden dere ikke blir enige! Anonymkode: 050ea...595
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 Få sånt panserglass på telefonen og si at om hun ikke skjerper seg så blir det Nokia 3310i med tweety deksel! Anonymkode: e1267...553
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #20 Skrevet 20. november 2021 Datteren min får også akkurat det hun ønsker seg til jul, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. Ny skjerm må jo være helt innenfor, om det er det hun ønsker seg. Hadde stusset mer om hun ønsket seg ny telefon til hver bursdag og jul, og fikk det. Også kan du tipse faren om å kjøpe beskyttelseskjerm og eventuelt et deksel til henne i tillegg, siden hun er så uheldig med telefonen. Og kanskje likså greit at dere ikke spleiser på gave til henne… Anonymkode: 6bd53...754 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå