Gå til innhold

Katt til kjøpesenter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må et viktig ærend i ca 3-4 timer. Men har ei kattebaby hjemme. Kan jeg bare ta med han med meg i reiseburet? Hva med mat og drikke evnt? Skal være i bilen 1 time fram og tilbake hver vei også kjøpesenter. 

Anonymkode: 1899e...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er katten? 

Jeg hadde heller prøvd å stenge den inne på et lite rom i hjemmet, med tilgang på mat, vann og kasse (et rom hvor det er minimalt med ting på, slik at pus ikke skader seg). 

Tror ikke det blir en spesielt fin opplevelse for pus å være med i bil og på kjøpesenter. 

Anonymkode: 6d269...f62

• Liker 2
Skrevet

Herregud, la den være hjemme. Sett frem vann og mat til den.

Anonymkode: a6ae5...015

• Liker 1
Skrevet

«Kattebaby»? 
en kattunge kan fint være hjemme. Ha den på et eget rom uten farer (ikke løse ledninger osv). 

Anonymkode: fcda1...609

Skrevet

La bare katten være hjemme, det er ikke en baby. 

Anonymkode: 8f1c6...40c

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke skal være bortreist mer enn fire timer så klarer den seg da fint alene hjemme. Om du ikke har hunder eller noen andre i hjemmet som kan utsette katten for fare. Den trenger ikke mat hver time? Eller er den nyfødt? hvor er mammaen i såfall? Det er ikke vanlig å få kattunger som er yngre enn tre mnd. Så katten bør være gammel nok til å kunne klare seg alene noen timer. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har pc eller lignende hjemme kan du facetime med pus, men ville ikke snakket til den, bare fulgt med. 

Anonymkode: ee484...f49

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

En katt klarer fint å være alene hjemme noen timer, har hatt katt hele livet, så det vet jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er katten? 

Jeg hadde heller prøvd å stenge den inne på et lite rom i hjemmet, med tilgang på mat, vann og kasse (et rom hvor det er minimalt med ting på, slik at pus ikke skader seg). 

Tror ikke det blir en spesielt fin opplevelse for pus å være med i bil og på kjøpesenter. 

Anonymkode: 6d269...f62

Han er 10 uker. Tror jeg gjør som du sier:)

HI

Skrevet
Athena79 skrev (2 timer siden):

En katt klarer fint å være alene hjemme noen timer, har hatt katt hele livet, så det vet jeg.

Ok:)

HI

Skrevet
CorvusCorax skrev (3 timer siden):

Om du ikke skal være bortreist mer enn fire timer så klarer den seg da fint alene hjemme. Om du ikke har hunder eller noen andre i hjemmet som kan utsette katten for fare. Den trenger ikke mat hver time? Eller er den nyfødt? hvor er mammaen i såfall? Det er ikke vanlig å få kattunger som er yngre enn tre mnd. Så katten bør være gammel nok til å kunne klare seg alene noen timer. 

Mamman ble skadet og kunne ikke passe han. Så vi fikk han 2 uker tidligere enn avtalt. 

HI

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud, la den være hjemme. Sett frem vann og mat til den.

Anonymkode: a6ae5...015

Hva HERREGUD? Jeg var usikker og ville spørre om råd om fra folk med erfaring så jeg ikke gjorde noe dumt! 

HI

Skrevet

Det er veldig bra du spør. Selv om kattunger klarer seg bedre enn valper alene, er de fortsatt ''barn'' som kan skade seg, og trenger trygghet. Det skader aldri å gjøre kattungen vant med bilbur og kjøring, men da er det lurere å begynne med kortere turer og øke etterhvert. 

Anonymkode: 41705...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...