Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 (endret) Hvis jeg klarer. Så slipper jeg at dere er så redde for meg, så kan jeg også puste litt, sånn som alle vaksinerte gjør. Akkurat nå har jeg ikke tid, men januar pleier å være stille på jobben, så da vil ingen savne meg der. Dette vil jo egentlig si at vaksinepresset presser meg, ikke til å vaksinere meg, men til å prøve og bli syk. Kontrollert uten å smitte andre, selvsagt. Kjenner på en lettelse av tanken. Endret 19. november 2021 av Lovis Fenja 20
Gjest Chiroptera. Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Hvorfor informere kg om det? Informer heller de rundt deg.
Justlooking Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Lovis Fenja skrev (6 minutter siden): Hvis jeg klarer. Så slipper jeg at dere er så redde for meg, så kan jeg også puste litt, sånn som alle vaksinerte gjør. Akkurat nå har jeg ikke tid, men januar pleier å være stille på jobben, så da vil ingen savne meg der. Dette vil jo egentlig si at vaksinepresset presser meg, ikke til å vaksinere meg, men til å prøve og bli syk. Kontrollert uten å smitte andre, selvsagt. Kjenner på en lettelse av tanken. Det er nok mange som har tenkt den tanken lenge. Vet faktisk om et par men problemet deres er at de aldri kjenner noen som er smittet. De har hjemmekontor og bor alene så det ville ikke gått ut over noen. Begge er unge, spreke, slanke og trente uten sykdommer. Selv hadde jeg nok ikke valgt så drastisk 😊 6
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2021 (endret) Justlooking skrev (3 minutter siden): Det er nok mange som har tenkt den tanken lenge. Vet faktisk om et par men problemet deres er at de aldri kjenner noen som er smittet. De har hjemmekontor og bor alene så det ville ikke gått ut over noen. Begge er unge, spreke, slanke og trente uten sykdommer. Selv hadde jeg nok ikke valgt så drastisk 😊 Det samme med meg, jeg treffer jo aldri noen om dagen. Jeg synes det er mindre drastisk å bli syk enn å måtte treffe på holdningene man ser her på forumet. Da kan familien til kjæresten tørre å treffe meg igjen o.l. Pluss hvis jeg gjør det kontrollert, så kan jeg heller ikke få skylden for å smitte noen underveis. Endret 19. november 2021 av Lovis Fenja 11
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2021 Chiroptera. skrev (15 minutter siden): Hvorfor informere kg om det? Informer heller de rundt deg. Selvsagt for å fortelle dere hva sinnet deres gjør med folk. 12
Viki6 Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Du vet at mange av de som ble smittet tidlig under pandemien fortsatt mangler smaks- og luktesans? Frister det? 17
Gjest Lawyam Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Lovis Fenja skrev (14 minutter siden): Hvis jeg klarer. Så slipper jeg at dere er så redde for meg, så kan jeg også puste litt, sånn som alle vaksinerte gjør. Akkurat nå har jeg ikke tid, men januar pleier å være stille på jobben, så da vil ingen savne meg der. Dette vil jo egentlig si at vaksinepresset presser meg, ikke til å vaksinere meg, men til å prøve og bli syk. Kontrollert uten å smitte andre, selvsagt. Kjenner på en lettelse av tanken. Hvordan vet du at du ikke smitter andre? Du må kanskje til lege, på sykehus, apotek, osv. Du har kontroll på at dette stopper hos deg og ikke sprer seg til ovennevnte steder og deretter til deres familie og kontakter. Du kjenner på lettelse av tanken..... Tenk litt lengre enn nesetippen.
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2021 Viki6 skrev (1 minutt siden): Du vet at mange av de som ble smittet tidlig under pandemien fortsatt mangler smaks- og luktesans? Frister det? Nei, det frister ikke. Men jeg veier sjansen for å bli varig syk, som mindre av sykdommen enn av vaksinen, og presset er ganske nådeløst om dagen. Helst vil jeg ikke ha noen av delene, men jeg orker ikke gå rundt å være unnskyld-at-jeg-er-til særlig mye lenger. Eller å få skylden for å ha smittet noen. Jeg har de beste forutsetninger for å bare maks bli litt syk i noen dager, så må jeg jo bare krysse fingrene for at jeg ikke er en av dem som reagerer veldig. Annet kan man ikke gjøre, uansett hvilket valg man tar. 11
velociraptor Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Viki6 skrev (5 minutter siden): Du vet at mange av de som ble smittet tidlig under pandemien fortsatt mangler smaks- og luktesans? Frister det? ikke spesielt mange. En veldig liten prosent. 6
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2021 Lawyam skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at du ikke smitter andre? Du må kanskje til lege, på sykehus, apotek, osv. Du har kontroll på at dette stopper hos deg og ikke sprer seg til ovennevnte steder og deretter til deres familie og kontakter. Du kjenner på lettelse av tanken..... Tenk litt lengre enn nesetippen. Jeg vet jo det, hvis jeg kjører alene hjem rett etter å ha klint med en som er smittet og ikke treffer en sjel før jeg ser om jeg ble smittet eller ikke 6
velociraptor Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Skjønner deg godt. Jeg er fullvaksinert, men håper jeg snart blir smittet, så kanskje jeg slipper tredjedose. Vaksine + smitte skal jo også gi bedre beskyttelse enn kun vaksine. Også praktisk å i så fall bli smittet så fort som mulig i så fall, mens vaksinebeskyttelsen mot alvorlig sykdom er på sitt høyeste. Men jeg ble jo ikke smittet av de tre nærkontaktene jeg hadde før jeg ble vaksinert, så er vel lite sjangs for å få det til nå. 7
Gjest Lawyam Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Lovis Fenja skrev (1 minutt siden): Nei, det frister ikke. Men jeg veier sjansen for å bli varig syk, som mindre av sykdommen enn av vaksinen, og presset er ganske nådeløst om dagen. Helst vil jeg ikke ha noen av delene, men jeg orker ikke gå rundt å være unnskyld-at-jeg-er-til særlig mye lenger. Eller å få skylden for å ha smittet noen. Jeg har de beste forutsetninger for å bare maks bli litt syk i noen dager, så må jeg jo bare krysse fingrene for at jeg ikke er en av dem som reagerer veldig. Annet kan man ikke gjøre, uansett hvilket valg man tar. Så trist at du har det så mye verre enn de som er syke og ligger og kjemper for livet sitt.
Nicathv Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Lovis Fenja skrev (3 minutter siden): Men jeg veier sjansen for å bli varig syk, som mindre av sykdommen enn av vaksinen, Dette er jo en helbananas vurdering, statistikk fra hundrevis av millioner av mennesker viser jo at risikoen for å bli varig syk er mye, mye høyere av sykdommen enn av vaksinen. 20
velociraptor Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 Nicathv skrev (4 minutter siden): Dette er jo en helbananas vurdering, statistikk fra hundrevis av millioner av mennesker viser jo at risikoen for å bli varig syk er mye, mye høyere av sykdommen enn av vaksinen. Nei - det kommer an på personen. For kvinner under 35 år var risikoen med Astra Zeneca større enn risikoen ved covid-19. Og yngre og friskere man er, jo mindre risiko ved covid, men risikoen for bivirkninger er den samme. Statistikken slår sammen alle, og finner snittet. I den statistikken er overvektige med, røykere, diabetikere, KOLSere, kreftpasienter, transplanterte, sykehjemspasienter, og andre som drar opp snittet veldig. Hvis ts er ung har hun nok helt rett i at risikoen for bivirkninger er større enn risikoen for alvorlige konsekvenser av covid. Risikoen for å dø av bivirkningene er en annen diskusjon - det finnes det så vidt jeg vet ikke tall på. Skulle ønske det fantes bedre tall på risikoen ved covid, og bedre tall på bivirkninger. Svært mange plagsomme bivirkninger meldes jo ikke inn heller. Og hva er mortalitetsraten for slanke friske 23-åringer som får covid? Umulig å finne ut av, men selvfølgelig mye lavere enn den generelle mortalitetsraten. 10
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #16 Skrevet 19. november 2021 Nicathv skrev (10 minutter siden): Dette er jo en helbananas vurdering, statistikk fra hundrevis av millioner av mennesker viser jo at risikoen for å bli varig syk er mye, mye høyere av sykdommen enn av vaksinen. Ikke for friske sunne folk, nei. 9
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #17 Skrevet 19. november 2021 Lawyam skrev (13 minutter siden): Så trist at du har det så mye verre enn de som er syke og ligger og kjemper for livet sitt. Synes du virkelig at jeg har det verre? Det er ganske overdrevent av deg 6
Nicathv Skrevet 19. november 2021 #18 Skrevet 19. november 2021 velociraptor skrev (Akkurat nå): Nei - det kommer an på personen. For kvinner under 35 år var risikoen med Astra Zeneca større enn risikoen ved covid-19. Og yngre og friskere man er, jo mindre risiko ved covid, men risikoen for bivirkninger er den samme. Statistikken slår sammen alle, og finner snittet. I den statistikken er overvektige med, røykere, diabetikere, KOLSere, kreftpasienter, transplanterte, sykehjemspasienter, og andre som drar opp snittet veldig. Hvis ts er ung har hun nok helt rett i at risikoen for bivirkninger er større enn risikoen for alvorlige konsekvenser av covid. Risikoen for å dø av bivirkningene er en annen diskusjon - det finnes det så vidt jeg vet ikke tall på. Skulle ønske det fantes bedre tall på risikoen ved covid, og bedre tall på bivirkninger. Svært mange plagsomme bivirkninger meldes jo ikke inn heller. Og hva er mortalitetsraten for slanke friske 23-åringer som får covid? Umulig å finne ut av, men selvfølgelig mye lavere enn den generelle mortalitetsraten. Har du data på noe av dette? Det strider jo mot hva alt av ekspertpersonell sier. 3
Gjest Lawyam Skrevet 19. november 2021 #19 Skrevet 19. november 2021 Lovis Fenja skrev (26 minutter siden): Synes du virkelig at jeg har det verre? Det er ganske overdrevent av deg Du klager på din tilværelse og vil smittes med den risikoen det innebærer for deg og andre. Jeg har ikke medynk.
Lovis Fenja Skrevet 19. november 2021 Forfatter #20 Skrevet 19. november 2021 (endret) Lawyam skrev (4 minutter siden): Du klager på din tilværelse og vil smittes med den risikoen det innebærer for deg og andre. Jeg har ikke medynk. Har ikke ønsket meg din medynk, ei heller har jeg sammenlignet min situasjon med alvorlig syke. Jeg gjør bare hva som vil gi meg best mulig liv, totalt uten risiko for noen andre. Broren min har hatt det og har lovet å hjelpe meg😊 Du burde jo feire min immunitet, én pers mindre å frykte! Endret 19. november 2021 av Lovis Fenja 8
Anbefalte innlegg