anna-josefine Skrevet 8. oktober 2005 #1 Skrevet 8. oktober 2005 Noen som kan hjelpe meg mon tro??? Jeg har en datter på 8 år, som sliter med stadige urinveisinfeksjoner. Føler at vi har forsøkt "ALT" og litt til, men håper alikevel på noen gode råd, dersom noen brenner inne med det. Vær så snill, vet du noe som hjelper, del dine erfaringer!!!!
Gjest Violetta Skrevet 8. oktober 2005 #2 Skrevet 8. oktober 2005 Tranebærkapsler tror jeg man får kjøpt på helsekost eller apotek. Det virker forebyggende ved å gjøre urinen sur så bakterier ikke trives. Å gå og holde seg er ikke bra. Det var vel det jeg kom på i farten. Håper dere finner noe som kan hjelpe.
Gjest Violetta Skrevet 8. oktober 2005 #4 Skrevet 8. oktober 2005 Drikke mye også... ← Ja selvsagt. Appelsinjuice er bra.
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2005 #5 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg skulle til å skrive "tiss etter sex!" men så så jeg dette gjalt noen på 8 år, så da har jeg ikke mye å bidra med. Tiss mye ikke sitt på kaldt underlag og alt du mest sannsynligvis vet fra før av.
la_luz Skrevet 9. oktober 2005 #6 Skrevet 9. oktober 2005 Oi oi oi ... stakakrs jente. Jeg ble jo frisk med akkepunktur etter ca et år med problremer. Uansett tror jeg det er viktig å holde seg varm, også på bena. Ta tranebærkapsler. vann med sitron i, og c vitamin.
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2005 #7 Skrevet 9. oktober 2005 Er det blitt tatt røntgen-bilder av henne for å se om hun tømmer blæren helt når hun tisser? Og hun tørker seg forfra og bakover?
Gjest Virvel Skrevet 9. oktober 2005 #8 Skrevet 9. oktober 2005 Det finnes tabletter med veldig høyt C-vitamininnhold, tror faktisk det var så mye som 1 gram per tablett. Kjenner en som tar dem forebyggende, og det virker visst ganske bra. Mulig de var reseptbelagt, det husker jeg ikke, men spør legen. Poenget er i hvert fall at de gjør urinen sur - surere enn du klarer å få den ved å bare drikke juice, f.eks.
Impala Skrevet 10. oktober 2005 #9 Skrevet 10. oktober 2005 Ved bading om sommeren bør man raskt bytte til tørre klær. Legen sa også til meg en gang at jeg burde unngå å bade i badekar.
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2005 #10 Skrevet 10. oktober 2005 Brusetabletter med 1g C-vitamin fås på apotek, men er ganske dyrt i bruk.
mizzey Skrevet 10. oktober 2005 #11 Skrevet 10. oktober 2005 går utifra att dere har fått hene til lege og brukt medisiner, ikke ofte man hører att medikamentene som du får hoss lege ikke hjelper.. juice,får vel henge meg på med den.... lykke til håper hun blir kvitt det.
Iceglow Skrevet 10. oktober 2005 #12 Skrevet 10. oktober 2005 Er det tatt dyrkningsprøver av urinen? Det er ikke alle medisinene som virker mot alle bakteriene, så om hun kun er gitt første og beste legen kom på (som regel Selexid), så kan det være den ikke tar den bakteriekulturen hun har i kroppen.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. oktober 2005 #13 Skrevet 10. oktober 2005 Har hun vært til utredning? Hvis ikke bør dette gjøres først, for å finne årsaken til at et lite barn får UVI. Jeg var selv plaget med dette (og er det fremdeles), men var til utredning som seksåring. Mest sannsynlig vil hun vokse det av seg, men det er stor sannsynlighet for at det kommer tilbake når hun blir voksen (får et aktivt sexliv). Tranebærkaplser fungerer veldig bra på meg, jeg foretrekker Cran-max. Ellers fungerer det med sur drikke, for eksempel appelsinjuice eller vann med eplecidereddik. Ellers burde dere kontakte fastlegen deres og få gode råd, dersom dette er et stort problem kan dere få en resept på Trimetoprim som kan brukes flere ganger. Selexid bør brukes med forsiktighet da man kan bli resistent ved hyppig bruk.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #14 Skrevet 11. oktober 2005 Lindrende: Te av kjerringrokk. Varmt fotbad. Holde underlivet varmt (f.eks ved å ha et pledd rundt livet) Varmt bad. Forebyggende: IKKE sitte på kalde benker, steiner, fjell, asfalt, o.s.v. Passe på at hun er varm på beina Rent undertøy Begynner med stilongs/strømpebukse myyyye tidligere om høsten. Når hun er på do og tisser, sitt litt lenger for å få ut siste dråpene. Leyla, i.i
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #15 Skrevet 11. oktober 2005 Sjekk med lege om hun kan ta en kur med Uvacin (helsekost), vet ikke om den er anbefalt for barn. Det kan ha vært helt tilfeldig, så jeg skal ikke påstå at det er et vidundermiddel, eller at det vil virke i det hele tatt, men jeg slet med flere UVI per år fra jegvar rundt 15 til 26 år og har ikke hatt det en eneste gang siden jeg tok Uvacin (en pakke). Dette er 3 år siden. Siden hun er så ung kan det jo være helt andre grunner til at hun får det, men det kan jo være forsøket verdt hvis det ikke er farlig... http://www.helsefokus.no/html/urinveisbesvar.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå