Lyra Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Vi fikk en ny liten pus for tre uker siden, han var da 12 uker. Han skal jo være inne i flere mnd enda, men problemet er at han vil så gjerne ut! Han bodde på en gård før og der fikk han og søsknene gå inn og ut som de ville, så han går litt på veggene. Vi har en katt til som er ett år, så når han går ut er sorgen stor for han som ikke får være med. Går rundt her og remjer og maser. Han har sneket seg ut et vindu to ganger, ene gangen klarte jeg å få tak i han, andre gangen lot jeg vinduet stå åpent så kom han inn av seg selv. (Lar ikke vinduene stå åpne, ene gangen hadde døren til rommet blåst opp, andre gangen visste jeg ikke at det var åpent). Han får masse kos og blir aktivisert, men har noen forslag til hva vi gjør med en katt som absolutt vil ut når han er for liten?
Tabris Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Tilvenn ham til sele og bånd og bli med ham ut. 6
Diamant20 Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Tabris skrev (5 timer siden): Tilvenn ham til sele og bånd og bli med ham ut. Støttes! 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 De glemmer raskt. Bare gi det tid, og stå i det. Ingenting er så dramatisk som en kattunge som vil noe. Bare hold fast ved at dette er det beste for han. Selv om han finner tilbake en gang har han ikke stedssans ennå. De glemmer seg lett om det dukker opp en fugl, eller et flygende blad, og er plutselig så langt unna det åpne vinduet at de ikke finner tilbake. Husk at mammapus nok passet på dette med lokkelyder på gården. Jeg hadde ikke begynt med sele, som foreslått tidligere. Jeg har opplevd at mine DB katter blir enda mer desperat (og oppfinnsomme) på å komme seg ut om du gir dem denne smaken av utelivet. Anonymkode: d77df...e2a 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Enig med brukeren over her! Jeg brukte sele på min. Vi gikk en liten tur i nabolaget og i skogen ved siden av hver dag. Da får katten komme seg ut samtidig som han blir kjent i området Anonymkode: 609cf...aef 1
Tvist Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De glemmer raskt. Bare gi det tid, og stå i det. Ingenting er så dramatisk som en kattunge som vil noe. Bare hold fast ved at dette er det beste for han. Selv om han finner tilbake en gang har han ikke stedssans ennå. De glemmer seg lett om det dukker opp en fugl, eller et flygende blad, og er plutselig så langt unna det åpne vinduet at de ikke finner tilbake. Husk at mammapus nok passet på dette med lokkelyder på gården. Jeg hadde ikke begynt med sele, som foreslått tidligere. Jeg har opplevd at mine DB katter blir enda mer desperat (og oppfinnsomme) på å komme seg ut om du gir dem denne smaken av utelivet. Anonymkode: d77df...e2a Men dette er jo en katt som allerede har fått smaken av utelivet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Tvist skrev (1 time siden): Men dette er jo en katt som allerede har fått smaken av utelivet. Og hva mener du man da bør gjøre? Som jeg skriver - jeg er vant med det, med db katter. Men de glemmer. Man kan i alle fall ikke slippe dem ut igjen, da forsvinner de, det lover jeg. Anonymkode: d77df...e2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå