AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Du som har vært på utredning på dps. Fylte du ut masse skjemaer de første gangene? Hva slags skjemaer var det? Var det for absolutt alle diagnoser? Fylte du ut hjemme eller mens psykologen så på? Anonymkode: ca6fe...0f6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du som har vært på utredning på dps. Fylte du ut masse skjemaer de første gangene? Hva slags skjemaer var det? Var det for absolutt alle diagnoser? Fylte du ut hjemme eller mens psykologen så på? Anonymkode: ca6fe...0f6 Jeg har blitt utredet flere ganger. Mye skjemaer. Stort sett har det vært utfylt sammen med behandler (poliklinisk eller sengepost) Anonymkode: 56dfc...5e1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har blitt utredet flere ganger. Mye skjemaer. Stort sett har det vært utfylt sammen med behandler (poliklinisk eller sengepost) Anonymkode: 56dfc...5e1 Så du sitter inne på kontoret og fyller ut? Er det du selv som fyller ut eller leser psykologen spørsmålene høyt og du svarer og han skriver? Anonymkode: ca6fe...0f6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du sitter inne på kontoret og fyller ut? Er det du selv som fyller ut eller leser psykologen spørsmålene høyt og du svarer og han skriver? Anonymkode: ca6fe...0f6 Det siste Anonymkode: 56dfc...5e1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Jeg har gjort begge deler, men som regel er det hos behandler hvor de spør og jeg svarer. Har da i tillegg ofte fått med typ selvevalueringsskjema hjem som jeg skal fylle ut og gi til henne når jeg kommer tilbake. UTredningene har ofte foregått over uker /måneder. Anonymkode: 1c1bd...0e4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Jeg har opplevd at jeg sitter for meg selv og fyller ut. Lettere å svare riktig når man kan sitte og tenke seg om, enn når noen sitter og spør og forventer svar. Gudene vet hva slags diagnoser jeg hadde endt opp med da. Anonymkode: cda86...de0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Det må da være flere som har vært til utredning? Hvorfor er det så få som svarer? Anonymkode: ca6fe...0f6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 22.08): Du som har vært på utredning på dps. Fylte du ut masse skjemaer de første gangene? Hva slags skjemaer var det? Var det for absolutt alle diagnoser? Fylte du ut hjemme eller mens psykologen så på? Anonymkode: ca6fe...0f6 Hva står det i brevet du fikk? Og selvsagt blir man ikke utredet for alle diagnoser. Man blir jo utredet ut i fra symptomer beskrevet i henvisningen Anonymkode: f2b66...0ba
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Fylte ut en masse skjema ja også noe kalt mini plus som omfatter noen generelle diagnoser. Gjorde noe selv men det meste med behandler på poliklinikk. Det er forskjellig hva behandlerne velger å gjøre, og noen utredninger vil jo være unødvendige (sånn som f.eks. Om du ikke har spiseproblemer trenger du ikke utredes for bulimi, anoreksi osv.). Lykke til dette går fint! Anonymkode: 2c757...4ac
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Jeg fylte ut skjema både alene og på dps. Først var det en generell gjennomgang i fht symptomer og så mere spesifikke skjema som ble valgt utfra svarene på den generelle. For hvert skjema gikk vi grundig gjennom alt og jeg fikk forklaringer og vi snakket rundt det. Anonymkode: 41603...f12
Purple_Pixiedust Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Har ikke blitt utredet på DPS, men diverse sengeposter, men det har vært noe som jeg fyller ut selv, og mest som jeg og behandler fyller ut sammen hvor behandler leser opp fra et skjema, så svarer jeg på det som blir mest riktig, samt behandler kommer med utfyllende spørsmål der det trengs. I tillegg gjør jo behandler egne observasjoner av pasienten som er med på å bygge opp under en eventuell diagnose.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 On 11/18/2021 at 10:08 PM, AnonymBruker said: Du som har vært på utredning på dps. Fylte du ut masse skjemaer de første gangene? Hva slags skjemaer var det? Var det for absolutt alle diagnoser? Fylte du ut hjemme eller mens psykologen så på? Anonymkode: ca6fe...0f6 Jeg fikk en haug med skjemaer jeg skulle fylle ut sist jeg ble henvist til DPS. De skulle fylles ut hjemme, i forkant av første avtale. Men jeg klarte ikke fylle de ut, det gikk i ball for meg. Forklarte det til psykiateren, og det var greit. Brukte første time på prat, og timen etter gikk han igjennom enkelte deler av noen skjemaer muntlig med meg, men ikke i nærheten av den mengden som jeg opprinnelig skulle svare på. Anonymkode: 2636c...15d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 Ja. Har blitt utredet og feildiagnostisert på DPS (4 feildiagnoser). De møtte meg med et skjema og selv om jeg ikke hadde høy nok score til å ha diagnosen satt de diagnosene. Folk som velger skjema før de møter pasienten er like lure som studenter som velger teori før de velger tema. Møter du en sånn bør du snu i døra. Anonymkode: 7b722...4a3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå