Gå til innhold

Ingen liker meg, alle hater meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kun kontakt med familien min. De får meg alltid til å føle meg som en byrde. Jeg har sosial angst. Har klart å tvinge meg til en flytte prosess på min tungvinte måte. Bor nå alene. Hvordan skal jeg bli kjent med folk når er redd for folk? Jeg er usikker på meg selv. Jeg har vært hos psykolog, det hjalp ikke for meg. Jeg har to gode venner som jeg vet jeg har om jeg bare hadde kontaktet dem, men jeg vil ikke. Jeg har kastet bort 2 år av livet mitt grunnet sosial angst. Noen som er i samme situasjon som meg her inne?

Anonymkode: 7cff8...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor hjalp ikke psykolog for deg? Det høres ut som om du ga opp for fort.  Noen ganger må man møte flere psykologer for å finne en som man matcher med. Det vil også ta tid å løse dype problemer, det kan ta måneder og år.

Anonymkode: 757a1...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kontakte vennene dine? Det høres ut som du heller bør prioritere dem og kutte ut familien din. 

Anonymkode: 91751...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at ingen hater deg. Du må prøve å ikke tenke sånn om deg selv. For å komme i kontakt med folk må du prøve å gå ut blant folk eller komme i kontakt med noen via nett. Selv om du har sosial angst så er det bedre å være mye blant folk enn å la angsten din vinne. Prøve å hoppe i det å gjøre det du er redd for. 

Synes også du bør ta kontakt med de vennene du har. Finn på noe moro med de. Så du kommer på andre tanker. Det er ikke bra å sitte alene. Jeg har angst og sliter psykisk, ikke sosial angst da men. Jeg blir i alle fall mye mye verre hvis jeg er alene en dag eller flere. Derfor må jeg være sosial hver dag. Være med folk. 
Håper det ordner seg for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 15.05):

Jeg har kun kontakt med familien min. De får meg alltid til å føle meg som en byrde. Jeg har sosial angst. Har klart å tvinge meg til en flytte prosess på min tungvinte måte. Bor nå alene. Hvordan skal jeg bli kjent med folk når er redd for folk? Jeg er usikker på meg selv. Jeg har vært hos psykolog, det hjalp ikke for meg. Jeg har to gode venner som jeg vet jeg har om jeg bare hadde kontaktet dem, men jeg vil ikke. Jeg har kastet bort 2 år av livet mitt grunnet sosial angst. Noen som er i samme situasjon som meg her inne?

Anonymkode: 7cff8...b95

Hvor gammel er du ? Regner med du er rundt samme alder som meg. Jeg kunne skrevet dette innlegget selv faktisk, så lik er situasjonen min. Jeg har funnet ut av en ting da hvertfall og det er at jeg tror at alle hater meg fordi jeg i utgangspunktet ikke liker meg selv så godt- sp tenker jeg at alle tenker det samme o meg som jeg tenker om andre , rett og slett. 

Som et resultat av dette holder jeg meg mye for meg selv. Jeg er stille og reservert og kan oppfattes "feil" - som uhøflig og overlegen... det gjør andre usikkre på meg og de trekker seg automatisk unna. Vi er altså bare mennesker alle sammen, om du tørr å vise deg litt mer til folk og smile f.eks vil det trygge andre og de viser seg fra bedre side mot deg. 

Anonymkode: 889e5...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to år sier du? Dvs at du fikk sosial angst for to år siden? Hva var det som gjorde at du fikk det/hvordan skjedde det? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig. 

Anonymkode: db1f3...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sant at ingen liker deg. Dette er angsten din og ikke virkeligheten. Du må jobbe mer med psykolog og utfordre deg selv, lene deg på de vennene du vet er der for deg og være med de på ting selvom du har angst. Eksponering er beste som fungerer for å kurere sosial angst 

Anonymkode: d4c0a...f80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...