Lizza88 Skrevet 18. november 2021 #1 Del Skrevet 18. november 2021 Hei alle. Jeg og en kompis var på vei til sverige, han har vist meg "lappen" sin. Vi ble tatt i fotoboks der han kjørte. Først nå har han innrømt att han ikke har hatt lappen. Hva gjør jeg, må jeg ta på meg skylden? Får jeg straff uansett på mitt førerkort? Jeg visste ingenting om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 18. november 2021 #2 Del Skrevet 18. november 2021 Lizza88 skrev (1 minutt siden): Hei alle. Jeg og en kompis var på vei til sverige, han har vist meg "lappen" sin. Vi ble tatt i fotoboks der han kjørte. Først nå har han innrømt att han ikke har hatt lappen. Hva gjør jeg, må jeg ta på meg skylden? Får jeg straff uansett på mitt førerkort? Jeg visste ingenting om dette Når du får boten, kontakter du politiet (tlf og e-post står i brevet) og forteller at det var XX som kjørte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizza88 Skrevet 18. november 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 18. november 2021 Mr Bergen skrev (2 minutter siden): Når du får boten, kontakter du politiet (tlf og e-post står i brevet) og forteller at det var XX som kjørte bilen. Ja, men får ikke jeg noe problem siden jeg burde "sjekka" mer rundt dette? Når noen sier de har lappen og viser kortet så er det vel normalt å bare let it go, å ikke værr helt fbi. Jeg har 1 prikk igjen på førerkortet og bilen står på pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 18. november 2021 #4 Del Skrevet 18. november 2021 Lizza88 skrev (4 minutter siden): Ja, men får ikke jeg noe problem siden jeg burde "sjekka" mer rundt dette? Når noen sier de har lappen og viser kortet så er det vel normalt å bare let it go, å ikke værr helt fbi. Jeg har 1 prikk igjen på førerkortet og bilen står på pappa. Det et er fører som skal betale boten og sikkert en ekstra bot siden han ikke har førerkort. Du slipper unna, men viktig det blir gitt beskjed om hvem som var sjåfør siden boten sendes til registrert eier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 18. november 2021 #5 Del Skrevet 18. november 2021 Lizza88 skrev (1 time siden): Hei alle. Jeg og en kompis var på vei til sverige, han har vist meg "lappen" sin. Vi ble tatt i fotoboks der han kjørte. Først nå har han innrømt att han ikke har hatt lappen. Hva gjør jeg, må jeg ta på meg skylden? Får jeg straff uansett på mitt førerkort? Jeg visste ingenting om dette Det er første gang jeg har sett noen konkludere med at hvis man blir tatt i en fotoboks, så er man i "rampelyset" 😃. Tror du har lagt tråden din i feil underforum ts. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 18. november 2021 #6 Del Skrevet 18. november 2021 Lizza88 skrev (1 time siden): Ja, men får ikke jeg noe problem siden jeg burde "sjekka" mer rundt dette? Når noen sier de har lappen og viser kortet så er det vel normalt å bare let it go, å ikke værr helt fbi. Jeg har 1 prikk igjen på førerkortet og bilen står på pappa. Det kan være boten blir sendt til din far, men det er bare for han å be de sammenligne fotoet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizza88 Skrevet 18. november 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 18. november 2021 Fireflies skrev (1 minutt siden): Det kan være boten blir sendt til din far, men det er bare for han å be de sammenligne fotoet. Ja det skal de. Men jeg tenker, får jeg noe på meg eller pappa? Jeg har nettopp blitt kjent med han kompisen, og jeg stolte jo på han når han sa han hadde lappen, for de fleste har jo det i dag. Visst han nekter å ta på seg skylden, eller politiet påstår att jeg måtte ta en grundigere sjekk om førerkort osv osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 18. november 2021 #8 Del Skrevet 18. november 2021 Hva gjør denne tråden inne på Rampelys? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 18. november 2021 #9 Del Skrevet 18. november 2021 Lizza88 skrev (17 minutter siden): Ja det skal de. Men jeg tenker, får jeg noe på meg eller pappa? Jeg har nettopp blitt kjent med han kompisen, og jeg stolte jo på han når han sa han hadde lappen, for de fleste har jo det i dag. Visst han nekter å ta på seg skylden, eller politiet påstår att jeg måtte ta en grundigere sjekk om førerkort osv osv? Så lenge han har vist deg et førerkort så vil jeg ikke tro politiet gjør noe, med mindre han har råkjørt av en sånn dimensjon som gjør at du burde varslet under kjøreturen. Sitter man i en bil i 30 sone som kjører 60 så skal man jo varsle. Sitter man i en 70 sone og blir tatt i en 80 sone så er det litt anderledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå