AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Trodde man skulle sovne av sovemedisin, men jeg har lugget våken lenge..... hvorfor funker det ikke?????? Har noen andre også problem med det? Anonymkode: 45a21...f50 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Til meg funker det ikke hvis jeg nylig har spist. Jeg pleier å ta sovemedisin to timer etter jeg har spist. Da virker det på meg. Anonymkode: 5fda6...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Hvis du er stresset pga søvnmangel, vil ikke sovetablettene hjelpe noe særlig. Anonymkode: 3df60...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Er det deg igjen, du som ikke har sovet på flere netter? Isåfall: Jeg vil på det sterkeste råde deg til å oppsøke proffesjonell hjelp. IKKE kvinneguiden. Det er åpenbart for meg at dine søvnproblemer har grodd seg fast i psyken din, og med et slikt stressnivå du ser ut til å ha, så motarbeider du sovemedisinene. Sovemedisiner vil ikke slå deg ut i 12 timer om du er megastressa. Du motarbeider medisinene. Jeg vil råde deg til å rådføre deg med leger og få hjelp der, ikke bare medikamell hjelp, men også til det psykiske (stresset), slik at du klarer å sove. Anonymkode: c8041...515 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Ja noen medisiner dunker ikke like godt, man får toleranse etter bare å brukt de i kort tid og det er desverre vanlig. Derfor anbefales det ikke å bruke sovemedisiner over lengre tid Anonymkode: a87f6...ef1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Å holde seg våken til effekten av sovemedisin har sluttet å funke er enkelt. Er derfor mange bruker de til rus. For at de skal fungere må du faktisk prøve å sove. Anonymkode: 1fb55...105
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Kjære TS, skjønner at du har det veldig vondt for tiden men det hjelper ikke å starte nye tråder og fortsette i samme sporet. Du er nødt til å snakke med fastlegen din og få hjelp. Logg deg inn på helsenorge.no og send en melding til fastlegen, skriv at du trenger en dobbelttime for å diskutere søvnproblemene dine. Dere må bli enige om hvilke medisiner du skal ta, og hva du kan gjøre når du ikke sovner på tross av at du har tatt det dere har avtalt at du max. kan ta. Du klarer ikke dette uten støtte og hjelp fra en lege, så vær sterk og be fastlegen om hjelp. Anonymkode: bd8ff...e92
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjære TS, skjønner at du har det veldig vondt for tiden men det hjelper ikke å starte nye tråder og fortsette i samme sporet. Du er nødt til å snakke med fastlegen din og få hjelp. Logg deg inn på helsenorge.no og send en melding til fastlegen, skriv at du trenger en dobbelttime for å diskutere søvnproblemene dine. Dere må bli enige om hvilke medisiner du skal ta, og hva du kan gjøre når du ikke sovner på tross av at du har tatt det dere har avtalt at du max. kan ta. Du klarer ikke dette uten støtte og hjelp fra en lege, så vær sterk og be fastlegen om hjelp. Anonymkode: bd8ff...e92 Hvordan vet du at det er samme person som har startet disse trådene? Anonymkode: 164a4...ebb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja noen medisiner dunker ikke like godt, man får toleranse etter bare å brukt de i kort tid og det er desverre vanlig. Derfor anbefales det ikke å bruke sovemedisiner over lengre tid Anonymkode: a87f6...ef1 Jeg har fått imovane i 20 år, men har ikke blitt avhengig. Tar som regel en halv eller en kvart 7 mg. Og noen dager uten. Atarax kan være verdt å prøve. Det er en allergimedisin, men må absolutt ikke drikke, ikke dagen etter heller. Kan få black out. Anonymkode: fccc2...62e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har fått imovane i 20 år, men har ikke blitt avhengig. Tar som regel en halv eller en kvart 7 mg. Og noen dager uten. Atarax kan være verdt å prøve. Det er en allergimedisin, men må absolutt ikke drikke, ikke dagen etter heller. Kan få black out. Anonymkode: fccc2...62e Du må jo ta 7,5mg tygg den først da virker det straks. Selv hender det jeg må ta to hele. Anonymkode: a87d2...8e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå