AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #21 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ok, så om jeg forstår deg riktigنس kan man overlate en fireåring med raserianfall eller gråteanfall fordi de generelt er modne til å innse og takle de følelsene selv? De er altså modne nok til å forstå at de må roe ned selv og så at de ikke kommer noe vei? Når man det blir så heftig at hun skjelver og ikke klarer å stoppe å gråte, har jeg ikke klart å snu ryggen til. Jeg har roet ned og trøstet, og så gått ut igjen med samme beskjed. Selvom hun gjerne kauker seg selv opp. Anonymkode: 6d4ef...7b3 Du trenger ikke gå ut av rommet eller gå fra henne, men vær til stede eller tilgjengelig, uten å gi det oppmerksomhet. Så lar du henne komme til deg. Hjelper ikke nødvendigvis på anfallene, men det går an å ikke gi oppførselen oppmerksomhet/føye barnet, samtidig som man viser at man er til stede. Anonymkode: 134ef...a55
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #22 Skrevet 18. november 2021 Jenta mi var likedan i barnehagealder. Så snill i barnehagen, og så fort jeg kom, løp hun fra meg ut av porten. Følte meg ikke særlig høy i hatten. Det var en greie - å løpe fra meg over alt. Ikke så mye temperament enda da, men det har kommet med årene. Nå er hun 10, som er enda verre alder. Har desverre ingen råd, jeg bare sto i det og står fortsatt.. Håper på bedre tider jeg også. Anonymkode: f21a0...ddb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #23 Skrevet 18. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jenta mi var likedan i barnehagealder. Så snill i barnehagen, og så fort jeg kom, løp hun fra meg ut av porten. Følte meg ikke særlig høy i hatten. Det var en greie - å løpe fra meg over alt. Ikke så mye temperament enda da, men det har kommet med årene. Nå er hun 10, som er enda verre alder. Har desverre ingen råd, jeg bare sto i det og står fortsatt.. Håper på bedre tider jeg også. Anonymkode: f21a0...ddb Verre alder som 10-åring enn trassalderen? Anonymkode: 782be...221
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå