Gå til innhold

Kul i brystet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I noen uker nå har jeg stusset på at det ene brystet er litt ømt når jeg presser på det. Trodde først det var brystvorten, men nå tror jeg kanskje det er en kul bak brystvorten. Det er jo normalt med en slags kul bak der, det er vel melkekjertlene(?). Men jeg syns kulen bak brystvorten virker større på det ene brystet når jeg kjenner på det. Det er også litt ømt når jeg trykker der, men ikke på det andre.

Jeg har lurt fram og tilbake på om det er innbilning, men tror ikke det? Mannen min har kreft, så jeg tenkte en stund at jeg kanskje innbilte meg dette fordi jeg tenker mye på kreft for tiden. Og det virker vel usannsynlig at to personer i 30-årene skal få kreft samtidig? Og så er det stadig noe med barna mine, hvor to stk har kroniske sykdommer, så føler jeg allerede er ganske mye hos legen, så er litt redd for å føle meg som en hypokonder.

Ville dere sjekket dette? Hvor i brystet kommer typiske kreftkuler, kan det være hvor som helst?

Anonymkode: aee7f...a02

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du bør gå til legen, sikkert ingenting men likevel.

Lykke til ❤️

• Liker 1
Skrevet

Kreft sitter somregel fast og kan ikke beveges på.

Anonymkode: 361a7...eb0

Skrevet

Du bør alltid sjekke kuler i brystet (eller andre steder), men det er stor sannsynlighet for at det er noe annet enn kreft. Brystkreft gjør ikke vondt, så den ømheten du kjenner er et godt tegn. Kan du flytte på kulen?

Anonymkode: e460d...5ce

Skrevet

Kuler i brystet bør alltid sjekkes, selv om det er liten sjans for kreft i din alder. Har selv én godartet kul i hvert bryst (forskjell type) og er 32 år. Jeg hadde aldri turt å la være å sjekke det. Det er så innmari dumt å ikke ha sjekket HVIS det skulle være noe.

Anonymkode: 0df2c...f28

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...