Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så er det lørdagskveld.... Og nå har jeg virkelig lyst på et glass rødvin... :sjarmor: Ikke mange, bare kose meg litt! Men hvordan var dette med vin og amming igjen - helst skal man vel ikke ta noe i det hele tatt, vel?

Er det nødvendig med pumping etterpå, f.eks? Det er sikkert blitt tatt opp spm ang dette før, men jeg husker ikke lenger.

Klarer meg fint UTEN, og jeg altså! Det er bare litt fristende.... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som kvinner over hele verden gjør det, ta deg et glass vin når du føler for det.

Pump deg eller tøm deg gjerne før, så skal jo vinen være "ute av sustemet" etter en viss tid.

Med litt god planlegging og beregning gåre det helt fint.

Kos deg med ulike viner! :)

Skrevet

Alkoholen går i melken på samme måten som den går i blodet. Den forsvinner også på samme måten som om den skulle være i blodet.:-)

Gjest Embla s
Skrevet

Du kan jo pumpe deg før du drikker vinen, så du har noe å gi babyen hvis den vil ha mat med det første. Grunnen til at du eventuelt pumper deg etter at du har drukket er for å slippe melkespreng mens det enda er promille i melka. Tror jeg.

Skrevet

Melken får samme promille som du har i blodet, altså rundt 0.5 hvis du tar ett glass vin som ikke er så stort og du har en gjennomsnittlig kvinnekropp. Så tynnes dette ut igjen når babyen får det i seg. babyen får altså IKKE i seg tilsvarende det du får i deg, men i praksis mindre alkohol enn det er i feks kefir.

Det ER selvfølgelig best å være helt avholds mens man ammer, men....

Skrevet

..er det ikke noe såant med at man skal tømme seg en gang etter å ha drukket og..

så melka med alkohol i går ut?

Skrevet
..er det ikke noe såant med at man skal tømme seg en gang etter å ha drukket og..

så melka med alkohol i går ut?

Nei slik er det ikke. Det er jo det samme som om du må tømme deg for blod, eller at melka blir sur om du ikke tar den ut på noen dager ;)

Det Embla s skriver er det jeg alltid har forholdt meg til :)

Skrevet

oki.. trur jeg bare har hørt noen nevne det skjønner du..

..eller kanskje de mente at du møtte tømme deg etter drikkinga (eller mens) så man slapp unna melkespreng eller no...

ikke alltid like greit å få med seg alt ;)

Skrevet

Det ble ikke noe rødvin i går... ;)

Skal planlegge litt bedre til neste gang, så pumper jeg altså FØR amming for å ha noe å gi henne etterpå - og pumper meg også ETTER for å unngå spreng...

Drøyer det hele litt, for jeg vil vente med å gi henne fra flaske ei stund til. Hønemor vant over vindrikkeren, for å si det slik! :rosaengel: :rosasmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...