Gå til innhold

SÅ slitsom kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er hissig, klager på absolutt alt, skal mene alt om alt hele tiden, tar alt personlig, blir fornærma når noen mener noe annet enn det hun mener og tror det verste om nesten alle rundt.

Jeg er en rolig person som liker å ha det rolig på jobb og få gjort mest mulig, hun sitter ved siden av meg og plager meg. De gangene jeg sier ifra så blir hun blodfornærma og inntar offerrollen. Hun er på den andre siden veldig hjelpsom, inkluderende og hardtarbeidende. Hun sier ofte at hun liker meg og skryter masse av meg, bryr seg og kommer med kaffe/te og gaver. Mange gode egenskaper men mange dårlige også. 

Ingen på jobb tør å si noe for da blir de "spist opp" av henne. Og her sitter jeg veldig demotivert pga et kvinnfolk 😔 hva gjør man? 

 

Anonymkode: 57f66...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å få byttet kontorplass?

Anonymkode: f1415...2f8

Har ikke den valgfriheten dessverre, ingen vil bytte plass med meg så jeg er stuck. Og jeg liker jobben min så jeg vil ikke slutte 😭

Anonymkode: 57f66...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jobben av en slik karakter at du kan sitte med headset?

Anonymkode: c5ac2...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra at jeg ønsker ikke å få flere klager på andre i arbeidstiden. Jeg trenger mer arbeidsro. 

Begynner hun å gå i forsvar å hyle, så si litt høylytt at alt handler ikke om henne hele tiden. Og at du ikke påpeker om hennes oppførsel er riktig eller feil. Det eneste du ber om er mer arbeidsro, så du får utført jobben din. Evnt ta det opp med leder, og be leder om meglingsmøte med henne og deg. Beste er om leder har en samtale med deg og en samtale med henne og en der dere snakker i sammen. Pass på å ikke angripe, men vær tydelig på at dette handler om konsentrasjon og forstyrrekser, samt hva man bruker arb tiden på. Feks minn om at dere to har to helt forskjellige energi nivå. Og at det må respekteres to veier

Anonymkode: 8f528...01a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Si ifra at jeg ønsker ikke å få flere klager på andre i arbeidstiden. Jeg trenger mer arbeidsro. 

Begynner hun å gå i forsvar å hyle, så si litt høylytt at alt handler ikke om henne hele tiden. Og at du ikke påpeker om hennes oppførsel er riktig eller feil. Det eneste du ber om er mer arbeidsro, så du får utført jobben din. Evnt ta det opp med leder, og be leder om meglingsmøte med henne og deg. Beste er om leder har en samtale med deg og en samtale med henne og en der dere snakker i sammen. Pass på å ikke angripe, men vær tydelig på at dette handler om konsentrasjon og forstyrrekser, samt hva man bruker arb tiden på. Feks minn om at dere to har to helt forskjellige energi nivå. Og at det må respekteres to veier

Anonymkode: 8f528...01a

Problemet er at hun liker meg så jeg føler at jeg vil dolke henne i ryggen om jeg forteller til ledelsen. 

Anonymkode: 57f66...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La henne være fornærmet da? Neste gang hun plager deg, bare si at du, jeg må konsentrere meg. Og så ignorerer du henne.

Hva så om hun klager til andre? De vet vel hvordan hun er, siden de heller ikke vil sitte der? Hadde også vurdert headset altså. Du trenger ikke ha på musikk, men det viser at du ikke skal forstyrres. Fortsetter det da ville jeg faktisk ha bedt leder om å bli plassert et annet sted.

Ikke la henne ødelegge trivselen din på jobb, husk at du blir ikke betalt for å være hennes person å klage til. At hun liker deg har ikke noe å si, hun ødelegger for deg daglig og da må du gjøre noe.

Anonymkode: d3f1e...17d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gått for headset en periode og sett om det fungerte. Selv om du hører henne kan du late som at du ikke gjør det. Etterhvert kan man håpe at hun tar hintet og slutter å mase. 

Anonymkode: 6c06e...c3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres litt ut som en type narcisisst. 

En dame på jobben er sånn, kommer med gaver og godteri og snacks, og skal bry seg og er "empatisk og snill mamma type" .

Men så merker man jo at hun ikke egentlig bryr seg når hun blir sur og lager dårlig stemning. En empatisk person tar ikke alt så personlig og lager drama. Er man empatisk vil man lage ro. Er man narc lager man drama og stresser opp folk.

Anonymkode: 85bb4...b30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

tror det verste om nesten alle rundt.

Det er fordi hun selv er sånn som hun tror andre er. Hun tror andre er drittsekker fordi det er det hun selv er. På seg selv kjenner man og tolker andre.

Anonymkode: 85bb4...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er at hun liker meg så jeg føler at jeg vil dolke henne i ryggen om jeg forteller til ledelsen. 

Anonymkode: 57f66...afe

Tenker at det alikevel er innafor hvis du først tar det opp med henne, og hvis hun da lager drama. Både duj og ledelse vil jo helst at du får gjort din jobb ila dagen. Og hvis hun hindrer det og i tillegg blir sur når du tar det opp. Da er det et samarbeid med ledelse som må til. 

Anonymkode: 8f528...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

La henne være fornærmet da? Neste gang hun plager deg, bare si at du, jeg må konsentrere meg. Og så ignorerer du henne.

Hva så om hun klager til andre? De vet vel hvordan hun er, siden de heller ikke vil sitte der? Hadde også vurdert headset altså. Du trenger ikke ha på musikk, men det viser at du ikke skal forstyrres. Fortsetter det da ville jeg faktisk ha bedt leder om å bli plassert et annet sted.

Ikke la henne ødelegge trivselen din på jobb, husk at du blir ikke betalt for å være hennes person å klage til. At hun liker deg har ikke noe å si, hun ødelegger for deg daglig og da må du gjøre noe.

Anonymkode: d3f1e...17d

Ja, alle vet hvordan hun er men ingen tør å gjøre noe. Jeg vet at hun sliter litt, hatt en tøff periode i livet men det unnskylder ikke noe som helst. Etter å ha ignorert henne i hele dag fikk jeg masemeldinger om hvorfor jeg er stille. 

Skulle ønske hun bare slutter. 

Anonymkode: 57f66...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, alle vet hvordan hun er men ingen tør å gjøre noe. Jeg vet at hun sliter litt, hatt en tøff periode i livet men det unnskylder ikke noe som helst. Etter å ha ignorert henne i hele dag fikk jeg masemeldinger om hvorfor jeg er stille. 

Skulle ønske hun bare slutter. 

Anonymkode: 57f66...afe

Bare fortsett å ignorere, eller svar "jeg er stille fordi jeg jobber og trenger å konsentrere meg". Ikke noe mer. 

Anonymkode: d3f1e...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bare fortsett å ignorere, eller svar "jeg er stille fordi jeg jobber og trenger å konsentrere meg". Ikke noe mer. 

Anonymkode: d3f1e...17d

Takk. Blir litt redd henne iblant,redd på hva hun kan finne på om jeg legger alle kort på bordet. Men kanskje best å bare ignorere til jeg får fred. 

Anonymkode: 57f66...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk. Blir litt redd henne iblant,redd på hva hun kan finne på om jeg legger alle kort på bordet. Men kanskje best å bare ignorere til jeg får fred. 

Anonymkode: 57f66...afe

Bare smil og si. Hæ? Er bare opptatt. Og så bli opptatt igjen. 

Anonymkode: 85bb4...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...