AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 blitt alenemor til 4 barn, står på bar bakke. Kan nav hjelpe med møbler til leiligheten og det nødvendigste? Anonymkode: f5bb8...d17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Nei det må du skaffe selv. Hvis du ikke har noen oppsparte midler kan du søke sosialhjelp. Anonymkode: bf003...81c 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): blitt alenemor til 4 barn, står på bar bakke. Kan nav hjelpe med møbler til leiligheten og det nødvendigste? Anonymkode: f5bb8...d17 Hva er det du mangler? Man kan finne mye gratis på finn.no 😊 Anonymkode: b578e...519 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Nei, de hjelper ikke med det. Du burde kanskje tenkt på det før du fikk fire barn, og hatt midler i bakhånd? Mtp. at 50% av alle ekteskap/samboerforhold ender i brudd, mener jeg. Anonymkode: 55180...cc9 19
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 NAV (Sosial) kan hjelpe med såkalt etableringsstøtte. Dvs møbler, kjøleskap, vaskemaskin etc. Anonymkode: d53e5...7fa 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Spørs hva du trenger men nav kan bistå med nav-garanti for leie av leilighet, etableringsstøtte/ lån, er du nylig enslig og barna er små kan man få overgangsstønad, du har krav på en ekstra barnetrygd, bidrag for alle barna, muligens bostøtte, livsopphold og dekning av husleie, strøm om du er uten arbeid. Anonymkode: e4b20...faf 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 (endret) Jeg undrer alltid på om slike mennesker virkelig selv lager en plan for absolutt alt her i livet, ned til den minste bittelille detalje. At alle valg de tar er basert på hva slags utfall det kan ha om 10-15 år. Ikke bare store valg men små valg også. Alt er risikovurdert og satt opp i tabeller. Anonymkode: b578e...519 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 18. november 2021 av Perelandra 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, de hjelper ikke med det. Du burde kanskje tenkt på det før du fikk fire barn, og hatt midler i bakhånd? Mtp. at 50% av alle ekteskap/samboerforhold ender i brudd, mener jeg. Anonymkode: 55180...cc9 Ok. Så godt og høre at du planlegger livet ditt etter alt. Anonymkode: f5bb8...d17 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): NAV (Sosial) kan hjelpe med såkalt etableringsstøtte. Dvs møbler, kjøleskap, vaskemaskin etc. Anonymkode: d53e5...7fa Da skal jeg kontakte nav etterpå. Tusentakk. Anonymkode: f5bb8...d17 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva er det du mangler? Man kan finne mye gratis på finn.no 😊 Anonymkode: b578e...519 Mangler alt, bortsett fra klær. Har sett på Finn, men lite som gies bort her i område. Anonymkode: f5bb8...d17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mangler alt, bortsett fra klær. Har sett på Finn, men lite som gies bort her i område. Anonymkode: f5bb8...d17 Men fikk du ikke med deg noe fra der du var? Tenker på senger til barna, dyner osv som tilhørte barna? Du eide ingenting der du var? Bestikk? Service? Ikke et eneste møbel? Anonymkode: b578e...519 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men fikk du ikke med deg noe fra der du var? Tenker på senger til barna, dyner osv som tilhørte barna? Du eide ingenting der du var? Bestikk? Service? Ikke et eneste møbel? Anonymkode: b578e...519 Samboer er vrang, så får ikke med meg noe av barna sine ting. Anonymkode: f5bb8...d17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samboer er vrang, så får ikke med meg noe av barna sine ting. Anonymkode: f5bb8...d17 Men herlighet her må du jo koble inn noen instanser?? Han kan jo ikke bare nekte deg å ta med barna sine ting om du skal være 100% alenemamma? Er det han som er far til barna eller? Skal han ha barna noe? Anonymkode: b578e...519 24
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samboer er vrang, så får ikke med meg noe av barna sine ting. Anonymkode: f5bb8...d17 Det høres ut som du bør spørre om hjelp til advokat heller enn til møbler. Møbler får du tak i på finn. Anonymkode: a3ddf...9bd 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samboer er vrang, så får ikke med meg noe av barna sine ting. Anonymkode: f5bb8...d17 Jeg har hørt om folk som har fått følge av offentlige tjenestemenn i slike situasjoner der hvor tidligere partner har nektet å tillate det at den andre parten tok med sine og barnas eiendeler. Anonymkode: dfbce...644 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 (endret) Ta kontakt med hjelp oss å hjelpe, de har mange kontakter og tråder å dra i. Anonymkode: cd987...e99 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod Endret 18. november 2021 av Perelandra 1
asterix Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg undrer alltid på om slike mennesker virkelig selv lager en plan for absolutt alt her i livet, ned til den minste bittelille detalje. At alle valg de tar er basert på hva slags utfall det kan ha om 10-15 år. Ikke bare store valg men små valg også. Alt er risikovurdert og satt opp i tabeller. Anonymkode: b578e...519 Å ha en plan for noe så grunnleggende som hva man skal gjøre dersom man plutselig blir sittende alene med barna er da faktisk noe et hvert menneske med barn bør prioritere. En plan for hvordan man skal greie seg dersom det blir samlivsbrudd eller partner dør bør jo være et absolutt minimum. 20
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 I en annen tråd var det noen som skrev at de fikk 10K til å etablere seg. Finn.no er virkelig til hjelp, men du må jo være i stand til å hente gratisvarene selv. Hvis du ikke finner det må trenger kan du legge inn annonse selv + annonsesøk på det du trenger. Siden du bor så nært en by skulle det være gode muligheter. Anonymkode: 62e76...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 asterix skrev (5 minutter siden): Å ha en plan for noe så grunnleggende som hva man skal gjøre dersom man plutselig blir sittende alene med barna er da faktisk noe et hvert menneske med barn bør prioritere. En plan for hvordan man skal greie seg dersom det blir samlivsbrudd eller partner dør bør jo være et absolutt minimum. Så det du sier at man kan planlegge for absolutt alt her i livet? At man kan unngå at det oppstår noe som helst humper i livet om man planlegger for ALT? Være seg sykdom, død, vold i hjemmet etc etc etc? Uansett om noe av dette skjer så flyter alt fint avgårde etterpå fordi man har en plan for absolutt alt? Jøss. Anonymkode: b578e...519 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det du sier at man kan planlegge for absolutt alt her i livet? At man kan unngå at det oppstår noe som helst humper i livet om man planlegger for ALT? Være seg sykdom, død, vold i hjemmet etc etc etc? Uansett om noe av dette skjer så flyter alt fint avgårde etterpå fordi man har en plan for absolutt alt? Jøss. Anonymkode: b578e...519 Jeg sparte alt jeg kunne i rundt to år før jeg ba om skilsmisse fra mannen min. Da hadde jeg nok til å kjøpe nye møbler, betale for flyttebil og alt. Det er lurt å sette til side penger til "i tilfelle", uansett. Ha en sum stående på konto, uansett hvor lenge. Ikke være blakk støtt og ikke forberedt... Anonymkode: a5efe...0ae 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå