Gå til innhold

Krysser intimgrensa mi, blir gal.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med en dame som jeg har et vedvarende problem med. Eller på grunn av. 
Da jeg startet på arbeidsplassen var hun ekstremt imøtekommende og veldig hyggelig. Vi snakket mye sammen - og siden resten av personalet ikke var så lett å bli kjent med, hadde jeg på en måte kun henne.
Jeg er en person som misliker fysisk kontakt - og har min intimsone. «Venninna» var etterhvert ekstremt pågående og strøk meg ofte på ryggen eller begynte å massere meg. Jeg sa til henne at jeg ikke likte det, eller trakk meg unna, men hun tok og tar ikke hintet! Jeg har sluttet å finne på noe med henne. Hun har spurt mange ganger, men jeg har sagt nei. Allikevel kommer hun tilbake, tar ikke hintet akkurat. 
Det verste er uansett på jobb når hun kommer alt for langt inn i min intimsone. Både når hun prater (10 cm fra trynet mitt liksom) og ved å ta på, stryke osv. Jeg sa til og med en gang «ikke ta på meg!». Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 64b28...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tatt det videre med ledelsen.

Du har sagt det direkte til henne og det respekterer hun ikke og da må du ta det videre.

Endret av ostekaker
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg tatt opp med sjefen. Du har jo allerede sagt i fra ganske klart uten å bli hørt. 

Anonymkode: 03f7a...cda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta det opp med sjefen. Vær heller tydeligere. Bruk ordene dine 😄. Hei, jeg liker ikke at du tar på meg, masserer og stryker på meg, og syns det er nydelig med en meters avstand når vi prater. Ber deg om å respektere det. 
 

Gjenta om hun argumenterer. Si dere er ulike der men sånn er det altså. 

Respekterer hun det ikke, så si at du har sagt fra flere ganger. Kan hun være snill å respektere beskjeden og at du føler deg tråkket på. 
 

Pass på tonen din. Hun kan bli sur eller såret. Så gjør ditt for å ha ditt på det tørre. Men at du bare ville si fra. 
 

Beklager hvis denne posten ble for detaljert. Mener ikke å være nedlatende. Men syns det er veldig interessant med kommunikasjon. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også møtt sånne, og jeg har vært veldig klar på at jeg er overhodet ikke glad i at folk går inn i intimgrensa mi og at min intimgrense er kanskje større enn mange andre sin.

Jeg kan fint si «nå står du i intimgrensa mi» eller «beklager men jeg er ikke så glad i fysisk kontakt». Noen folk bruker et par ganger før de ikke gjør det mer. Tror noen bare er så fysisk og ikke tenker over at andre ikke er det.

Anonymkode: e413e...7fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere verneombud? Du kan snakke med vedkommende hvis dere har. Hvordan er forholdet hennes til de andre på arbeidsplassen? Hvis de unngår henne, mulig hun er sånn med flere enn deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...