Chickimp Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Må man gå til fastlege for dette, eller kan man ringe inn til legekontor og bestille time med dag-lege (? Vet ikke hva det egt heter)? Er så lang tid før fastlegen min har tid. Vet man kan gå til helsestasjon for ungdom også, men de har ikke åpent før om en uke og vil helst bli kvitt problemet så fort som mulig om der faktisk er klamydia. Og så, mtp testing og dere som har gjort det, får man gjøre testen selv eller må en helsearbeider teste deg? Er bekymra for at jeg ikke får gjøre det selv, kan ikke finne noe om dette på nett, og vil helst forberede meg om noen andre må gjøre det for meg. Og til slutt, dere som har hatt klamydia (eller vet noe om sykdommen), høres dette engang ut som det er klamydia? Eneste symptomene jeg har hatt er grønn/gul utflod, men den er hvit noen ganger. Den var veldig tyntflytende og stinkende en periode men det gikk over. Nå er den normal konsistens, for det meste gul, eller litt lys grønn. Har hatt ørsmå blødninger mellom mens, men det er snakk om mindre enn en dråpe på papiret når jeg tørker meg, kanskje et par ganger i uka. Utfloden lukter fortsatt rart, ikke veldig sterkt og ikke fiskete, men er en lukt jeg ikke akkurat kan beskrive, bare er ikke sånn den har vært før.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Høres mer ut som bakteriell vaginose. Svir det når du tisser? Anonymkode: b29f6...fc5
Chickimp Skrevet 16. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres mer ut som bakteriell vaginose. Svir det når du tisser? Anonymkode: b29f6...fc5 Prøvde å bruke vivag tabletter (bare 3 dager da) og se om det hjalp men ingenting forandret seg. Lukter heller ikke fisk og lukten blir faktisk BEDRE etter sex føler jeg, så virker ikke så sannsynlig for meg at det er bv, men har aldri hatt det før så jeg vet ikke. Og nei, det svir ikke når jeg tisser, men jeg kom på et muligens symptom som jeg hadde glemt, at om jeg ikke drikker veldig mye vann så stinker tisset mitt helt ekstremt. Har aldri vært borti det før selv om jeg har vært konstant veldig dehydrert før. Tenkte først at det kunne være uvi, men har ingen andre symptomer på det, og så også at det kan skje med klamydia (at tisset lukter mer) så jeg vet ikke helt jeg
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Blir du oppsvulmet/ hoven rundt skjeden etter sex? Det er typisk ved klamydia. Samt ubehag ved sex. Anonymkode: b29f6...fc5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 En form for skjedekatarr er det muligens. Eller det kan faktisk også være UVI. Forårsaket av bakterier etter sex. Anonymkode: b29f6...fc5
Chickimp Skrevet 16. november 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir du oppsvulmet/ hoven rundt skjeden etter sex? Det er typisk ved klamydia. Samt ubehag ved sex. Anonymkode: b29f6...fc5 Ikke noe jeg har lagt merke til hvertfall, heller ikke ubehag, bare det jeg skrev i første post og andre. Heller ikke mer blødninger etter sex, virker veldig random, går på p-piller og har fått mellomblødninger av de før, men ikke så ørsmå mengder som jeg har fått nå
Chickimp Skrevet 16. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En form for skjedekatarr er det muligens. Eller det kan faktisk også være UVI. Forårsaket av bakterier etter sex. Anonymkode: b29f6...fc5 Blir utfloden endret på konsistens/lukt + blod av uvi? Har ærlig ikke helt peiling på sånt, har aldri hatt uvi, bv, sopp eller en kjønnsykdom før, og fra hva jeg har lest har jeg nermest symptomer på ALLE de (utenom sopp?), men problemet er at jeg har bare ca 1-2 symptomer av hver ting så føler jeg går bare fram og tilbake mellom å "diagnotisere" meg selv med de forskjellige sykdommene. Men tenkte på klamydia fordi jeg ikke bruker kondom, og har meg ukentlig med en fyr som tydeligvis har hatt seg med 25+ jenter før, også imens vi har holdt på, og han har sagt at han ikke bruker kondom heller, så virker jo ikke veldig lite sannsynlig at det kunne være noe form for kjønnsykdom
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Høres ut som bakteriell vaginose. Skjedekatar. Du må antagelig til legen for en hestekur med flagyl vagitorier. https://www.felleskatalogen.no/medisin/flagyl-sanofi-aventis-559145 Anonymkode: c8e77...4c4
Chickimp Skrevet 16. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Høres ut som bakteriell vaginose. Skjedekatar. Du må antagelig til legen for en hestekur med flagyl vagitorier. https://www.felleskatalogen.no/medisin/flagyl-sanofi-aventis-559145 Anonymkode: c8e77...4c4 Ja kanskje, tenker jeg fortsatt burde teste meg i første omgang fordi jeg aldri har gjort det selv om jeg egentlig burde (er vel noe i å teste mellom hver gang man har seg med noen nye om man ikke bruker beskyttelse), men skjønner fortsatt ikke hvordan man skal gjøre det, om man må til fastlegen eller hva. Virker jo veldig upraktisk men. Kan spør mor mi senere i uka om hun vet, men tviler litt. Evt om det er mulig å gå til helsesøster på vgs for å teste? Tviler sterkt egt men men Vil helst teste først siden det tydeligvis er gratis, og om det er klamydia så blir jo ting forhåpentligvis fiksa, har egt ikke noe penger i det hele tatt, så å utelukke de tingene det er gratis å teste for/behandle i første omgang hadde vært mest prsktisk for meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå