Gå til innhold

Planken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en sterkere kjerne, da jeg sliter litt med balanse og stabilitet. Har planken noen plass i et treningsprogram uten kjernespesifikke øvelser? Jeg gjør altså knebøy (kroppsvekt) og diverse, men ikke f.eks. situps ol. Og om ikke planken, er det noe annet jeg bør ha med isteden? Er litt for svak for hengende beinhev, men den skal med etterhvert.

Anonymkode: 4bb10...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planke er en fin øvelse, så lenge den gjøres riktig.

Ellers er det veldig viktig å ha med kjernen i alle øvelser, ikke bare kjernespesifikke. Det vil gi deg bedre teknikk og beskytte deg mot skader. Er du kvinne bør også bekkenbunnen aktiveres i alle løfteøvelser.

Anonymkode: e6916...73b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler virkelig øvelsene «joystick» og «suitcase walks». 

Disse kan lett legges inn i eksisterende program og vil hjelpe betraktelig med å styrke kjernemuskulaturen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan bekkenbunnen kan aktiveres under løfteøvelser. Regnes knebøy som en løfteøvelse?

Anonymkode: 77fff...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 20.04):

Jeg lurer også på hvordan bekkenbunnen kan aktiveres under løfteøvelser. Regnes knebøy som en løfteøvelse?

Anonymkode: 77fff...fa8

Ja, hvis du bruker feks en vektstang over skuldrene. Eller holder en kettlebell i hendene foran brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 11/23/2021 at 1:58 PM, Adrenalina1 said:

Ja, hvis du bruker feks en vektstang over skuldrene. Eller holder en kettlebell i hendene foran brystet.

Det kan være en øvelse uten vekt og, om det er der man bør starte.

Anonymkode: 8821f...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...