Eilis Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Hei, jeg har vestibulitt og lurer på om det kan være noe mer. Jeg har har sterke smerter ved menstruasjon, noe jeg har tenk på som normalt. Med en gang jeg kjenner antydning til smerter hiver jeg i meg naproxsen og paracet. Ofte er det for sent og jeg bruker den neste timen på badet hvor jeg veksler mellom å sitte på do og henge på do. Smertene er sterke og jeg ligger på gulvet og ynker meg i mellom slagene, til jeg føler meg bra nok til å legge meg i seng/sofa..husker jeg for 11 år siden fikk beskjed om store syster på eggstokkene. Kan det være jeg har endometriose? Er det noe poeng å få diagnosen? Forstår det slik at det ikke er noen annen behandling enn hormonelt uansett? Kjenner litt smerter uken før og kanskje ved eggløsning men det plager meg ikke nevneverdig, er bare første dagen av menstruasjon hvor jeg settes ut av spill grunnet smertene.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Jeg ønsket meg diagnosen. Selv om jeg selv var 99% sikker på at jeg hadde det, og gyn var enig, ønsket jeg meg diagnosen, for å vite. Om jeg en gang finner en mann jeg ønsker å dele livet med, og vi ønsker barn, så vet jeg at vi kan ha trøbbel med å få det til, for 30% av dem med endometriose har problemer med å bli gravid. Jeg vet da også at det kan være lurt å følge med på symptomer på at det kanskje har blitt verre, om det vokser seg inn i blære, tarm ol. Gyn sa vi kunne bare behandle, uten å vite, men jeg sa jeg ønsket å vite sikkert, få diagnosen stemplet i papirene, og ha noe å vise til senere i livet om noe skjer. Som MamaDrJones sier, mensen skal ikke være så smertefullt at det hindrer deg i å gå på skole/jobb. Anonymkode: 7fe40...97e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå