Gå til innhold

Ser du på Islendinger og finner som Bros?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller det kun svensker og dansker som er bros?

Anonymkode: c0bbb...105

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eller det kun svensker og dansker som er bros?

Hva er bros?

Skrevet

Islendinger er jo nesten norske, i mine øyne. Finner er jeg usikker på.. kan ikke så mye om dem/kulturen/landet. 

Anonymkode: 098ec...0bd

• Liker 5
Skrevet

Islendinger er reservenordmenn, men finner er marsboere.

Anonymkode: 8b58e...c9e

• Liker 4
Skrevet

Islendinger er bros. Dansker er stepbros. Svensker og finner er ingenting 😂

Anonymkode: 49c37...41b

• Liker 5
Skrevet

Føler også sterkere tilknytning til islendinger. De er jo urnordmannen, som ikke har tilpasset språket til dansk osv.

Men har alltid syntes at Island er liksom den kule i klassen som sikkert synes jeg er for kjedelig. 

Islendinger jeg har blitt kjent med som voksen er alle helt supre folk.

• Liker 3
Skrevet
O.G. skrev (26 minutter siden):

Hva er bros?

Du er sista.

• Liker 2
Skrevet

Bros 🙄

Har venner som er svenske, danske, islandske og finske, og det er større individuelle forskjeller blant dem enn nasjonale forskjeller. Beslektet er vi, for eksempel i stor grad når det kommer til livsstil og levesett og langt på vei felles verdigrunnlag. 

Anonymkode: b47e9...4df

• Liker 5
Skrevet

Eg er frå Island og ser på meg sjølv som gammalnorsk. Etterkommer av magnus barfot. 

Anonymkode: 4e920...a66

• Liker 8
Skrevet

Islendinger er jo så urnorsk du kan få det - definitivt bro! 🤩 finner er vel mer fetter!

Anonymkode: fdb35...ab8

• Liker 2
Skrevet

Islendinger er nordmenn som koloniserte en naboøy, så de er nærmere enn svensker og dansker. Finner er nokså like svensker i mitt hode. 

Anonymkode: 6d4c8...c7e

• Liker 4
Skrevet

Synes finner er som en rar fetter du smiler og nikker til, men som sitter tyst og mo mutters alene i hjørnet på familiemiddager.

Skrevet

Sett bort i fra språket så ser jeg på finner likestilt med nordmenn, svensker, dansker og islendere. Er ikke store forskjeller i disse menneskegruppene. 

Anonymkode: 5f4b9...c5a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Eg er frå Island og ser på meg sjølv som gammalnorsk. Etterkommer av magnus barfot. 

Hvordan går det?

Skrevet

73% finne her, så 👍

Anonymkode: 9ae9f...7da

• Liker 1
Skrevet

Islendinger. Og skotter i tillegg. Ikke finner.

Anonymkode: 6a5ac...2a5

• Liker 2
Skrevet

Jeg er islending og ser på meg som islending! Genetisk er vi omtrent 60% norske og 40% keltiske, så nordmenn er definitivt bros og jeg føler meg veldig hjemme her 😊 

Anonymkode: 86ab8...c37

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Magnus Berrføtt var ikke helt norsk da, derav navnet (han kledde seg etter gælisk skikk). Ikke at det gjør ham mindre kul :) 

Skrevet

Jeg har skogfinner i slekta så de må vel faktisk være bros. Dansker er vel en slags bros, islendinger er bros. Svensker er hos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...