Gå til innhold

Fortsatt smittsom med forkjølelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært forkjølet i over 2 uker (testet og hadde forkjølelse virus). Jeg hoster litt, og i ny og ne renner nesen. Må jeg fortsatt holde meg unna folk? Er jeg fortsatt smittsom? 

Anonymkode: 7304e...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at du tok en test som viste forkjølelsesvirus? 

Anonymkode: e725c...d16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med at du tok en test som viste forkjølelsesvirus? 

Anonymkode: e725c...d16

Tok en test i nesa som testet om jeg hadde influensa, covid, rhinovirus, rs virus og andre ting. Slo kun ut på rhinovirus. 

Skrevet (endret)

Tviler på du er smittsom nå. En vanlig forkjølelse smitter vel første uka. Det er vanlig å hoste litt og ha rennende/tett nese lenge etter en forkjølelse. Hadde det vært korona eller influensa så hadde jeg sagt du bør holde deg unna folk en stund til, men en vanlig forkjølelse? Nei. Da er jeg ganske sikker på at smittefaren er over etter så lang tid, men jeg er ingen lege så er du usikker så spør legen din. 

Endret av Warrior
Skrevet
Warrior skrev (1 time siden):

Tviler på du er smittsom nå. En vanlig forkjølelse smitter vel første uka. Det er vanlig å hoste litt og ha rennende/tett nese lenge etter en forkjølelse. Hadde det vært korona eller influensa så hadde jeg sagt du bør holde deg unna folk en stund til, men en vanlig forkjølelse? Nei. Da er jeg ganske sikker på at smittefaren er over etter så lang tid, men jeg er ingen lege så er du usikker så spør legen din. 

Ja, synes det var så mange ulike svar på nettet fra leger, så ble litt forvirret. Snakket med en lege på sykehuset som mente jeg ikke var smittsom etter 5 dager, men så kort finner jeg ingen steder så ble litt skeptisk. På butikken så holder jeg avstand, bruker munnbind og spriter hendene. Covid har jeg hatt, og da måtte jeg bli friskemeldt av legen før jeg kunne gå ut (holdt meg dog hjemme litt lengre). 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...