Gå til innhold

Er jeg ego?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har eksamen om 1 uke, og veninna mi skal ta samme eksamen. Jeg tar denne eksamen ekstremt serriøs, siden det avgjør om jeg kan komme inn på høyskole neste år og må få en høy karakter. 

Veninna mi (som står meg aller nærmest) sier hun blir absolutt mest motivert å jobbe sammen med meg, men jeg derimot sliter veldig mye med å holde fokus når vi samarbeider. Jeg har prøvd flerr ganger, men klarer ikke, siden jeg får en slags angst av å ha noen så tett oppå meg i så mange timer. 
 

Veninna mi sliter også veldig med motivasjon for eksamen og er egt ganske nedenfor.. Jeg syns det derfor er et kjempe dilemma, når jeg vet at d hjelper når jeg sier ja til å samarbeide.. Det er på en måte enten eller. Enten gjør jeg det kun for veninna mi, ellers så er jeg ego og sier jeg må jobbe alene, for å klare å nå mitt mål. Jeg klarer nemlig ikke å jobbe når jeg er med hun, det er totalt umulig. 

Jeg får derfor ekstremt dårlig samvittighet, om jeg sier jeg er nødt til å jobbe alene. Føler meg nesten plikta til å gjøre alt jeg kan, for at hun skal klare eksamen.

 

Anonymkode: 877ba...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er selvfølgelig ikke ego. 

Det er ikke slik at du skal gjøre det dårligere for at hun skal klare motiveres.

Hvem "fortjener" dårligst resultat? 

Du fordi hun trenger spark i rumpa, eller hun fordi hun ikke evner hjelpe seg selv?

Sånn er livet. Pass på deg selv før du hjelper andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre skolearbeidet på din egen måte. Er ansolutt ikke egoistisk av deg å si på en pen måte at du trenger å arbeide alene! Regner med du går på vgs? Når du starter på høyskolen kommer du til å se at folk studerer ulikt. Jeg fikk mye bedre karakterer etter at jeg sluttet å være med i kollokvie for å please studievenninnene mine :) følte jeg jobbet mye bedre hjemme! Mens for andre er kollokvie gull. Håper venninna di forstår at dere har ulike behov :) ikke ha dårlig samvittighet! 

Anonymkode: 2ea30...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...