Gå til innhold

Bilyd på hjertet, 5åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Største på 5år ble henvist til sykehus grunnet bilyd på hjertet. Han trodde ikke det var noe fare, men henviste for sikkerhetsskyld. Skal på ultralyd på onsdag. 

Er det flere som har barn som har hatt ultralyd grunnet bilyd? Hvordan gikk det? :)

Er mye hjerteproblemer på pappa sin side, så det er jo greit å få undersøkt 💙

Anonymkode: 35c52...17f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja, de oppdaget det på vår da han var 3 dager gammel.. henvist til ultralyd da han var 5 dager, alt var i orden og er det fortsatt 3 år senere 🙂 legen som utførte UL fortalte oss at han var også født med bilyd og det hadde ikke påvirket hans liv heller. Så ikke nødvendigvis noe skummelt med det, men det er bra de sjekker det 💙 skulle ønske de travle jordmødrene på sykehushotellet hadde beroliget meg med det, istedenfor å si det er noe galt med hjertelyden, skrevet ut en henvisning og hadde hastet til neste rom mens jeg satt i tårer og trodde babyen min kom til å dø 😑

Skrevet
skruttveig skrev (1 minutt siden):

Ja, de oppdaget det på vår da han var 3 dager gammel.. henvist til ultralyd da han var 5 dager, alt var i orden og er det fortsatt 3 år senere 🙂 legen som utførte UL fortalte oss at han var også født med bilyd og det hadde ikke påvirket hans liv heller. Så ikke nødvendigvis noe skummelt med det, men det er bra de sjekker det 💙 skulle ønske de travle jordmødrene på sykehushotellet hadde beroliget meg med det, istedenfor å si det er noe galt med hjertelyden, skrevet ut en henvisning og hadde hastet til neste rom mens jeg satt i tårer og trodde babyen min kom til å dø 😑

Så fint det gikk bra 🥰 

Det er fælt når de blir sånn hast, de burde absolutt gjort det på en annen måte ja 😳 men enda bra det gikk helt fint, og at de uansett fikk sjekka det opp fort 💙

Er jo glad for at det mest sannsynlig ikke er noe farlig 💙 men det knyter seg bittelitt i magen med tanke på pappa sin side. 

Takk for svar 🥰

Skrevet

Ja, de oppdaget bilyd på hjertet til min eldste da hen var 4. Det var ikke noe farlig. Er en innsnevring på arterie. Som går fra hjertet til lungene. Følges opp på kontroller for å passe på at det vokser med barnet og ikke blir trangere

Anonymkode: 2f971...07f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, de oppdaget bilyd på hjertet til min eldste da hen var 4. Det var ikke noe farlig. Er en innsnevring på arterie. Som går fra hjertet til lungene. Følges opp på kontroller for å passe på at det vokser med barnet og ikke blir trangere

Anonymkode: 2f971...07f

Jammen godt du skrev hen altså. Ellers hadde jeg garantert gjenkjent deg. 

Anonymkode: f544c...85c

• Liker 3
Skrevet

Vårt barn fikk påvist bilyd på hjertet på helsestasjonen ved ca 1,5 år. Ble undersøkt på sykehus, var en fysiologisk bilyd og helt ufarlig. 

Bilyden var der senest for ett år siden, nå er barnet 7 år. Har ingen utfordringer med det, og vi tenker ikke på den lenger. Synes det var skummelt når det ble oppdaget, men helsestasjon-legen var veldig beroligende og flink - så da var vi ikke så altfor bekymret lilevel. 

Anonymkode: 4c6fc...c62

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så fint det gikk bra 🥰 

Det er fælt når de blir sånn hast, de burde absolutt gjort det på en annen måte ja 😳 men enda bra det gikk helt fint, og at de uansett fikk sjekka det opp fort 💙

Er jo glad for at det mest sannsynlig ikke er noe farlig 💙 men det knyter seg bittelitt i magen med tanke på pappa sin side. 

Takk for svar 🥰

Takk ❤️ ja den seriøse minen de jordmødrene satte opp satte skikkelig støkken i meg, det er ekkelt når man ikke har hørt om det før og får en sånn beskjed uten noen mer informasjon! 

Skjønner det er litt ekstra pga pappaen din å tenke på for deg, håper det går greit på ultralyd og alt er i orden ❤️

Skrevet

Fikk påvist bilyd selv da jeg var i barneskolealder. Helt ufarlig bilyd, har den fortsatt nå som voksen. 

Ble derimot tilfeldig oppdaget arvelig hjertesykdom under videre undersøkelser, som var helt urelatert til bilyden. Lever helt fint med det. ☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Største på 5år ble henvist til sykehus grunnet bilyd på hjertet. Han trodde ikke det var noe fare, men henviste for sikkerhetsskyld. Skal på ultralyd på onsdag. 

Er det flere som har barn som har hatt ultralyd grunnet bilyd? Hvordan gikk det? :)

Er mye hjerteproblemer på pappa sin side, så det er jo greit å få undersøkt 💙

Ja, det er ganske vanlig og som regel er det ikke noe. Som hos oss😊

Anonymkode: a1c97...cb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...