Gå til innhold

Mann med narsissistiske trekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I høst ble jeg kjent med en mann via felles venner og vi har møttes mange ganger. Vi ble begge raskt enige om at dette er søndagskjæreste opplegg noe som passer meg helt utmerket da jeg veldig sjeldent får sterke følelser men har stort behov for sex og kos. Så vi møtes kanskje hver til hver andre uke. 

Han har alltid vært en som stiller opp veldig mye for andre, så jeg har tenkt at han er en genuin alright fyr uten baktanker. Men nå i det siste har jeg derimot begynt å stusse litt.

Han er veldig dominerende, jeg digger dominante menn, men han her er overgår alle jeg har vært med med kvelertak og voldelig sex. Jeg tåler en støyt, men når jeg forsvinner og han fortsatt ikke slipper taket og har vondt i kjeven/halsen i flere dager etterpå så begynner jeg å lure på hvor grensa hans går. Han hadde nok ikke gått så all in om han så jeg ikke likte sånn lek altså (til hans forsvar) bare ett av flere punkter. 

Han har null interesse for mitt liv, greit nok, vi er jo fwb. Men han har et enormt behov for å skryte. Hvor store planer han alltid har, hvor godt likt han er, prosjekter som aldri blir noe av, hvem han har møtt, evner han har, hva han har gjort, hvor lett han slipper unna med ting ++ Alt involverer seg rundt han selv. Og jeg mistenker at han gjør andre tjenester for å bli godt likt selv og få pr. 

Han er veldig lite kosete, får vel en arm i ryggen på natta (tar det jeg får jeg altså🙄). Og sier jeg noe så svarer han ikke eller så svarer han veldig kort. 

Sex skjer på hans initiativ og premisser. Og han viser det ved å ta små demonstrative pauser underveis. Han er veldig eiesyk i senga. Om dette er noe som gjenspeiler seg generelt i livet hans vet jeg ikke. Eksen gikk han fra. Jobben sluttet han i. Det er liksom aldri noe som er hans feil. Veldig grandiose tanker om seg selv, enten det eller så er han veldig usikker. 

Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg ikke ville ha involvert meg mer med en sånn type. Men synes det er litt fascinerende på en rar måte. Har alltid opplevd at menn har blitt til klegger etter en stund til tross for fwb-forhold og alltid måtte ha avslutta det fordi det ble for mye, men med han her? Nope! 

Er dette narsissistiske trekk? Eller bare dominant-ikke-noe-følelser-involert fyr? 

Hadde vel bare behov for å få tankene på papiret også kanskje. 

Anonymkode: 7dd90...74a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og når jeg tenker etter så hadde nok det her passet bedre på seksualitet underforumet:) 

Skrevet

Aner ikke. Den eneste jeg vet er at det er altfor "in" å kalle Gud og hvermansen for narsissist.

Det kan også bare være en drittsekk, eventuelt som du sier en usikker type som setter om et forsvarsverk.

Anonymkode: 3ada7...19c

• Liker 6
Skrevet

Han utsetter deg og seksuell vold og overgrep når han ikke respekterer grensene dine. Dette blir fort farlig for deg og det lyser røde flagg av hele fyren. 

Anonymkode: f4da7...5d7

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han utsetter deg og seksuell vold og overgrep når han ikke respekterer grensene dine. Dette blir fort farlig for deg og det lyser røde flagg av hele fyren. 

Det er da for faen ikke seksuell vold og overgrep om hun er med på det. 

Anonymkode: 60e72...d85

• Liker 4
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Aner ikke. Den eneste jeg vet er at det er altfor "in" å kalle Gud og hvermansen for narsissist.

Det kan også bare være en drittsekk, eventuelt som du sier en usikker type som setter om et forsvarsverk.

Ja, det er noe helt annet med trekk enn full on narsissist som får deg opp før h*n bryter deg ned igjen. Han fyren her prater ikke negativt om andre heldigvis. 

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er da med på det selv. Ett par ganger det har gått litt over styr, men ikke noe jeg har traumer av for å si det sånn. Var mer ment  for å beskrive ett av "trekkene". Føler meg på ingen måte som et offer 😏 Men ja, kanskje litt røde flagg generelt sett. 

• Liker 1
Skrevet

Redpillers/mannsjåvinister har reversed engineered narssistiske trekk. Slik at menn uten denne personlighetsforstyrrelsen også kan ødelegge folk på mest mulig effektiv måte. Dette er hvordan de tar deg:

https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/robert-greenes-the-art-of-seduction-2014-5%3famp

Kvelning er et av hovedtegnene til menn som dreper kvinner. De spør spesifikt om dette på legevakta. 

Ring et krisesenter. Du er i fare og kan få permanente psykiske og fysiske skader. Hjerneskade osv. 

Anonymkode: dbe5b...39d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I høst ble jeg kjent med en mann via felles venner og vi har møttes mange ganger. Vi ble begge raskt enige om at dette er søndagskjæreste opplegg noe som passer meg helt utmerket da jeg veldig sjeldent får sterke følelser men har stort behov for sex og kos. Så vi møtes kanskje hver til hver andre uke. 

Han har alltid vært en som stiller opp veldig mye for andre, så jeg har tenkt at han er en genuin alright fyr uten baktanker. Men nå i det siste har jeg derimot begynt å stusse litt.

Han er veldig dominerende, jeg digger dominante menn, men han her er overgår alle jeg har vært med med kvelertak og voldelig sex. Jeg tåler en støyt, men når jeg forsvinner og han fortsatt ikke slipper taket og har vondt i kjeven/halsen i flere dager etterpå så begynner jeg å lure på hvor grensa hans går. Han hadde nok ikke gått så all in om han så jeg ikke likte sånn lek altså (til hans forsvar) bare ett av flere punkter. 

Han har null interesse for mitt liv, greit nok, vi er jo fwb. Men han har et enormt behov for å skryte. Hvor store planer han alltid har, hvor godt likt han er, prosjekter som aldri blir noe av, hvem han har møtt, evner han har, hva han har gjort, hvor lett han slipper unna med ting ++ Alt involverer seg rundt han selv. Og jeg mistenker at han gjør andre tjenester for å bli godt likt selv og få pr. 

Han er veldig lite kosete, får vel en arm i ryggen på natta (tar det jeg får jeg altså🙄). Og sier jeg noe så svarer han ikke eller så svarer han veldig kort. 

Sex skjer på hans initiativ og premisser. Og han viser det ved å ta små demonstrative pauser underveis. Han er veldig eiesyk i senga. Om dette er noe som gjenspeiler seg generelt i livet hans vet jeg ikke. Eksen gikk han fra. Jobben sluttet han i. Det er liksom aldri noe som er hans feil. Veldig grandiose tanker om seg selv, enten det eller så er han veldig usikker. 

Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg ikke ville ha involvert meg mer med en sånn type. Men synes det er litt fascinerende på en rar måte. Har alltid opplevd at menn har blitt til klegger etter en stund til tross for fwb-forhold og alltid måtte ha avslutta det fordi det ble for mye, men med han her? Nope! 

Er dette narsissistiske trekk? Eller bare dominant-ikke-noe-følelser-involert fyr? 

Dette er mye mer alvorlig enn bare narsissistiske trekk. Han her høres ut som om han har en dyssosial personlighetsforstyrrelse i tillegg. Bli kvitt idioten fort som faen.

Anonymkode: f124a...6fa

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er da for faen ikke seksuell vold og overgrep om hun er med på det. 

Anonymkode: 60e72...d85

Selvfølgelig er det det din tulling. Hvis du at et formelt samtykke automatisk ekskluderer vold og overgrep har du skjønt særdeles lite.

• Liker 4
Skrevet

Mange mulige diagnoser, men når leken ender med mulig "drapsmann" er det vel på tide å lete etter nødstoppen skulle man tro...

Anonymkode: 7d5c9...477

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig er det det din tulling. Hvis du at et formelt samtykke automatisk ekskluderer vold og overgrep har du skjønt særdeles lite.

*Hvis du tror at

Skrevet

Ehhmmm..., han kveler deg til du blacker ut...? Og han stopper ikke? Og du fortsetter å treffe han?

Er du ikke glad i livet ditt? Du vet at du fort kan få en permanent hjerneskade eller i verste fall dø av dette?

• Liker 4
Skrevet

Litt avsporing men det stod nylig om en milliardærarving i tyveårene som døde etter kveling under sex som hadde gått for langt. Vær forsiktig med dette ts, tenk om han ikke klarer helt å begrense seg en dag. Hadde en FBW som kvelte ganske hardt når han kom, da ble jeg redd og tørte ikke se han mer selv om han ellers var snill og oppmerksom. 

Anonymkode: 2a00f...7ee

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Litt avsporing men det stod nylig om en milliardærarving i tyveårene som døde etter kveling under sex som hadde gått for langt. Vær forsiktig med dette ts, tenk om han ikke klarer helt å begrense seg en dag. Hadde en FBW som kvelte ganske hardt når han kom, da ble jeg redd og tørte ikke se han mer selv om han ellers var snill og oppmerksom. 

Fwb* 

Skrevet

Høres ut som min eks jeg har barn med, ble slutt i sommer. Altså, dette med pr, skryte av prosjektene og omtrent alt du skriver. Vet han sier rundt at han gikk fra meg, men det var omvendt! (Er sikkert ikke han du skriver om, men kunne like så greit vært det)
Kan bare si det enkelt og greit: Jeg går til krisesenter på samtaler etter forholdet. Ting var rosenrødt i starten da og han var heller ikke drøy i sengen utenom å uskyldig holde meg på halsen. Tok steroider 1-2 ganger i året, da var det verre! Mer psykisk vold her, noe som kan være like ille. Så utifra det du skriver og mine erfaringer - ja det er røde flagg. Nå er han grei mot meg bare fordi han vil ha meg tilbake, men tatt han tilbake før… 

Anonymkode: c9f8e...00e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mulig. Men hva er din unnskyldning for din morbide fascinasjon av denne taperen?  Hva er det du mangler i oppveksten siden du synes det er greit å blacke ut og ikke føle deg trygg? Jeg hører du tåler en støyt, og at du tar en arm i ryggen. Men sitter igjen med en litt trist følelse over at du tar alt det. 

Endret av Mooza
  • Liker 3
Skrevet
Mooza skrev (6 minutter siden):

Mulig. Men hva er din unnskyldning for din morbide fascinasjon av denne taperen?  Hva er det du mangler i oppveksten siden du synes det er greit å blacke ut og ikke føle deg trygg? Jeg hører du tåler en støyt, og at du tar en arm i ryggen. Men sitter igjen med en litt trist følelse over at du tar alt det. 

Det er en traumerespons og sentrene mellom frykt og seksuell nytelse ligger tett i hjernen. Du kan ruse deg på det. Har du opplevd et overgrep før kan mange oppsøke flere for å minske betydningen av det første traume. Dette er veldig trist. 

Det er selvskading by proxy og denne mannen er syk i hodet. 

Anonymkode: dbe5b...39d

• Liker 2
Skrevet

Woah... Krisesenter og selvskading? 🤨 Traumer og overgrep har jeg aldri opplevd, og jeg har hatt verdens tryggeste og fineste oppvekst. Man kan da like det røft uten at det skal ligge noe psykisk bak, men det med solide grepet rundt halsen skjedde helt i begynnelsen. Han har vel skjønt at jeg ikke er like "hardcore" der, og jeg er enig i at slike ting kan være farlig. Men han har nedjustert det kraftig. Det var et av trekkene kombinert med alt det andre. Jeg kommer ikke til å vikle meg inn i noe da jeg ikke har sterke følelser for han, men synes det er rart at en mann kan være godt likt blant nesten alle men samtidig ha en mørk side som jeg har oppdaget nå. Den blide og omgjengelige fyren ellers liksom 🤷‍♀️

Ja, det er vel bare trangen og nysgjerrigheten å finne ut hvem han egentlig er og om han egentlig er en så dårlig person til tross for ryktet hans. Og jeg tror ikke han er smart nok til det psykologiske spillet, men fortsatt interessant å lese om.

Nei, har vel mer eller mindre bestemt meg for at det ikke blir flere møter. Alt kombinert blir for rart. Håper bare det går bra med eksen hans. Verdens søteste jente og blir litt bekymret når jeg ser denne siden av han. Har bare en veldig trang til å finne ut av folk tror jeg, og har alltid tenkt at siden man viser på soverommet ikke gjenspeiler seg ellers, men begynner å lure litt.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Woah... Krisesenter og selvskading? 🤨 Traumer og overgrep har jeg aldri opplevd, og jeg har hatt verdens tryggeste og fineste oppvekst. Man kan da like det røft uten at det skal ligge noe psykisk bak, men det med solide grepet rundt halsen skjedde helt i begynnelsen. Han har vel skjønt at jeg ikke er like "hardcore" der, og jeg er enig i at slike ting kan være farlig. Men han har nedjustert det kraftig. Det var et av trekkene kombinert med alt det andre. Jeg kommer ikke til å vikle meg inn i noe da jeg ikke har sterke følelser for han, men synes det er rart at en mann kan være godt likt blant nesten alle men samtidig ha en mørk side som jeg har oppdaget nå. Den blide og omgjengelige fyren ellers liksom 🤷‍♀️

Ja, det er vel bare trangen og nysgjerrigheten å finne ut hvem han egentlig er og om han egentlig er en så dårlig person til tross for ryktet hans. Og jeg tror ikke han er smart nok til det psykologiske spillet, men fortsatt interessant å lese om.

Nei, har vel mer eller mindre bestemt meg for at det ikke blir flere møter. Alt kombinert blir for rart. Håper bare det går bra med eksen hans. Verdens søteste jente og blir litt bekymret når jeg ser denne siden av han. Har bare en veldig trang til å finne ut av folk tror jeg, og har alltid tenkt at siden man viser på soverommet ikke gjenspeiler seg ellers, men begynner å lure litt.

Du er for nøktern og gjennomtenkt for KG, dessverre 🤭

Jeg tenker forøvrig at alle har sine demoner å hanskes med. Det gjør dem ikke nødvendigvis til psykopater eller narsissister. Noen befinner seg stort sett alltid innenfor normalen, mens andre i enkelte settinger eller relasjoner tangerer mot ytterpunktene. Sånn er vi alle i varierende grad, dog har noen et større sprik enn andre. Det virker som du har møtt på sistnevnte.

Støtter deg i avgjørelsen din uansett. Du virker både smart og oppegående, og fortjener noen som gir deg mer 😉

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og nå finner du unnskyldninger på at han ikke er så ille likevel. Klassisk!
Les første innlegget ditt en gang til.
Og tro meg, de viser ikke ORDENTLIG sitt sanne jeg før man er fanget i et forhold over tid! Og jada, de blir alltid likt av de rundt. Men nytter ikke fortelle det til noen som ikke har opplevd sånt selv :) Men skremmende at du switchet helt fra hvordan du beskrev han i første innlegget til hvordan du beskriver situasjonen her. Men klassisk som sagt. 

Anonymkode: c9f8e...00e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...