Gå til innhold

Dummet meg ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kvinneguiden, 

Dette er mitt første innlegg her, og jeg håper kanskje at det også er mitt siste. 
 

Har den siste tiden vært en del ute på fylla, og drukket meg ganske full hver gang. Vet at dette ikke er det lureste, og jeg har nå bestemt meg for at jeg skal sette alkoholen på hylla for jeg tåler den virkelig ikke noe bra. 
 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, er ganske sosial og elsker å være blant folk. I helgen var jeg ute, igjen drakk jeg meg alt for full og presterte å snakke stygt om moren til venninnen min til en annen dame. Til mitt forsvar har hun over en lenger periode vært ganske stygg mot meg, og kalt meg mye forskjellig. Nå angrer jeg veldig! Hun damen jeg snakket med har null kontakt med moren til venninnen min, de kjenner hverandre men kommer ikke overens (av andre grunner). Burde jeg sende henne en melding til damen og beklage meg for at jeg snakket stygt om moren til venninnen min? 
 

Jeg har også et annet problem. Jeg er i et forhold med verdens beste gutt, som jeg elsker av hele mitt hjerte. Som nevnt over er jeg en veldig sosial person som elsker å bli kjent med nye mennesker. Når jeg drikker snakker jeg meg ALLE, og da mener jeg ALLE. Både gutter og jenter, damer og menn. Jeg slår gjerne av en prat med hvem som helst. Jeg er fra en liten plass, hvor alle kjenner alle og det er kanskje her problemet dukker opp. Alle rundt meg vet at jeg elsker å snakke, at jeg er sosial og at jeg vil bli kjent med så mange som mulig. Kjæresten min vet også det, og vi har begge flere venner av samme og motsatt kjønn. Men han er sjeldent med ut, og jeg er ofte ute med mine single venninner. Derfor ender det ofte med at jeg føler jeg dummer meg ut på fylla ved å snakke med andre gutter (har ingen intensjoner om å flørte med dem, og gjør heller ingenting med dem annet enn snakking). Men jeg våkner ofte dagen derpå og tenker at jeg har dummet meg ut, og at jeg aldri skulle snakket med noen. Snakker ofte om kjæresten min ute, så skjuler han ikke på noen måte. 
Tror jeg på mange møter overtenker, og når jeg ikke husker kvelden blir jeg alltid stressa. Selvom jeg har gode venner som alltid passer på og sier ifra hvis noe ille skulle skjedd. 
Men på en liten plass dukker rykter opp, og ting blir ofte tatt opp i verste fatning dessverre. Burde jeg føle med dårlig? 

Håper ikke dere tror jeg er en dårlig person…

Og nei, jeg skal aldri drikke alkohol igjen. 
 

 

Anonymkode: 333db...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har frynsete nerver etter litt for stort alkoholkonsum. 

Anonymkode: 5b356...c6b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som du har frynsete nerver etter litt for stort alkoholkonsum. 

Anonymkode: 5b356...c6b

Frynsete nerver? Dette er et nytt ord for meg, hva betyr det? 😂

Anonymkode: 333db...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fylleangst. Du burde kanskje roe litt ned, men ut i fra det jeg leser har du ikke dumma deg så alt for gæli ut. 

Du burde kanskje unngått å snakke dritt. Men du får bare krysse fingrene og håpe på at dama har glemt det du sa og at ikke venninna di får høre det fra noen andre hva du sa. 

Anonymkode: aac87...984

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei kvinneguiden, 

Dette er mitt første innlegg her, og jeg håper kanskje at det også er mitt siste. 
 

Har den siste tiden vært en del ute på fylla, og drukket meg ganske full hver gang. Vet at dette ikke er det lureste, og jeg har nå bestemt meg for at jeg skal sette alkoholen på hylla for jeg tåler den virkelig ikke noe bra. 
 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, er ganske sosial og elsker å være blant folk. I helgen var jeg ute, igjen drakk jeg meg alt for full og presterte å snakke stygt om moren til venninnen min til en annen dame. Til mitt forsvar har hun over en lenger periode vært ganske stygg mot meg, og kalt meg mye forskjellig. Nå angrer jeg veldig! Hun damen jeg snakket med har null kontakt med moren til venninnen min, de kjenner hverandre men kommer ikke overens (av andre grunner). Burde jeg sende henne en melding til damen og beklage meg for at jeg snakket stygt om moren til venninnen min? 
 

Jeg har også et annet problem. Jeg er i et forhold med verdens beste gutt, som jeg elsker av hele mitt hjerte. Som nevnt over er jeg en veldig sosial person som elsker å bli kjent med nye mennesker. Når jeg drikker snakker jeg meg ALLE, og da mener jeg ALLE. Både gutter og jenter, damer og menn. Jeg slår gjerne av en prat med hvem som helst. Jeg er fra en liten plass, hvor alle kjenner alle og det er kanskje her problemet dukker opp. Alle rundt meg vet at jeg elsker å snakke, at jeg er sosial og at jeg vil bli kjent med så mange som mulig. Kjæresten min vet også det, og vi har begge flere venner av samme og motsatt kjønn. Men han er sjeldent med ut, og jeg er ofte ute med mine single venninner. Derfor ender det ofte med at jeg føler jeg dummer meg ut på fylla ved å snakke med andre gutter (har ingen intensjoner om å flørte med dem, og gjør heller ingenting med dem annet enn snakking). Men jeg våkner ofte dagen derpå og tenker at jeg har dummet meg ut, og at jeg aldri skulle snakket med noen. Snakker ofte om kjæresten min ute, så skjuler han ikke på noen måte. 
Tror jeg på mange møter overtenker, og når jeg ikke husker kvelden blir jeg alltid stressa. Selvom jeg har gode venner som alltid passer på og sier ifra hvis noe ille skulle skjedd. 
Men på en liten plass dukker rykter opp, og ting blir ofte tatt opp i verste fatning dessverre. Burde jeg føle med dårlig? 

Håper ikke dere tror jeg er en dårlig person…

Og nei, jeg skal aldri drikke alkohol igjen. 
 

 

Anonymkode: 333db...314

Høres du har et drikkeproblem iht å ikke klare å begrense inntaket ditt. Det er også en form for misbruk. Mange måter å drikke på. 

Så tenker at her høres det ut som at du drikker såpass mye at du mister fullstendig kontroll på deg selv, og det bygger videre på en angst følse. Og da er det helt riktig å stoppe. Evnt lære deg å ikke drikke deg så full. Her kaller vi det å bli tørr bak øra, og drikke litt mer voksent. 

Det er forsåvidt ganske enkelt. Det er feks å sette en grense på antall enheter, og ikke minst tid pr enhet. Samt vann innimellom. 

Max en enhet pr time, og max 4-5 ila en kveld er gode grenser. Chugge tid bør være forbi nå iht din alder.  Klarer duj ikke å holde deg til dette bør du vurdere å bli helt avholds. For nå sårer du jo deg selv og andre. Samt skaper ikke noe veldig bra inntrykk på dine omgivelser. 

 

Anonymkode: d9643...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor godt kjenner du hun damen du sa dritt om moren til en venninne til? Hvis du kjenner hun godt nok til å sende henne melding kan du gjerne bare forklare kort "Hei, hyggelig å se deg igjen, håper du kom trygt jeg. Jeg sa noen ting jeg ikke burde sagt og det ble litt overdrevet, var ganske full.. Sorry for det, håper vi kan glemme det og at det blir mellom oss! Ses snart :)".

For eksempel? Hvis du ikke kjenner hun noe godt så bare glem det og prøv å slutt å tenke på det. Sagt er sagt og ja man sier mye dumt i fylla og du er ikke alene om å ha driti deg ut! 

Når det kommer til det at du føler at du ikke skulle snakket med noen så er det synd at du får skyldfølelse når du ikke har flørtet. Det er såklart helt lov å sosialisere på fylla så lenge du ikke flørter! Min erfaring som jente er at vi jenter kan prate og skravle med gutta uten å legge NOE i det, som om de var en jente eller en bestevenn, mens når gutter snakker med jenter på byen så har de baktanker. Så nei jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet om du bare har snakket med de på normal måte og ikke flørtet med de, og trekker deg vekk hvis du merker de flørter med deg. Hvis kjæresten din føler seg veldig usikker og syns det er vondt at du snakker med mange gutter på byen så kan du prøve å begrense det litt, eller ta han med en gang så han får se måten du er på når du sosialiserer med gutter sånn at han skjønner at det ikke er noe å være redd for. 

Anonymkode: 04351...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres du har et drikkeproblem iht å ikke klare å begrense inntaket ditt. Det er også en form for misbruk. Mange måter å drikke på. 

Så tenker at her høres det ut som at du drikker såpass mye at du mister fullstendig kontroll på deg selv, og det bygger videre på en angst følse. Og da er det helt riktig å stoppe. Evnt lære deg å ikke drikke deg så full. Her kaller vi det å bli tørr bak øra, og drikke litt mer voksent. 

Anonymkode: d9643...287

Herregud slapp av er vanlig å drikke seg snydens når man er 20 år og alt er nytt og spennende og kroppen tåler fyllesjuka. Men man bør såklart øve på å drikke mindre mengder og være mer fornuftig men sånn du fremstiller henne er som en alkis med misbruksproblem og det er hun ikke. Hadde vært noe annet om hun var utro i fylla eller ble voldelig osv men litt fyllerør og skravlete humør er jo helt vanlig 

Anonymkode: 04351...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 11.10):

Hei kvinneguiden, 

Dette er mitt første innlegg her, og jeg håper kanskje at det også er mitt siste. 
 

Har den siste tiden vært en del ute på fylla, og drukket meg ganske full hver gang. Vet at dette ikke er det lureste, og jeg har nå bestemt meg for at jeg skal sette alkoholen på hylla for jeg tåler den virkelig ikke noe bra. 
 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, er ganske sosial og elsker å være blant folk. I helgen var jeg ute, igjen drakk jeg meg alt for full og presterte å snakke stygt om moren til venninnen min til en annen dame. Til mitt forsvar har hun over en lenger periode vært ganske stygg mot meg, og kalt meg mye forskjellig. Nå angrer jeg veldig! Hun damen jeg snakket med har null kontakt med moren til venninnen min, de kjenner hverandre men kommer ikke overens (av andre grunner). Burde jeg sende henne en melding til damen og beklage meg for at jeg snakket stygt om moren til venninnen min? 
 

Jeg har også et annet problem. Jeg er i et forhold med verdens beste gutt, som jeg elsker av hele mitt hjerte. Som nevnt over er jeg en veldig sosial person som elsker å bli kjent med nye mennesker. Når jeg drikker snakker jeg meg ALLE, og da mener jeg ALLE. Både gutter og jenter, damer og menn. Jeg slår gjerne av en prat med hvem som helst. Jeg er fra en liten plass, hvor alle kjenner alle og det er kanskje her problemet dukker opp. Alle rundt meg vet at jeg elsker å snakke, at jeg er sosial og at jeg vil bli kjent med så mange som mulig. Kjæresten min vet også det, og vi har begge flere venner av samme og motsatt kjønn. Men han er sjeldent med ut, og jeg er ofte ute med mine single venninner. Derfor ender det ofte med at jeg føler jeg dummer meg ut på fylla ved å snakke med andre gutter (har ingen intensjoner om å flørte med dem, og gjør heller ingenting med dem annet enn snakking). Men jeg våkner ofte dagen derpå og tenker at jeg har dummet meg ut, og at jeg aldri skulle snakket med noen. Snakker ofte om kjæresten min ute, så skjuler han ikke på noen måte. 
Tror jeg på mange møter overtenker, og når jeg ikke husker kvelden blir jeg alltid stressa. Selvom jeg har gode venner som alltid passer på og sier ifra hvis noe ille skulle skjedd. 
Men på en liten plass dukker rykter opp, og ting blir ofte tatt opp i verste fatning dessverre. Burde jeg føle med dårlig? 

Håper ikke dere tror jeg er en dårlig person…

Og nei, jeg skal aldri drikke alkohol igjen. 
 

 

Anonymkode: 333db...31

 

Endret av Solskinn i sinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør finne deg en mann, ikke en gutt til kjæreste. Kleint når voksne omtaler seg selv og andre voksne som gutt og jente....

Anonymkode: 1d516...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappa litt! du er i starten av 20 åra og dine beste år fremover! Vent til du bikker over 30-40 og oppover for da tåler kroppen ikke fyllesyka like bra 😂! Jeg var prikk lik deg i den alderen og du skal feile og lære du nå! Ikke vær utro bare ! Men sus med alt annet og fest i vei i helgene :). Hadde gjort det samme om jeg var på din alder om igjen, men dessverre for gammal 😂

Anonymkode: 2276b...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar dere! Setter stor pris på alle! 
 

Tror jeg bare skal fortsette å være meg selv, kose meg, nyte 20 åra og ha det gøy (med litt mindre alkohol hehe). 
 

 

Anonymkode: 333db...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...