Gå til innhold

pms pupper vs gravid pupper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De vanlige pms puppene er i gang. Våknet i dag med ømme, tunge pupper - akkurat som alle andre sykluser. I overkant av 1 uke igjen til IKM.

Føler at dette er så dårlig tegn på at det er nok en mislykket syklus 😟

Er det noen som har opplevd at puppene ble ømme på helt vanlig måte før positiv test? Eller vil puppene alltid oppleves annerledes hvis man er gravid?

Anonymkode: 57e09...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Noen som har blitt gravid å kan si noe? 10 dpo i dag å har pms-ømme pupper.. vil det være slik også ved en graviditet?

Anonymkode: f4ea4...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. De syklusene jeg ikke har vært gravid har det variert om puppene er ømme eller ikke. Også variabelt hvor ømme de var. Denne syklusen jeg ble gravid har de ikke vært ømme i det hele tatt😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tørkestativ said:

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. De syklusene jeg ikke har vært gravid har det variert om puppene er ømme eller ikke. Også variabelt hvor ømme de var. Denne syklusen jeg ble gravid har de ikke vært ømme i det hele tatt😅

Det var akkurat det jeg var redd for, så er det nok enda en måned ut vindu 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var akkurat det jeg var redd for, så er det nok enda en måned ut vindu 😞

Veldig mange får ømme pupper som et symptom også. Derfor trodde jeg at løpet var kjørt når jeg ikke kjente noe. Dette er nok veldig variabelt og jeg tror ikke du skal utelukke verken det ene eller det andre kun basert på ømme pupper❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene kan man ikke si noe som helst ut fra i hele tatt. Ømme pupper kan være et tegn på PMS og at du er gravid, magesmerter kan være et tegn på PMS og at du er gravid, å føle seg oppblåst kan være et tegn på at du er gravid eller har PMS. Så alle symptomer kan være både det ene og det andre... Du må bare vente å se!

Anonymkode: 03fce...e7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig pms pupper, der de blir vonde fra 2-6 dpo, varierer og blir vondere jo nærmere jeg kommer mensen. Da jeg ble gravid var det akkurat det samme, fikk pms pupper og tenkte løper var kjørt, tror jeg fikk det 4 dpo, de ble vondere for hver dag men ikke like vonde som de pleier å bli når jeg skal ha mensen, da er de så vonde at det verker nesten. Så her er de vonde uansett gravid eller ikke ☺️

Anonymkode: ee98e...c69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har veldig pms pupper, der de blir vonde fra 2-6 dpo, varierer og blir vondere jo nærmere jeg kommer mensen. Da jeg ble gravid var det akkurat det samme, fikk pms pupper og tenkte løper var kjørt, tror jeg fikk det 4 dpo, de ble vondere for hver dag men ikke like vonde som de pleier å bli når jeg skal ha mensen, da er de så vonde at det verker nesten. Så her er de vonde uansett gravid eller ikke ☺️

Anonymkode: ee98e...c69

Åh, det var godt å høre, for her kom de «på klokka» 4 dpo også! Da kan jeg klamre meg fast i håpet litt til 😅

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde «PMS-puppene» mine som vanlig før positiv test. 

Anonymkode: 1267f...d6f

Takk, så godt å høre! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde pms-pupper ble de ømme rundt 5 dager før ikm. Når jeg hadde gravid-ømme pupper så ble de ømme rundt ikm 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid hadde jeg ømme pupper ja😅måtte holde de fast med hendene når jeg løp på tredemølla hjemme. Så sikkert litt dumt ut😂men det var så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere?😅 håpet trenger altså ikke være ute pga ømme pupper 9-10 dpo?

Anonymkode: f4ea4...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg puppene mine var absolutt helt som vanlig. Jeg har som regel ømme pupper mellom eggløsning og mens. Det har vært et par ganger de har blitt lite eller ikke ømme, men jeg var ikke gravid. Da jeg var gravid, ble de ømme etter eggløsning, og enda ømmere ca. en uke etter eggløsning, som de vanligvis blir. Dagen før jeg ventet mensen, forsvant ømheten helt. Og de krympet også. Så jeg var virkelig helt sikker på at jeg ikke kunne være gravid første gangen. 

Slik har det vært i begynnelsen av to svangerskap. Jeg opplevde også at puppene ble mer og mer ømme, mer enn vanlig, en gang. Da fikk jeg positiv test, men begynte å blø et par ganger senere. 

Anonymkode: 689c1...17b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...