Gå til innhold

God pulsklokke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... som ikke overdriver? Har hørt litt ymse om dem, og ønsker en som troverdig gir beskjed om hvor mange kalorier som forbrennes. Et pluss om den er lett å bruke og har et armbånd som ikke ødelegges så fort. Må passe til android (ikke apple). Har litt søvproblemer, så kanskje fint om den registrerer søvn også.

Hvilke funksjoner synes dere er gode? Hvilken utgave er dere fornøyd med? Noen ulemper med den dere har?

Anonymkode: ef401...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med Garmin Forerunner-serien (245 og 645). Eneste negative er kanskje at den føles litt stor, men til pulsklokke å være er den egentlig veldig liten. (645) er god på det meste av aktivitetsmåling, GPS, musikkfunksjonalitet og Garmin pay (betal/tæppe med klokka). Har ikke brukt den til å måle søvn, så der er jeg usikker.

Anonymkode: 22cf9...60c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polar ignite og er veldig fornøyd med den. Registrerer også søvn. 

Vet lite om andre funksjoner, liker ikke at jeg får varsler og slikt på klokken så alt sånt er blokkert. 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de er gode på karoriberegning, etter hva jeg har hørt er apple minst dårlig på akkurat dette. Du må uansett regne med en ca 20% avvik. 

Jeg har Garmin fenix 6s og er veldig fornøyd med den. Men jeg driter i kaloriestimater.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Garmin Vivoactive og ELSKER den. Helt avhengig av klokka mi 🥰 Men bryr meg ikke om kalorier da, så aner ikke hvordan den er på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får dere opp treningsforslag eller lignende på den? Treningsprogrammer? 

Anonymkode: 932e9...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fitbit Versa😄 om kalorimålingen er riktig vet jeg ikke, men pleier å ligge på 2000-2500 på en normalt aktiv dag, rundt 1800 om det har vært rolig, tenker at det kanskje stemmer greit🤔 Den registrerer søvn og diverse annet også. Veldig grei app til den også😊 Er kjempefornøyd med den😄

Anonymkode: a179f...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har Polar Ignite og er veldig fornøyd (brukt den i 2 år nå). 

Den kommer med forslag til type trening, samt øvelser. 
Jeg bruker den i hovedsak til treningsøkter, hverdagsaktivitet (skritt) og søvnregistrering. 
Eneste ulempen for min del er at den registrerer håndarbeid/strikking som aktivitet... Da går skrittene unna :fnise:
Men det vet jeg, og kan velge å ta av klokken eller ikke bry meg om "aktiviteten" den kvelden feks. 

Anonymkode: 3b438...7c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Løpecoach på garmin. Bruker den og er veldig fornøyd. Styrke ordner jeg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Drar opp en gammel tråd, da jeg lurer på det samme som i tittelen.

Hvilken pulsklokke vil du anbefale? Jeg er kvinne, trener styrke og/eller litt ulike gruppetimer på treningssenter, går i fjellet et par ganger i uka. Jeg ønsker meg en motiverende klokke som gir meg info om puls, skritt, forbrenning, med batteritid som holder en dagstur i fjellet. 
Har i mange år hatt en polar M400, men den har nå tatt kveld… Jeg syntes det var gøy og motiverende å følge egen innsats og utvikling i appen. I tillegg ønsker jeg meg en klokke som ikke er for svær på armen, og som ikke nødvendigvis koster skjorta. Synes det er vanskelig å orientere seg i alle testene som er gjort.  

Anonymkode: 96821...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin 6S Pro. Kjempefornøyd med den

Hadde tidligere Fitbit  versa 2. Den viste et kcal forbruk som var altfor høyt. Garminen er nok mye mer rett for mim del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...