Gå til innhold

Tannlege vs. tannpleier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest her inne at det er noen som går til tannpleier først istedenfor tannlege. Undersøker hun/han for hull o.l. da? Og er det rimeligere?

Siste spørsmål: Er det noen her som har tips om hvor de "opererer" med dette, at man går først til tannpleier? (i Oslo/Akershus).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var sikkert min tråd du så :) Jeg var hos tannpleier i går. Hun tok røntgen og sjekket for hull, og så pusset hun bittelitt, blant annet på en fylling jeg syntes hadde skarpe kanter. Jeg var inne i under en halvtime, og betalte litt over 700, så billig var det ikke akkurat. Jeg vil tippe at prisen er den samme som hos tannlegen. Tannpleieren er ansatt på samme klinikk som tannlegen jeg går til, og hadde noe vært galt, hadde hun satt meg opp på time.

Skrevet

Jeg betaler mindre for tannpleier enn tannlege. Han tar røntgenbilder og sjekker for tannsten etc.

Priser på tannlege varierer forresten veldig, så det lønner seg å sjekke prisene hos noen.

Skrevet (endret)
Jeg var hos tannpleier i går. Hun tok røntgen og sjekket for hull, og så pusset hun bittelitt, blant annet på en fylling jeg syntes hadde skarpe kanter. Jeg var inne i under en halvtime, og betalte litt over 700, så billig var det ikke akkurat. Jeg vil tippe at prisen er den samme som hos tannlegen.

Jeg gjorde omtrent det samme som deg hos tannlege i går. Jeg betalte under 600kr.(10% student rabatt) Hadde jeg vært hos tannpleier i stede hadde jeg ikke betalt fullt så mye.(og fått 15% rabatt) Det står på hjemmesiden til det tannlegekontoret jeg var på at det er billigere til tannpleier

Endret av Bentebent
Skrevet

For min del er jeg kanskje litt bevisstløs når det gjelder pris. Jeg var redd tannleger tidligere, og da jeg endelig fant en jeg taklet (via tips fra svigermor), blir jeg gående der, uansett om andre sannsynligvis er billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...