Gå til innhold

Mental sperre løping


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å fortsette å løpe når hodet får lyst til å gi opp?

Jeg har så lett for å stoppe opp med en gang jeg blir litt sliten, på tross av at jeg kjenner jeg kunne holdt på en stund til.

Noen som har tips?

Anonymkode: 2b484...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å tenke: kroppen min er verdt mer enn en kort løpetur, vi fortsetter! Eller så har jeg ofte begrenset tid til løping iløpet av uka, så jeg må bruke den tiden som er satt av, ellers må jeg løpe i regnet en annen dag og det frister ikke 😂 

Anonymkode: 7757e...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøver å tenke: kroppen min er verdt mer enn en kort løpetur, vi fortsetter! Eller så har jeg ofte begrenset tid til løping iløpet av uka, så jeg må bruke den tiden som er satt av, ellers må jeg løpe i regnet en annen dag og det frister ikke 😂 

Anonymkode: 7757e...cbe

Også er det lurt å ha planlagt hvor man skal løpe før man løper. Jeg løper ofte rundt et vann så jeg ikke har snarveier hjem. Det tvinger meg til å fullføre. 

Anonymkode: 7757e...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva gjør dere for å fortsette å løpe når hodet får lyst til å gi opp?

Jeg har så lett for å stoppe opp med en gang jeg blir litt sliten, på tross av at jeg kjenner jeg kunne holdt på en stund til.

Noen som har tips?

Anonymkode: 2b484...554

Ikke iht løping da jeg ikke kan løpe. Pga helseproblemer. Men tøft nok å trene det som går for lett trening for andre. Jeg øker aktiviteten intervall messing. Starter rolig, øker på til det ikke går mer, og istedenfor å gi meg roer jeg ned tempo til jeg kan øke igjen. Da klarer jeg litt og litt mer. Men det tar tid da på mitt nivå. Men tenker det er bedre jeg klarer en hel time enn bare 5 minutter

Anonymkode: d0a1e...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg løper ute er målet å ikke bli sliten. Jeg løper pinlig seint, men kunne løpt runden en gang til uten problemer når jeg er ferdig.

Skal jeg utfordre kondisjonen blir det på mølle, og jeg bestemmer meg på forhånd hva og hvordan.

Anonymkode: b5f78...cad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er hodet som krangler, og setter begrensninger, og ikke det at du har det direkte vondt fysisk, så er min erfaring at det er nyttig å rett og slett skru av tankene. Jeg hadde en åpenbaring på dette i vår da jeg ga opp midt i løypen. Fikk en spontan "jeg orker ikke mer" og avsluttet. Etterpå var jeg så sur på meg selv at jeg brukte irritasjonen på å trene bakkeintervaller rundt samme vannet. Tok 10 bakkeintervaller etter den turen som jeg ga opp.

Dette ble en vekker for meg. Kroppen hadde tydeligvis sykt mye mer å gå på. Så det bruker jeg alltid når jeg føler jeg ikke orker mer. Alle tanker på å ville gi opp er støy. Da skrur jeg av disse tankene; fordyper meg i musikken eller podcasten på øret, og fullfører. 

Anonymkode: 44eb4...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å sette meg et mål om en bestemt distanse før jeg starter turen. Om jeg bare jogger rundt på «måfå» gidder jeg mindre. 😅

Også pleier jeg bevisst å jogge ruter som går rett vekk fra huset mitt, for da må jeg snu og jogge tilbake. Baneløping eller å ta flere runder i samme er ikke noe for meg 😝

Anonymkode: 59779...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...