Gå til innhold

.


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skulle prøve en ring hos gullsmeden, for gøy, diamant til en 40.000 eller noe. Vel, den må ha hatt litt sånn fett støvlag inni, for den satte seg bom fast. Desto mer jeg dro og pressa, desto mer hovna fingeren opp..! Gullsmeden måtte sende assistenten sin på spar etter zalo og isbiter, mens jeg satt der som en flau idiot! Fikk den av til slutt, var så flau at jeg ikke klarte å se opp på noen. 

Anonymkode: fdc1f...418

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 timer siden):

Det er så mange triste tråder her inne, så jeg tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi deler positive og komiske øyeblikk. Del gjerne opplevelser hvor du har fått latterkrampe, så kan vi le sammen.

:popcorn:

Jeg kan starte.
Hendelse (1). Dette har blitt snakket om flere ganger i ettertid. Jeg gikk på barneskolen den gang. Vi var på tur, og lærerene klaget over at vi gikk så hulter til bulter. «Dere går som en saueflokk», sier lærerne. Og vips, så går vi forbi et jorde med masse sauer. Og de går ikke i en saueflokk. De marsjerer én etter én etter hverandre!! :skratte:

Hendelse (2). Dette skjedde på videregående. Vi hadde religionsundervisning, og læreren hadde delt oss inn i grupper hvor vi sammen skulle lage en presentasjon vi skulle fremføre foran klassen. Tema var etisk dilemma, og vår gruppe valgte å diskutere abort. Casen omhandlet en kvinne som var gravid, men fikk kreft i 4.-5. måned. Skulle hun ta abort, og begynne på cellegift, og så berge sitt eget liv? Eller skulle hun fullføre svangerskapet og mest sannsynlig dø selv? Vi tok utgangspunkt i abortspørsmålet fra ulike religioner og livssyn, og drøftet forskjellige synspunkter og utfall.

Plutselig, midt under presentasjonen, utbryter den andre personen på gruppa: «Hvis man skal ta abort kan man legge seg oppå en PAPAYA». Av alle ting. :skratte:Og jeg står der, holder på å flire meg halvt ihjel, og føler meg som et forferdelig menneske som ler av den jeg fremfører sammen med. Samarbeidet hadde ikke vært helt lett, så jeg hadde ikke sett hva eleven hadde forberedt på forhånd. Så den kommentaren var jeg helt uforberedt på. Og vi var voksne, siste år på videregående, og så kom dette - fullstendig malplassert og utenfor tema. Ikke så lett å ikke le. Jeg glemmer det aldri. 

Har dere noen gøye historier å komme med? Ting som bare har vært hysterisk komisk? Jeg har mange, men har valgt å trekke frem noen få.

Ikke noe morsomt.

Anonymkode: 3e027...eaf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket før på et kontorlandskap med ganske seriøse ansatte, så jeg sa egentlig bare hei og hadet da jeg var der. Hver gang måtte jeg støvsuge og det måtte jeg denne gangen også. På vei inn på et kontor møter jeg et surt mannefjes som til nød kunne la meg vaske kontoret hans. Han påpeker hvordan han vil at jeg skal gjøre det og masjerer ut av kontoret sitt med kaffekoppen i hånden. Altså, da jeg var der føte jeg alltid at jeg ble sett ned på, som om jeg ikke var god nok til å være der.

Uansett, han går ut mens jeg går inn med støvsuger. Med nesen i været så ser han ikke ledningen til støvsuger og snubler skikkelig! Han prøvde vel å redde kaffekoppen sin, men den havner i veggen i gangen. Han retter seg opp og bare går videre 😂 jeg ler så stille jeg kan mens jeg vasker ferdig og vasker også veggen i gangen. Hver gang jeg tte han igjen så har han vært utrolig rar, tør ikke møte blikket mitt. 😂 

Anonymkode: 3d4f2...acc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke noe morsomt.

Anonymkode: 3e027...eaf

Hva som er morsomt og hva som ikke er det, er et definisjonsspørsmål, og i mine øyne var det TS skrev en morsom anekdote fra skoledagene; alt behøver ikke å være hysterisk morsomt for å være morsomt.

For min del har jeg vært ute for så mye at jeg ikke aner hvor jeg kan starte, men en av de mange gangene der jeg dummet meg ut, var en gang da vi skulle reise med danskebåten til Tyskland og en Esperanto-kongress, av alle ting. Ikke det at jeg kunne snakke esperanto, men i en alder av 18-år sier man ikke nei til en tur til et land med billig alkohol, særlig når dette blir sponset med stipend. Vel - så stod vi der ute i båten, der det blåste friskt, og jeg spyttet en solid spyttklyse over rekkverket mot sjøen. Gjett hvor den traff, Ja da, sidemannen fikk den rett i fjeset. :tongue:

På den samme Esperanto-kongressen var det hengt opp et stort EU-flagg der noen hadde skrevet noe som ikke falt i vår smak - et eller annet om esperanto for europeere. Dette ble besvart med lapper fra vår side om at esperanto var for hele verden; lapper som igjen ble revet ned. Altså måtte man gå grundigere til verks, og undertegnede - god og full - rev like så godt ned hele flagget, prøvde å stappe det i en flaske, noe jeg ikke klarte, og tok det hjem til Norge. Da jeg senere begynte å spille musikk i en rockegruppe hadde vi en sang på konsertene våre som het "EU über alles" som jeg hadde skrevet og skrek ut mens jeg spiddet flagget med en machete.

Da vi skulle spille på Musikkens Dag, hadde jeg laget et opplegg for den lille konserten, og der stod jeg med skinnbukse, blondeskjorte, hatt og skjegg på scenen, og hadde på forhånd invitert både presse og andre; Rød Ungdom stilte opp med flagg blant publikum. Etter å ha fremført sangen, skulle dette EU-flagget brennes offentlig. Så kom det store øyeblikket, og i det jeg skulle helle brennbar væske over flagget, kom jeg i skade for å miste flasken på bakken, der den gikk i tusen knas. Derfor forsøkte jeg å sette fyr på flagget med lighteren, noe jeg heller ikke klarte å få til da det blåste mye denne dagen, og mens resten av gruppen stod forvirret på scenen,  forsøkte jeg å få fyr på et flagg som etter lang innsats bare brant litt. Ja, det var den flotte flaggbrenningen. :tongue:

Kan legge til at både det litt-brente-EU-flagget og Musikkens Dag-konserten er bevart for ettertiden, sistnevnte på video.

Litt tidligere hadde vi en annen konsert på KFUM, og ettersom vi var helt tragiske spillemessig, oppstod det forvirring på scenen, og resten av gruppen sluttet å spille midt i en sang. Det var jeg som stod foran mikrofonen, så jeg forsøkte å få dem til å fortsette å spille. Uten resultat. Til slutt kom det spontant fra meg: "Fortsett, for faen ...!" Ikke så ofte man ser en til de grader mislykket rockegruppe på scenen som oss. Også denne konserten er bevart på video.

Har man først hatt gleden av å tre inn i rockens verden, kan man, hvis man tenker litt etter, finne mange artige historier - denne er om en annen gruppe som spilte samme kveld som oss i NM i rock. For å skape oppmerksomhet var vokalisten helt naken bortsett fra noe som dekket de edle delene hans, og i løpet av konserten fikk han problemer med å holde dette på plass. Resten kan man jo tenke seg selv. :tongue:

Ja, det var det jeg hadde jeg kom på akkurat nå; ønsker alle en fortsatt fin dag.

Anonymkode: 54e4c...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb har vi ett dataprogram kalt F.I.T står for frame.inventory.tool. Vel, en ulykkelig dag klarte jeg kunststykket å si til en kunde; Dessverre er ikke X her idag, er hun som har kontroll på fit'en vår. Skjønte ikke hva jeg hadde sagt før alle andre på jobb bortimot låg på gulvet og vred seg i latter 🥴

Anonymkode: e98ec...d3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da vi var små hadde naboen min en liten atv beregnet på barn.. De hadde tuklet litt med denne (tatt ut blomba) slik at den gikk rimelig fort... Da min fetter fra byen var på besøk tenkte vi at denne må han få prøve.. For oss som var vandt til "kjøretøy" var den jo ganske intuitiv med speed og brems. Fettern min derimot satte speeden i bånn og endte opp med å bare prøve å holde seg fast... Han unngikk med nød å slå huet i ei epletre-grein ved å legge seg flat på atv'en.. Bremsa tenkte han ikke på.. Så bar det utfor en 1.5meter høy borg hvor han hoppet ned på et jorde. Deretter suste han videre i inn i solnedgangen.. Det var rimelig høyt grass så vi fulgte bare sporene hans.. Vi hørte en blanding av hysterisk grining og motordur før vi fant han liggende på jordet ved siden av atv'en... Heldigvis var han bare litt "sjokkskada".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forelesning. Midt i forelesning hører vi noen rope «NÅ ER DET UT, HER SKAL DET VASKES». Han sa det som om det var politiet som kom og de skulle ransake et åsted - var så blodseriøst. Inn kommer en kar kledd i vaskeuniform med tralle med utstyr - alle må gå ut mens han gjør rent rommet. Vi står utenfor og ser på; og han tar jobben sin på dypeste alvor. Virker nesten som han trener til OL i både vasking og salsa der han står, for han hadde litt av noen moves. Han vrikker på hoftene mens han beveger moppen rundt på gulvet. Kan nesten høre han si «VASKING ER EN KUNST, DET KREVER NØYE PRESISJON OG TAKT».

Det hele var igrunn ganske komisk, men ikke noe å si på innsatsen - han var flink 😄 

Endret av sportsidiot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2021 at 2:29 AM, AnonymBruker said:

Ikke noe morsomt.

Anonymkode: 3e027...eaf

Din kommentar var ikke akkurat en humorperle den heller. Gå tilbake i en av de triste trådene der du hører hjemme! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favoritter var fra da jeg var rundt 19 og jobbet i kundeservice over telefon for en tvleverandør. Det ringer i telefonen, og jeg merker fort at kunden jeg snakker med er høy som et hus. Han har skikkelig slurvete uttale og snakker usammenhengende. Jeg må ha navnet hans for å finne abonnementet det gjelder, men jeg skjønner ikke hva han sier så jeg ber han stave det. Og så sier han:  «P for… eh.. Pizza! E for…. Eggerøre. T for Taco. T for Taco igjen. E for Eggerøre. Også R for Reddik»

Yep, han het Petter. Og han stava etternavnet sitt på samme måte, med bare matretter. Jeg måtte sette kunden på mute flere ganger og gapskratte! Han må jo ha hatt skikkelig  munchies stakkaren! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos en kompis. Vi satt på terrassen og plutselig kom hunden hans løpende fra naboen med en dildo i munnen. Han bodde i rekkehus, det var på sommeren og dørene sto åpne. Nabodama kom løpende etter og begynte å dra i dildoen, da begynte hunden å knurre og rive. Hun trodde tydeligvis at det var et tyggebein. Naboen og alle vi som satt der fikk fullstendig latterkrampe 🤣 Det er det mest komiske jeg har kommet over noen gang, og trodde nesten ikke at sånt skjedde i virkeligheten. 

Anonymkode: c56f7...281

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 11.26):

Hva som er morsomt og hva som ikke er det, er et definisjonsspørsmål, og i mine øyne var det TS skrev en morsom anekdote fra skoledagene; alt behøver ikke å være hysterisk morsomt for å være morsomt.

For min del har jeg vært ute for så mye at jeg ikke aner hvor jeg kan starte, men en av de mange gangene der jeg dummet meg ut, var en gang da vi skulle reise med danskebåten til Tyskland og en Esperanto-kongress, av alle ting. Ikke det at jeg kunne snakke esperanto, men i en alder av 18-år sier man ikke nei til en tur til et land med billig alkohol, særlig når dette blir sponset med stipend. Vel - så stod vi der ute i båten, der det blåste friskt, og jeg spyttet en solid spyttklyse over rekkverket mot sjøen. Gjett hvor den traff, Ja da, sidemannen fikk den rett i fjeset. :tongue:

På den samme Esperanto-kongressen var det hengt opp et stort EU-flagg der noen hadde skrevet noe som ikke falt i vår smak - et eller annet om esperanto for europeere. Dette ble besvart med lapper fra vår side om at esperanto var for hele verden; lapper som igjen ble revet ned. Altså måtte man gå grundigere til verks, og undertegnede - god og full - rev like så godt ned hele flagget, prøvde å stappe det i en flaske, noe jeg ikke klarte, og tok det hjem til Norge. Da jeg senere begynte å spille musikk i en rockegruppe hadde vi en sang på konsertene våre som het "EU über alles" som jeg hadde skrevet og skrek ut mens jeg spiddet flagget med en machete.

Da vi skulle spille på Musikkens Dag, hadde jeg laget et opplegg for den lille konserten, og der stod jeg med skinnbukse, blondeskjorte, hatt og skjegg på scenen, og hadde på forhånd invitert både presse og andre; Rød Ungdom stilte opp med flagg blant publikum. Etter å ha fremført sangen, skulle dette EU-flagget brennes offentlig. Så kom det store øyeblikket, og i det jeg skulle helle brennbar væske over flagget, kom jeg i skade for å miste flasken på bakken, der den gikk i tusen knas. Derfor forsøkte jeg å sette fyr på flagget med lighteren, noe jeg heller ikke klarte å få til da det blåste mye denne dagen, og mens resten av gruppen stod forvirret på scenen,  forsøkte jeg å få fyr på et flagg som etter lang innsats bare brant litt. Ja, det var den flotte flaggbrenningen. :tongue:

Kan legge til at både det litt-brente-EU-flagget og Musikkens Dag-konserten er bevart for ettertiden, sistnevnte på video.

Litt tidligere hadde vi en annen konsert på KFUM, og ettersom vi var helt tragiske spillemessig, oppstod det forvirring på scenen, og resten av gruppen sluttet å spille midt i en sang. Det var jeg som stod foran mikrofonen, så jeg forsøkte å få dem til å fortsette å spille. Uten resultat. Til slutt kom det spontant fra meg: "Fortsett, for faen ...!" Ikke så ofte man ser en til de grader mislykket rockegruppe på scenen som oss. Også denne konserten er bevart på video.

Har man først hatt gleden av å tre inn i rockens verden, kan man, hvis man tenker litt etter, finne mange artige historier - denne er om en annen gruppe som spilte samme kveld som oss i NM i rock. For å skape oppmerksomhet var vokalisten helt naken bortsett fra noe som dekket de edle delene hans, og i løpet av konserten fikk han problemer med å holde dette på plass. Resten kan man jo tenke seg selv. :tongue:

Ja, det var det jeg hadde jeg kom på akkurat nå; ønsker alle en fortsatt fin dag.

Anonymkode: 54e4c...481

Ikke noe morsomt høres mer ut som snikskryt 

Å spille i band er ikke så stort altså 

Anonymkode: 77ccd...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneklokke skrev (20 timer siden):

En av mine favoritter var fra da jeg var rundt 19 og jobbet i kundeservice over telefon for en tvleverandør. Det ringer i telefonen, og jeg merker fort at kunden jeg snakker med er høy som et hus. Han har skikkelig slurvete uttale og snakker usammenhengende. Jeg må ha navnet hans for å finne abonnementet det gjelder, men jeg skjønner ikke hva han sier så jeg ber han stave det. Og så sier han:  «P for… eh.. Pizza! E for…. Eggerøre. T for Taco. T for Taco igjen. E for Eggerøre. Også R for Reddik»

Yep, han het Petter. Og han stava etternavnet sitt på samme måte, med bare matretter. Jeg måtte sette kunden på mute flere ganger og gapskratte! Han må jo ha hatt skikkelig  munchies stakkaren! 

 

Måneklokke skrev (20 timer siden):

En av mine favoritter var fra da jeg var rundt 19 og jobbet i kundeservice over telefon for en tvleverandør. Det ringer i telefonen, og jeg merker fort at kunden jeg snakker med er høy som et hus. Han har skikkelig slurvete uttale og snakker usammenhengende. Jeg må ha navnet hans for å finne abonnementet det gjelder, men jeg skjønner ikke hva han sier så jeg ber han stave det. Og så sier han:  «P for… eh.. Pizza! E for…. Eggerøre. T for Taco. T for Taco igjen. E for Eggerøre. Også R for Reddik»

Yep, han het Petter. Og han stava etternavnet sitt på samme måte, med bare matretter. Jeg måtte sette kunden på mute flere ganger og gapskratte! Han må jo ha hatt skikkelig  munchies stakkaren! 

Haha!!! Ronnyyy

Anonymkode: 77ccd...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ballett en gang sammen med onkelen min. I pausen møtte onkelen min en onkel av seg igjen og det viste seg at han også var onkel til moren til en som danset i balletten. Da forestillingen begynte igjen ropte onkelen min onkel Arne (han het Arne) akkurat samtidig med hun som danset i balletten, som også kalte ham onkel selv om han ikke egentlig var det. Onkelen min ropte på ham for å minne ham på noe (jeg vet ikke hvorfor hun andre ropte). Da snublet den ene danseren av forstyrrelsen og falt av scenen. Onkelen min ble dritflau 😂😂😂

Anonymkode: e50f9...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke noe morsomt høres mer ut som snikskryt 

Å spille i band er ikke så stort altså 

Anonymkode: 77ccd...437

Sukk. Kan man ikke spontant fortelle en historie på KG uten at en eller annen må føle seg krenket ...?

Anonymkode: 54e4c...481

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min, en litt kraftig fyr, fant ut at han skulle teste trampolina til barna. Dette var ei trampoline uten sikkerhetsnett som sto nærme plattingen/verandaen. For å få ekstra spenst i hoppet så stiller han seg oppå rekkverket og hopper ned på trampolinen. Tanken var ikke så gjennomtenkt; fart fikk han så absolutt, men han hoppet på skrå og ikke rett ned, så i stedet for å hoppe loddrett opp igjen etter landing så for han skrått bortover i den superfarten, over plenen, som ei kanonkule og rett igjennom hekken til naboen, etterlot seg et skkkelig hull i hekken😂 Gikk bra med han da, bare noen skraper etter kvistene i hekken😄

Eller da mannen min skulle gjøre seg morsom for datteren vår da vi var ute å gikk tur; det var skikkelig kaldt og glatt ute, og midt i veien (nedoverbakke) så lå det en frossen hundebæsj. Han stiller seg med samlede bein bak bæsjen og skulle ta et rolig spensthopp rett over den. Nevnte jeg at det var glatt…..? Joa; han tok sats, skikkelig spensthopp, og sklei noe så inni granskauen! Begge beina rett opp i været, armene ut til siden og han landet pladask OPPÅ bæsjen😂 Jentungen og jeg lo så vi sto tvekroket (det gikk bra med han da, ingen skader) mens han med armer og bein overalt prøvde å komme seg opp igjen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 2.29):

Ikke noe morsomt.

Anonymkode: 3e027...eaf

Vel, alle har ikke samme humor, tenk hvor kjedelig det hadde vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (17 minutter siden):

Svogeren min, en litt kraftig fyr, fant ut at han skulle teste trampolina til barna. Dette var ei trampoline uten sikkerhetsnett som sto nærme plattingen/verandaen. For å få ekstra spenst i hoppet så stiller han seg oppå rekkverket og hopper ned på trampolinen. Tanken var ikke så gjennomtenkt; fart fikk han så absolutt, men han hoppet på skrå og ikke rett ned, så i stedet for å hoppe loddrett opp igjen etter landing så for han skrått bortover i den superfarten, over plenen, som ei kanonkule og rett igjennom hekken til naboen, etterlot seg et skkkelig hull i hekken😂 Gikk bra med han da, bare noen skraper etter kvistene i hekken😄

Eller da mannen min skulle gjøre seg morsom for datteren vår da vi var ute å gikk tur; det var skikkelig kaldt og glatt ute, og midt i veien (nedoverbakke) så lå det en frossen hundebæsj. Han stiller seg med samlede bein bak bæsjen og skulle ta et rolig spensthopp rett over den. Nevnte jeg at det var glatt…..? Joa; han tok sats, skikkelig spensthopp, og sklei noe så inni granskauen! Begge beina rett opp i været, armene ut til siden og han landet pladask OPPÅ bæsjen😂 Jentungen og jeg lo så vi sto tvekroket (det gikk bra med han da, ingen skader) mens han med armer og bein overalt prøvde å komme seg opp igjen 

😅😅😅😅 hva er det med menn og trampoliner! Har sett flere voksne middelaldrende menn oppå trampoliner som truer med å bryte sammen eller sende de fast track til legevakta 😁

Anonymkode: fdc1f...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...