Gå til innhold

Noen som driver med hypopressiv trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som driver med hypopressiv trening? Også kalt stomach vacuum, tror jeg. Sies å være bra for kjernemuskulatur og hjelpe mot ryggplager og mye annet. Høres litt mumbojumbo ut på en måte, men det er visstnok kommet noe forskning på det de senere år også.

Finnes jo noen dyre nettkurs, men også en del gratis på youtube og til og med gratisapper for det.

Noen med erfaring? Er det vanskelig å lære seg? Tar det lang tid før man merker effekt?

Anonymkode: 7c8ae...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, var på workshop og lærte det i 2019. Har ikke praktisert hele tiden, men er på listen over ting jeg ønsker å gjøre litt mer av fremover. Superbra både for menn og kvinner.

Anonymkode: 714cf...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, var på workshop og lærte det i 2019. Har ikke praktisert hele tiden, men er på listen over ting jeg ønsker å gjøre litt mer av fremover. Superbra både for menn og kvinner.

Anonymkode: 714cf...29d

Aha, så tilstede fysisk? Synes du det var nyttig? Ser for meg at det kan være vanskelig å lære av en video bare, uten instruksjon. Eller skjønner man selv når man gjør det riktig?

Anonymkode: 7c8ae...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Aha, så tilstede fysisk? Synes du det var nyttig? Ser for meg at det kan være vanskelig å lære av en video bare, uten instruksjon. Eller skjønner man selv når man gjør det riktig?

Anonymkode: 7c8ae...1af

Det er litt teknisk selv for meg som har drevet med trening hele livet, så vil absolutt anbefale fysisk kurs slik som jeg var på om du har mulighet til det. Det er mye lettere å plukke opp basicen, og du får personlig sjekk på at du gjør det riktig, gull verdt.
Jeg var på kurs med Sadie som driver https://hypopressivtrening.no/

Nå tror jeg det finnes nettkurs og netttimer også, og tror jeg så noe om at hun har utdannet instruktører nå også, så det blir etterhvert mer tilgjengelighet. Anbefales på det varmeste.

Anonymkode: 714cf...29d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 21.40):

Det er litt teknisk selv for meg som har drevet med trening hele livet, så vil absolutt anbefale fysisk kurs slik som jeg var på om du har mulighet til det. Det er mye lettere å plukke opp basicen, og du får personlig sjekk på at du gjør det riktig, gull verdt.
Jeg var på kurs med Sadie som driver https://hypopressivtrening.no/

Nå tror jeg det finnes nettkurs og netttimer også, og tror jeg så noe om at hun har utdannet instruktører nå også, så det blir etterhvert mer tilgjengelighet. Anbefales på det varmeste.

Anonymkode: 714cf...29d

Takk for svar! Må finne ut om det finnes instruktører i nærheten her.

Anonymkode: 7c8ae...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...