Gå til innhold

Angst og isolasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det finnes andre der ute, som har opplevd å bli så fastlåst at man rett og slett sliter med å komme seg ut av døra. 

Anonymkode: cdb96...c6c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det. Synes det var skremmende. Prøvde å fokusere på å komme neg i aktivitet - uansett hva det var, bare ta oppvasken eller noe, for å komme it av det moduset. Farlig å bli for lenge stillesittende, da kan man bli lammet. Sunn mat, søvn, variasjon, fokus på andre ting enn meg selv hjalp.

Anonymkode: 7a1fb...8cb

• Liker 3
Skrevet

Ja. Dørstokkmila er lang. Vanskelig å komme meg ut. Er bare ute med hunden ellers er jeg hjemme alene med angst.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! :hjerte: Det føles så forferdelig håpløst. 

vondt å være i det. 

Skrevet

Ja, jeg. Kommer meg ut kanskje 1-2 ganger i uka. Men det er kun for å handle mat. Det er flaut og vondt. Har ingen venner. Prøvde å ringe kommunepsykiatrien for å høre om jeg kunne fått litt hjelp men den samtalen var så ubehagelig og rar at jeg bare ga det opp. 

Anonymkode: c66fb...ced

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg. Kommer meg ut kanskje 1-2 ganger i uka. Men det er kun for å handle mat. Det er flaut og vondt. Har ingen venner. Prøvde å ringe kommunepsykiatrien for å høre om jeg kunne fått litt hjelp men den samtalen var så ubehagelig og rar at jeg bare ga det opp. 

Skjønner deg godt, slike samtaler kan være «rare» både fordi de spør om mye og ikke alltid man føler seg forstått. Men ikke gi opp fordet - prøv på nytt - kanskje noen andre møter deg bedre. Prøv å tenk at det kan være grunner du ikke forstår der og da som er årsaken til at samtalen virker rar. Prøv å vær tillitsfull samtidig som du er tydelig på hva du trenger så vil du nå gjennom!

Anonymkode: 7a1fb...8cb

Skrevet

Ja har ingen venner pga dette. 

Anonymkode: 0371f...fa9

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Wow, du er flink som kommer deg ut to ganger pr uke :klem: Jeg handler kun via nett. Sikkert 2år siden jeg gikk lengre enn en halvtime. 

Takk for svar :hjerte:

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja har ingen venner pga dette. 

Anonymkode: 0371f...fa9

:klem:

Skrevet

Jeg er sjelden ute på egenhånd, men er gjerne ute sammen med kona. Har en hobby ute av huset en gang i uka, og sliter nok med å komme meg dit. Ellers har jeg nylig start opp i det kommunale psykiske helsetilbudet, og går en god runde sammen med sykepleier mens vi snakker.

• Liker 1
Skrevet

:hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...