AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Hei. Jeg er sterkt plaget med atopisk eksem, har hatt det i årevis men nå er jeg såpass desperat at jeg spør om råd i tilfelle det er noe jeg ikke har prøvd enda som kan hjelpe. har det mye i ansikt, hals, rygg og hender. Det klør mye og jeg sover dårlig og er veldig irritabel. er det noen som har tips som kan hjelpe? Har nok prøvd det meste men er som sagt desperat. En ting er hvor vondt det er, en annen ting er at jeg ser ikke ut i ansiktet Anonymkode: 12712...abf
pia mater Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Prøvd lysbehandling? Jeg hadde god effekt, men varte kort tid.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Jeg fikk strålebehandling. Det hjalp. Behandler nå med canoderm. Anonymkode: f9e28...6aa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Det absolutt viktigste er masse masse fuktighetskrem, nok steroidkrem som brukes lenge nok (har god erfaring med Elocon), Canoderm, og en time til hudlege hvis det er lenge siden sist. Har kommet mange nye medikamenter som kan hjelpe! Du har sikkert et skikkelig smøreregime som du følger religiøst? Anonymkode: 9053f...4ea
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 aderma dusjolje-såpe, neutral vaskemiddel og aderma kremer Anonymkode: 67a4f...f19
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Jeg har en ille periode nå, så smører med canoderm 2-3 ganger daglig på hele kroppen. Måtte i år bytte kortisonkrem til dermovat, og det hjelper ganske bra, men må smøre eksemen med det to ganger daglig og sove med bomullshansker. Anonymkode: 51e72...bb2
Pippelipp Skrevet 14. november 2021 #8 Skrevet 14. november 2021 Jeg smører meg mange ganger om dagen, sover med hansker på nettene og bruker kun neutral vaskemiddel/såpe. Har hatt god effekt av dermovat tidligere men ammer nå og ifølge legen min er det ikke bra å amme mens man bruker den. Tar og allergitabletter. Canoderm liker jeg ikke, syns den gjør ting verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå