Gjest Warrior Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Nå snakker jeg ikke om hvilket kjønn som er mest utro, men om det er flere kvinner (som har vært utro mot noen tidligere) enn menn som er utro igjen. Enten mot samme mann/kjæreste eller ny mann/kjæreste. Jeg mener ja. Vet om flere kvinner som er utro igjen for 2.gang, til og med 3.gang osv. Aner ikke hvorfor. Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Definitivt. Kvinner vasser av tilbud og når tersklene har blitt redusert gjennom utroskap tidligere, så faller de fortere på limpinnen senere. Anonymkode: 73f83...39b 2
SlemUlv Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Jeg vet om flere menn som har vært utro igjen for 2. Og 3. Gang.. Aner ikke hvorfor Du ser at dette ikke sier noe, sant? Folk er utro, dessverre 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Kvinner er utro fordi de kan og vil. Menn er utro NÅR de kan. Anonymkode: 3cdee...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Nei det er forsket på at menn er de som er mest gjentakende utro, og i forhold de fortsatt vil være i, mens kvinner er mest utro én gang og når de uansett er på vei ut av forholdet Anonymkode: c3706...354 3
Gjest Warrior Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei det er forsket på at menn er de som er mest gjentakende utro, og i forhold de fortsatt vil være i, mens kvinner er mest utro én gang og når de uansett er på vei ut av forholdet Anonymkode: c3706...354 Den forskningen har jeg ikke hørt om.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #7 Skrevet 13. november 2021 Kvinner er utro fordi de er ulykkelige og ofte neglisjert i forholdet, menn er utro fordi de vil ha variasjon og ikke klarer å si nei hvis sjansen byr seg. Er en kvinne lykkelig i sitt andre forhold er hun neppe utro nei. Anonymkode: d79e9...e97 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #8 Skrevet 13. november 2021 Menn med lenger ringfinger enn pekefinger har i snitt større penis og er mer utro med mer. Kvinner med motsatt forhold - hold dere unna dem. De bruker sex som kontrollmiddel med mer. To generaluserte utsagn, men .........de stemmer. Anonymkode: 08430...472 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #9 Skrevet 13. november 2021 Menn er generelt betydelig mer utro enn kvinner. Anonymkode: eef83...277 2
Caniggia Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn er generelt betydelig mer utro enn kvinner. Anonymkode: eef83...277 Se linken om verdens største (og mest solide) befolkningsundersøkelse om seksualitet. https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594 – Det er tankevekkende at tallene er så høye. Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut. Hele 23 prosent av mennene i rapporten har vært utro med sin nåværende partner. Hos kvinnene gjelder det 14 prosent.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #11 Skrevet 13. november 2021 Caniggia skrev (4 minutter siden): Se linken om verdens største (og mest solide) befolkningsundersøkelse om seksualitet. https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594 – Det er tankevekkende at tallene er så høye. Når langt flere menn er utro, tyder det på at de har sterkere sexdrift enn kvinnene – og at de i høyere grad er klare til å handle ut fra den, sier Morten Frisch fra danske Statens Serum Institut. Hele 23 prosent av mennene i rapporten har vært utro med sin nåværende partner. Hos kvinnene gjelder det 14 prosent. Dette er jo ikke nytt. Det som er nytt er at dette gapet innskrenkes, og det er ikke fordi menn er mindre utro, men fordi flere kvinner er utro. Anonymkode: 62ec1...e5e 1
Caniggia Skrevet 13. november 2021 #12 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo ikke nytt. Det som er nytt er at dette gapet innskrenkes, og det er ikke fordi menn er mindre utro, men fordi flere kvinner er utro. Anonymkode: 62ec1...e5e Det er vel en nokså banal antakelse at kvinner er mer utro nå enn på 1950- eller 60-tallet fordi de i mye større grad har frihet og selvstendighet - både økonomisk og på andre måter - til å ta sine egne avgjørelser og leve med konsekvensene. For min del, synes jeg det er slående at forskjellen mellom kjønnene på dette området fortsatt er så stor som rapporten tyder på.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #13 Skrevet 13. november 2021 Caniggia skrev (3 minutter siden): Det er vel en nokså banal antakelse at kvinner er mer utro nå enn på 1950- eller 60-tallet fordi de i mye større grad har frihet og selvstendighet - både økonomisk og på andre måter - til å ta sine egne avgjørelser og leve med konsekvensene. For min del, synes jeg det er slående at forskjellen mellom kjønnene på dette området fortsatt er så stor som rapporten tyder på. Jada. Det er det. Jeg har sett noen artikler der gapet er mindre dog. Anonymkode: 62ec1...e5e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #14 Skrevet 13. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er jo ikke nytt. Det som er nytt er at dette gapet innskrenkes, og det er ikke fordi menn er mindre utro, men fordi flere kvinner er utro. Anonymkode: 62ec1...e5e Og fordi kvinner underrapporterer. Noe de nok fortsatt gjør. Anonymkode: 860b0...cc6 1
Østkantgutt1913 Skrevet 13. november 2021 #15 Skrevet 13. november 2021 Kjenner flere gifte kvinner som har vært utro flere ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #16 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og fordi kvinner underrapporterer. Noe de nok fortsatt gjør. Anonymkode: 860b0...cc6 Jeg tror nok forskningsprosjektet har korrigert for de fleste åpenbare feilkilder. Rapporten er på 7-800 sider, og holder høy vitenskapelig kvalitet. Anonymkode: eef83...277 1
Gjest Alterego666 Skrevet 13. november 2021 #17 Skrevet 13. november 2021 Jeg er usikker på om SSB fører denne statistikken.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #18 Skrevet 14. november 2021 Tror det er menn. Min mann har bedratt meg med minst 10 damer de siste 10 årene. Anonymkode: e0302...f2e
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #19 Skrevet 14. november 2021 Warrior skrev (10 timer siden): Nå snakker jeg ikke om hvilket kjønn som er mest utro, men om det er flere kvinner (som har vært utro mot noen tidligere) enn menn som er utro igjen. Enten mot samme mann/kjæreste eller ny mann/kjæreste. Jeg mener ja. Vet om flere kvinner som er utro igjen for 2.gang, til og med 3.gang osv. Aner ikke hvorfor. Hva mener du? "Tankefeilen personlig anekdote skjer når man antar at noe man har opplevd eller en liten gruppe mennesker har opplevd, kan overføres til å gjelde generelt." http://antibabbel.no/personlig-anekdote/ Det er viktig å huske at man selv bare er en av flere millioner mennesker (når det gjelder kun Norge), og slike personlige erfaringer gjelder så få mennesker er at man på ingen måte kan tolke dette som bevis for det ene eller andre. Anonymkode: df61f...cf3
Bamseklemmer Skrevet 14. november 2021 #20 Skrevet 14. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og fordi kvinner underrapporterer. Noe de nok fortsatt gjør. Anonymkode: 860b0...cc6 Kvinner er flinkere til å holde kjeft, menn skryter ofte av sine tokt har jeg inntrykk av. Hvis rapportene som blir tatt er anonyme, er det sikkert like mye trolling der som her😂 Spiller faktisk ikke så mye hva rapportene sier heller, hva skal vi egentlig med dem? 1.gang utro, kan sette en stopper for alltid, det da først man vet hvor ondt det gjør og tar lærdom av det.. 2.gang utro, alltid utro.. 1.gang bedratt, verden går under, det føles ubeskrivelig ondt... 2.gang bedratt, det føles det samme, men mister troen på ærlige mennesker, eller burde det tenkes på om det er noe vi selv gjør galt? Endret 14. november 2021 av Bamseklemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå