AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #1 Skrevet 13. november 2021 Jeg skjærte meg i går ettermiddag, og måtte stanse blødningen med plaster hele kvelden. Tok jeg den av så begynte det bare å blø. Det blør ikke nå, men den er ganske øm. Og ser en bitte liten åpning inn til det blodrøde. Men ikke så stor åpning. Anonymkode: fca78...b50
Den Sagnomsuste Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 (endret) Jeg tror ikke de syr dersom såret er eldre enn et visst antall timer/dager. Hensikten med et eventuelt legebesøk blir derfor mindre og mindre ettersom tiden går. Hadde jeg vært deg ville jeg ha kjøpt strips og pyrisept på apoteket. Du kan enkelt stripse igjen såret slik at det slutter å gape. Det vil redusere faren for bakteriell infeksjon og fremskynde helingsprosessen. Dersom du får feber, nedsatt allmenntilstand eller svært vondt i såret bør du dra til legevakta. Det kan jo gå infeksjon og/ eller sepsis i slike sår. Hva var det du skar deg på? Endret 13. november 2021 av Den Sagnomsuste 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 Om det spriker veldig eller du er igjennom fettvevet. Anonymkode: f6a9f...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 Er det en svær glippe eller det kommer opp små, gule kuler bør du sy. Det er nok uansett litt sent nå. Vil anbefale deg å stripse og plastre Anonymkode: 96445...646
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Når sånne ting skjer så ringer man uansett til lege eller legevakt, så får de sett om man må sy eller ikke. Anonymkode: 8a828...965 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Når det er kjøttsår man har kuttet forbi hudlaget, og inn til det røde. Men det er for sent å sy hvis det går mer enn 2-7 timer etter kuttet Det er ikke farlig å ikke sy kutt men du vil få større arr Anonymkode: e5c9b...d67
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #7 Skrevet 14. november 2021 Hadde en hendelse med en brødkniv og fikk et liknende kutt. Brukte bare plaster og litt ekstra teip og etter noen dager ga det seg. Fikk et kutt i beinet da jeg var barn og satt helt unødvendig å ventet i timesvis på at de skulle sy kuttet som bare var 6-7 cm langt som fint kunne vært plastret og teipet med Gaffa. Anonymkode: 77e04...e7f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå