Gå til innhold

Til dere med hund!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Ut kan man, hunden har godt av å være litt alene. Ofte kan man ta med hunden ut på reise. Kanskje ikke til Spania da, men... Men både Norge, Sverige og Danmark.

Bussen er bare en tilvenningssak. Synes mange har hunden med på bussen jeg?

Det er riktig som du sier: bare man er litt fleksibel. :)

Åhhh jodda! Jeg har med meg lille voffsa mi til Spania også. INGEN problem. Det eneste er angsten jeg får når jeg må levere buret til mannen som står der med kjeledress og bart. Men etter 4 timer med fly kommer voffsa mi løpende med solen i øynene og vind i pelsen! To uker med sol og jakting på spanske señorita snuter!

Ikke noe stress å ta han med til Spania ;)

Endret av MIOPIO
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva slags hund skal du kjøpe da??

nyfiken ;)

Hei du.

Jeg tipper det blir en rottweiler eller schæfer.

Skrevet
Ikke noe stress å ta han med til Spania  ;)

Hvor mye koster det å sende hund med fly, egentlig? Tenker både innenlands og utenlands, om det er noen forskjell.

Skrevet
Åhhh jodda! Jeg har med meg lille voffsa mi til Spania også. INGEN problem. Det eneste er angsten jeg får når jeg må levere buret til mannen som står der med kjeledress og bart. Men etter 4 timer med fly kommer voffsa mi løpende med solen i øynene og vind i pelsen! To uker med sol og jakting på spanske señorita snuter!

Ikke noe stress å ta han med til Spania  ;)

Kuuult!

Hva koster det ekstra å ta med bissevovven da? Jeg er nemlig overbevist om at han (også!) vil like Spania!

Så der ser du trådstarter, ingen problemer med hund. ;)

Det eneste er det økonomiske (mat og veterinær), samt at du må oppdra den. :)

Forøvrig så er jeg usikker på om Rottis er en begynner hund altså...

Skrevet
Så der ser du trådstarter, ingen problemer med hund. ;)

Det eneste er det økonomiske (mat og veterinær), samt at du må oppdra den. :)

Ja, det har jeg regna med. ;)

Forøvrig så er jeg usikker på om Rottis er en begynner hund altså...

Har snakket med mange om det, og de fleste tror det vil gå greit. Skal ha tispe. Har forøvrig masse erfaring med dyr generelt, så føler meg ikke helt total-fersk.

Gjest Vinga utlogget
Skrevet
Hunden går selvfølgelig foran alt om noe kræsjer, men jeg har også tro på at det går an å være sosial selv om man har hund. Hvis man er litt fleksibel?

Noen sier akkurat dette om barn. :ler:

Jeg har hatt hund, og det gikk helt fint å være sosial da.

Har barn nå, og det går helt fint å være sosial nå også.

;)

Skrevet

Jeg har tatt med meg hunden både til Spania og Sverige, og ellers rundt om i Norge ;) Det du trenger er et Hundepass. Kjempe stas, eg har limt inn et bilde av han og. Hehe. Hunden har en Microchip i nakken, under pelsen, slik at en kan verifisere hundens identitiet. En må også ha hunden til dyrelege innen 10 dager før avreise for å ta en vaksine mot bendelorm eller noe i den dur.

Men dyrt er det ikke! Betalte 300 kr for å få han med norwegian...så det er det verdt for noen uker i varmen :) og han STOR koste seg! Jeg sjekket med hotellet før jeg kom ned, og der var det ingen problem. I Spania kryr det av hunder og spanjolene hilser dem velkommen nesten alle steder.

Mi Perro es mi pequeño niño!!! :klem:

Skrevet

Jeg har vært den lykkelige eier av en nydelig Jack Russel Terrier i ca 6 mnd. Har heller aldri angret en dag!!! Nå byttet eg ut hesten med hund, så jeg synes jo det er mindre ansvar en jeg er vant til da....

Nå er jeg så heldig at han er med på jobb hver dag. Derfor har jeg god samvittighet om jeg går en lang tur etter jobb for så å finne på noe på kvelden, men stort sett er han med over alt. Han er så liten og søt og heldigvis er ingen av veninnene mine allergiske, så han kan være med på besøk.

Og mamma og pappa som var skeptiske til hund, elsker når de får passe han. Er jo trossalt det eneste barnebarnet de har....

Har heller aldri opplevd problemer med å få noen til å passe han, foreldrene til veninnen min har en hund som han er "kjæreste" med og han er alltid velkommen dit.

Er utrolig koselig å alltid ha en som blir glad for å se deg, og som alltid vil finne på noe. Nå har han aldri vært syk, men har forsikring da. Ellers synes jeg ikke det koster så mye å ha hund, men jeg er jo vant til å bruke 6-8000 i mnd på hest da...

Skrevet

hei ville bare skrive hvordan jeg syns det er å ha hund :) min hund er min beste venn men av og til angrer jeg som bare det at jeg skaffet meg hund men det er ikke ofte :) det er jo såklart mye arbeid med en hund og vi merker det best når det er sommer og vi vil på ferie,siden jeg ikke vil ha hunden eller katten min på kennel så blir det også dårlig med ferie for oss,men hunden min har klart det som få andre har klart nemlig og SLITE meg ut av sofaen og ut på tur :ler: nå elsker jeg og gå på ski og lange fjellturer.jeg trener også agility med henne noe som er kjempearti og jeg treffer også andre hundeglade personer,så nå er også ferieproblemet løst for oss vi skal nedover sverige neste år å delta på forskjellige agilitystevner.....vi gleder oss.så for meg har det me hund vært mest positiv men det kommer klart perioder som jeg angrer spesielt hvis hun får plutselige uvaner som jeg må jobbe lenge med for å få henne avvent..........

Skrevet
Når vi ville ha hund, så sa "alle" rundt oss at nå ble vi bundet og kunne aldri reise bort mer.

Mulig vi har vært heldige, men vi får alltid tak i hundepass. Vi kjenner flere som har hatt hund, ønsker seg hund e.l., som gjerne vil passe, men ikke eie.

Dessuten så er han veldig veloppdragen og åpen, så jeg tror det har hjulpet oss masse. Er en jack russel terrier.

Jeg synes det er mye selskap i en hund. Man kan prate til han, og han lytter alltid og er enig. ;)

Han er en flott turkammerat, og en god varmepute. :ler: Også passer han på huset, selv om han ikke er store tassen.

Jeg har heller aldri angret på at vi kjøpte hund, selv om jeg kan bli litt sinna i blant.

Vi har forsikring på hunden, og det er kjempelurt, hvis det skulle skje noe.

Ellers så trenger du mye kjærlighet, god tid og en litt streng hånd. At vi var litt streng med vår hund i de første leveårene hans, har gjort at vi har fått en fin og trygg hund.

Lykke til!

kan man aldri dra noen plass pga hund, så blir det en belastning og ikke en glede å ha hund. ja man blir bundet,men en må avklare med venner/fam om de kan passe i helger og andre dager om det er noe.

Vi klargjorde det på forhånd. Så er det en kennel i nærheten hvor den kan plasseres i ferier ved utenlandsbesøk. slike utgifter tok vi med i beregningen. Snakker da om sydenferie. Ellers er den med oss overalt hvor vi ferdes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...