Gå til innhold

Angst for å vaksinere meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda.

Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden..

Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert 

Anonymkode: af845...af0

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt.. Jeg har tatt førstedosen, men nå angrer jeg egentlig, og hater at dette ligger i kroppen min og kan påvirke meg i ubestemt tid. 

Hvis noen spør sier jeg bare at jeg er fullvaksinert. 

Anonymkode: 7c573...610

• Liker 13
Skrevet

Du mener helt alvorlig at du tror folk blir like syk av covid når de er vaksinert, og at det er like stor risiko for å bli smittet som vaksinert? Eller er dette noe du bare forteller deg selv? 

Hvis du har så angst for bivirkninger er det vel bare å la være å ta den og bli syk med covid i stedet. Det er jo litt rart å være engstelig for bivirkninger og ikke være engstelig for å havne på respirator av covid, men la gå.

Anonymkode: 25ac8...b93

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt.. Jeg har tatt førstedosen, men nå angrer jeg egentlig, og hater at dette ligger i kroppen min og kan påvirke meg i ubestemt tid. 

Hvis noen spør sier jeg bare at jeg er fullvaksinert. 

Det blir værre når du må legge fram bevis på dèt. For det har du ikke da.

Anonymkode: 814aa...57c

• Liker 3
Skrevet

Du kan vente lengre eller du kan ta vaksinen på tross av angsten. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, PetterKanin said:

Du kan vente lengre eller du kan ta vaksinen på tross av angsten. 

Hva hvis jeg blir psysisk syk i lengre tid pga vaksinen? Kjenner flere som fått rare bivirkninger

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde også veldig sterk angst for å ta vaksinen. Det jeg gjorde var å tenke for og mot og så ta en avgjørelse. Jeg hadde sannsynligvis blitt veldig syk av korona, og derfor måtte jeg bare vaksinere meg. 

Kan du ikke lage en liste for og mot og ev diskutere med en fagperson, legen din el? Det er vel sikkert en milliard som har tatt vaksinen nå, tror du ikke? Da kan det vel ikke være så galt? De fleste land ønsker jo ikke å skade sin egen befolkning. 

Anonymkode: e8acd...636

• Liker 6
Skrevet

Jeg får angst av alle de som tror de har bedere peiling på vaksiner enn de som har peiling på det. Så TS vil heller bli potensielt syk av covid enn å ha litt vondt i armen. Hvis du kan velge mellom respirator og pustevansker i lang tid, og det å være litt støl i armen. Hva hadde du valgt da? 

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva hvis jeg blir psysisk syk i lengre tid pga vaksinen? Kjenner flere som fått rare bivirkninger

Sannsynligheten for å bli psykisk syk som bivirkning av vaksinen er nok forsvinnende lav. Hvis det mot formodning skulle skje så må man jo leve med det.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du blir nok fortere psyk av å få covid. De rare bivirkningene du snakker om er forbigående

• Liker 11
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (1 minutt siden):

Jeg får angst av alle de som tror de har bedere peiling på vaksiner enn de som har peiling på det. Så TS vil heller bli potensielt syk av covid enn å ha litt vondt i armen. Hvis du kan velge mellom respirator og pustevansker i lang tid, og det å være litt støl i armen. Hva hadde du valgt da? 

Nå er det nå en gang slik at langtidseffekter ikke nødvendigvis kjennes til før det er gått langt tid. Om man tror dette handler om "litt vondt i armen" så er man den siste som blr uttale seg. 

• Liker 19
Skrevet

Det er ikke andre enn ditt valg å ta den. 
Så det blir helt opp til deg selv!

Jeg har ikke tatt den, og kommer heller ikke til å gjøre det. Den minimale sjangsen for å pådra seg varige men av den sprøyta orker jeg ikke. Er ganske sikker på at jeg klarer meg gjennom en korona runde uansett 👌🏻
Så sett deg ned, tenk for og i mot på egenhånd.

• Liker 12
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir værre når du må legge fram bevis på dèt. For det har du ikke da.

Anonymkode: 814aa...57c

Ja, men det ser jeg ikke skje med det første.

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Nå er det nå en gang slik at langtidseffekter ikke nødvendigvis kjennes til før det er gått langt tid. Om man tror dette handler om "litt vondt i armen" så er man den siste som blr uttale seg. 

Men langtidseffekten på covid er nok verre. De her i Norge som har ekspertise på dette sier at dette bør vi ta. Og det er stort sett vanlig mann i gata som sier at dette er farlig. Det er jo ikke noe å lure på hvem man skal tro på. 

• Liker 9
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (5 minutter siden):

Men langtidseffekten på covid er nok verre. De her i Norge som har ekspertise på dette sier at dette bør vi ta. Og det er stort sett vanlig mann i gata som sier at dette er farlig. Det er jo ikke noe å lure på hvem man skal tro på. 

Jo, det er det absolutt. For ingen vet per i dag hva som vil være det beste alternativet for det enkelte menneske. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg har det som deg og har tatt valget om å gå uvaksinert. Jeg får angst av å spise en kjeks som kanskje ser litt rar og annerledes ut enn de andre, så å sprøyte noe helt nytt inn i kroppen kommer til å sette meg i en posisjon jeg ikke takler.

Dette er et valg du må ta selv. Du er ikke en fare for andre ved å gå uvaksinert, da også vaksinerte får smitten og smitter videre. Det går kun utover deg selv.

Anonymkode: f4bbf...90a

• Liker 13
Skrevet

Jeg var helt ukritisk og vaksinerte meg med to doser. Bivirkningene etter dose nummer to var så voldsomme at jeg ikke kommer til å ta en tredje dose. Jeg skjønner godt at folk vegrer seg, og det må de få lov til.

Anonymkode: 0432f...f95

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du mener helt alvorlig at du tror folk blir like syk av covid når de er vaksinert, og at det er like stor risiko for å bli smittet som vaksinert? Eller er dette noe du bare forteller deg selv? 

Hvis du har så angst for bivirkninger er det vel bare å la være å ta den og bli syk med covid i stedet. Det er jo litt rart å være engstelig for bivirkninger og ikke være engstelig for å havne på respirator av covid, men la gå.

Anonymkode: 25ac8...b93

Mange fullvaksinerte på sykehus... 

Anonymkode: 84b0d...9ec

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har utsatt så lenge å vaksinere meg pga fryktelig angst for bivirkninger og at jeg føler jeg ikke stoler på den helt enda.

Tror jeg kommer til å slite med angst hver dag etter vaksinen i framtiden..

Hva kan jeg gjøre? Vente litt til? Folk blir jo syke uansett vaksinert 

Noen får og andre ikke. Jeg er også en av de som faktisk veldig ofte blir enormt syk av både medisiner og vaksiner. Bare en tablett med betennelse dempende får meg til å kaste opp en uke. 

Men tenkte at før eller siden må jeg ta vaksinen. Pga på et eller annet tidspunkt så risikerer jeg også å få korona. Jeg merket ingenting av den. 

Så pust med magen og ta vaksinen

Anonymkode: 6ce7b...193

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Noen får og andre ikke. Jeg er også en av de som faktisk veldig ofte blir enormt syk av både medisiner og vaksiner. Bare en tablett med betennelse dempende får meg til å kaste opp en uke. 

Men tenkte at før eller siden må jeg ta vaksinen. Pga på et eller annet tidspunkt så risikerer jeg også å få korona. Jeg merket ingenting av den. 

Så pust med magen og ta vaksinen

Anonymkode: 6ce7b...193

Har lest rapport fra oktober om bivirkninger. 6000 alvorlige bivirkninger meldt inn.

• Liker 9
  • Opprett ny...