AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Del Skrevet 11. november 2021 Jeg har likt musikken til Jan og vurderte å gå på en konsert det han skal opptre, men etter å ha lest litt om han ønsker jeg ikke lengre å gå. https://www.nrk.no/vestland/jan-eggum-tvitret-om-voldtekt-1.8291174 Er det noen som har likt en artist men som ikke støtter hen lengre etter noe som er sagt eller gjort? Kjenner dette er kjipt, men sånne folk vil jeg ikke støtte oppunder. Anonymkode: 10bd9...61d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #2 Del Skrevet 11. november 2021 Så du er uenig med Eggum angående det tenkte scenariet? Anonymkode: 8b822...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #3 Del Skrevet 12. november 2021 Gamle, ekle gris. Aldri brydd meg om musikken eller hatt en mening om han, men nå tenker jeg på at han er en klein, gammel mannssjåvinist. Anonymkode: 64043...e9f 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Del Skrevet 15. november 2021 Det er så sjarmerende med gamle menn som skal mene noe om noe de aldri kommer til å oppleve selv. Anonymkode: f6039...137 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #5 Del Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 18.57): Så du er uenig med Eggum angående det tenkte scenariet? Anonymkode: 8b822...22b Hva tror du? Anonymkode: 10bd9...61d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #6 Del Skrevet 18. desember 2021 Alle som frekventerer bla utestedet Garage i Bergen på 90-talket fikk med seg at Eggum likte veldig unge damer/piker og han ble sett på som en gammel gris. Anonymkode: 56999...2b2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #7 Del Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 21.22): Alle som frekventerer bla utestedet Garage i Bergen på 90-talket fikk med seg at Eggum likte veldig unge damer/piker og han ble sett på som en gammel gris. Anonymkode: 56999...2b2 Var det der han traff Kaia? Anonymkode: 1efab...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #8 Del Skrevet 19. desember 2021 Nei, jeg er en stor motstander av cancel culture-fenomenet v i ser i dag. Hvis man setter artister på en pidestall og forventer at de må være perfekt i alt de sier, gjør og mener så er det veldig få artister man kan følge med på. Jeg har ingen problemer med å vertsette noen musikk/filmer/bøker og samtidig være uenig med dem i deres meninger. Anonymkode: 7a8dc...85e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #9 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 17.11): Jeg har likt musikken til Jan og vurderte å gå på en konsert det han skal opptre, men etter å ha lest litt om han ønsker jeg ikke lengre å gå. https://www.nrk.no/vestland/jan-eggum-tvitret-om-voldtekt-1.8291174 Er det noen som har likt en artist men som ikke støtter hen lengre etter noe som er sagt eller gjort? Kjenner dette er kjipt, men sånne folk vil jeg ikke støtte oppunder. Anonymkode: 10bd9...61d Likte Kjell Elvis, jævla bra til å synge.. Skrøt av at han hadde nedlagt flere damer enn Rune Rudberg (står i selvbiografien hans) kaller seg kristen er gift, lever som han fortsatt er singel. Sånt har jeg ingen beundring for. Anonymkode: 80e46...ee4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. desember 2021 #10 Del Skrevet 21. desember 2021 Minner om en gammel vits om Gitarkameratene... Hva gjør Gitarkameratene etter konserter? Øystein Sunde går rett til rommet sitt. Halfdan Sivertsen tar noen pils med fansen, og trekker seg tilbake før han blir full. Lillebjørn Nilsen drikker til han kollapser. Og Jan Eggum sjangler rundt og plager alle damer han ser... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantiljonathan Skrevet 21. desember 2021 #11 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Likte Kjell Elvis, jævla bra til å synge.. Skrøt av at han hadde nedlagt flere damer enn Rune Rudberg (står i selvbiografien hans) kaller seg kristen er gift, lever som han fortsatt er singel. Sånt har jeg ingen beundring for. Anonymkode: 80e46...ee4 Har vært på et par konserter med han. Syns han var kjempeflink. Koste meg. Ble litt skuffet over å høre at han er sånn. Trist 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Del Skrevet 21. desember 2021 Anonymkode: 9f63f...05b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #13 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 21.56): Nei, jeg er en stor motstander av cancel culture-fenomenet v i ser i dag. Hvis man setter artister på en pidestall og forventer at de må være perfekt i alt de sier, gjør og mener så er det veldig få artister man kan følge med på. Jeg har ingen problemer med å vertsette noen musikk/filmer/bøker og samtidig være uenig med dem i deres meninger. Anonymkode: 7a8dc...85e Så du hører fortsatt på R.Kelly? Anonymkode: 9f63f...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du hører fortsatt på R.Kelly? Anonymkode: 9f63f...05b Så du leser fortsatt Hamsun? Anonymkode: c190d...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #15 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du hører fortsatt på R.Kelly? Anonymkode: 9f63f...05b Ingen hører på R. Kelly, men det er i hovedsak fordi han har ræva musikk. Jeg synes det er vanskelig akkurat det der med å boikotte alle som har hatt problematisk adferd. Filmene til Roman Polanski må boikottes, samme med Woody Allen. En hel hurv med mannlige kjendiser må boikottes, altså er det lite igjen å både se og høre på. Hvilke kjente menn er det som ikke har sagt noe problematisk? Radioen spiller fortsatt musikken til Michael Jackson, Breakfast at Tiffany's blir sendt på TV, osv.osv. Selv om jeg selvsagt er enig, det er en uting at denne typen oppførsel skal belønnes. Anonymkode: f6039...137 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #16 Del Skrevet 21. desember 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Så du hører fortsatt på R.Kelly? Anonymkode: 9f63f...05b Har aldri hørt på R.Kelly i utgangspunktet da det ikke er min type musikk. Anonymkode: 7a8dc...85e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skriblerinna Skrevet 21. desember 2021 #17 Del Skrevet 21. desember 2021 Det er litt komplisert med det der, syns jeg. Kan Michael Jackson både være en popkonge og en barneovergriper, kan Jan Eggen både være en mannsgrus man ikke vil havne på nachspiel med og være en god visesanger, kan mennesker være verdt å lytte til selv om det de sier er problematisk osv…. Det er ingen enkle svar! Jeg liker ikke å høre på Jan Eggum, så jeg har ikke dette problemet. Men kan en Polanski film være severdig selv om mannen har forgrepet seg på ungjenter? Jeg vil si ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #18 Del Skrevet 21. desember 2021 Just now, Skriblerinna said: Det er litt komplisert med det der, syns jeg. Kan Michael Jackson både være en popkonge og en barneovergriper, kan Jan Eggen både være en mannsgrus man ikke vil havne på nachspiel med og være en god visesanger, kan mennesker være verdt å lytte til selv om det de sier er problematisk osv…. Det er ingen enkle svar! Jeg liker ikke å høre på Jan Eggum, så jeg har ikke dette problemet. Men kan en Polanski film være severdig selv om mannen har forgrepet seg på ungjenter? Jeg vil si ja. Jeg har ingen problemer med å verdsette MJ som musiker/danser og Polanski som regissør. Jeg hører jevnlig på MJ og ser flere av Polanskis filmer. Det betyr ikke at jeg støtter det de har gjort (eller evt har gjort når det kommer til MJ), men at jeg setter et skille mellom kunsteren og kunsten. Eggum er ikke min type musikk, men hadde jeg likt musikken så hadde jeg hørt på den. Anonymkode: 7a8dc...85e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #19 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ingen hører på R. Kelly, men det er i hovedsak fordi han har ræva musikk. Jeg synes det er vanskelig akkurat det der med å boikotte alle som har hatt problematisk adferd. Filmene til Roman Polanski må boikottes, samme med Woody Allen. En hel hurv med mannlige kjendiser må boikottes, altså er det lite igjen å både se og høre på. Hvilke kjente menn er det som ikke har sagt noe problematisk? Radioen spiller fortsatt musikken til Michael Jackson, Breakfast at Tiffany's blir sendt på TV, osv.osv. Selv om jeg selvsagt er enig, det er en uting at denne typen oppførsel skal belønnes. Anonymkode: f6039...137 Michael Jackson er uskyldig, de er bare ute etter penger. Han i hjemme alene var venn m MJ da han var ca 10 og ingenting skjedde. Michael likte kvinner på sin egen alder og eldre. Han var stormforelsket i Diana Ross, men hun brukte han kun for sex. Dirty Diana! Anonymkode: de49d...f8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skriblerinna Skrevet 21. desember 2021 #20 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ingen problemer med å verdsette MJ som musiker/danser og Polanski som regissør. Jeg hører jevnlig på MJ og ser flere av Polanskis filmer. Det betyr ikke at jeg støtter det de har gjort (eller evt har gjort når det kommer til MJ), men at jeg setter et skille mellom kunsteren og kunsten. Eggum er ikke min type musikk, men hadde jeg likt musikken så hadde jeg hørt på den. Anonymkode: 7a8dc...85e Jeg er nok ganske enig med deg. Prinsipielt i alle fall. Jeg kan i noen tilfeller blande de to, kunsten og kunstneren, og det gir meg jo en viss glede å følge/se/høre en kunstner av et eller annet slag som jeg opplever som en god person i tillegg til at jeg liker det personen produserer. Jeg tror kanskje det ligger litt i tida å blande sammen kunsten og kunstneren? Og kanskje også en bevissthet rundt forbrukermakt, som at det man velger å kjøpe gir man sin støtte til. I tilfellet med kunstnere blir jo det personen man i så fall støtter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå