AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #21 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 18.11): Far er fradømt foreldreansvar for et annet barn. Det skal veldig mye til. Men for all del, han er sikkert en helgen og ts bare en pengegrisk bitter dame. Anonymkode: e60d0...924 Hvordan vet ts at far er fradømt foreldreansvar? Det skal ekstremt mye til. Til og med foreldre som har vært voldelig eller seksuelt misbrukt barna har fremdeles foreldreansvar. Anonymkode: 18ea7...0c2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #22 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 19.56): Tusen takk for svar til dere som svarte saklig. Jeg har nå levd i 10 år med utpressing og trakassering, ofte ukentlig, om at jeg må stanse bidragene fordi han mener jeg ikke fortjener det. Det var uansett ikke rare beløpet han betalte. Han har også bedt sønnen vår flere ganger om å si til meg at jeg må stanse bidraget, ellers mister de huset. I sommer kapitulerte jeg og han vant. Jeg ringte nav og ba de stanse bidraget. Jeg orker rett og slett ikke å høre på dette mer, så da er det i alle fall en ting mindre han kan ta meg på. Så nei, dette er overhodet ikke økonomisK motivert, jeg er bare livredd at barnet mitt skal bli enda mer hjernevasket av sin far. Han sier faktisk selv at det kan gå fint å bytte skole selv om han ikke kjenner noen hos far. Hvilken 12-13 vil frivillig forlate sine bestevenner og fotball og alt for å bo hos sin far en time unna? Han er dessverre altfor påvirket, og jeg er redd for fremtiden hans. Hi Anonymkode: 83b0b...9c4 Men da regner jeg med at du har masse bevis på at far har trakassert og utpresset deg. Så da ser jeg ikke helt hva du er så bekymret for? Jeg ønsket også å bo hos min far da jeg var yngre. Han var kanskje ikke den beste omsorgspersonen i det daglige, men vi hadde deg kjekt da jeg var på samvær hos han. Og så klart jeg savnet han da jeg ikke var hos han. Jeg var jo veldig glad i han. Du må nesten bare anerkjenne følelsene sønnen din har ovenfor far, og passe på at du ikke snakker dritt om faren foran gutten din, eller i sammenhenger det gutten din kam høre deg. Samtidig kan du stille gutten din reflekterende spørsmål, som hvordan han tror det vil være å bo hos faren i det daglige, hvordan det vil bli å bytte skole/klasse/nye lærere, hvordan det vil være å flytte fra venner og hvordan det vil bli å måtte knytte nye vennskap. Anonymkode: 18ea7...0c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå