Gå til innhold

Mannen ønsker ikke flere barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, Carrot said:

Er det bare meg som stusser på at TS nevner NIPT test (som er beregnet på å finne avvik i kromosmer) som en grunn for å vite at dette fosteret er en gutt? og det er vel ikke heller bare å "dra til sverige" for å få en slik test - eller få den uten å informere partner? 

En NIPT-test utført i Sverige/Danmark gir informasjon om kjønn, i tillegg til trisomier. Og ja, det er berre å ta den testen, heilt uten å informere partner. På samme måte som en kan gjere alle andre medisinske tester uten samtykke frå partner. Du bestiller ein time hos ein av klinikkane som tilbyr denne testen, og møter opp som avtalt. 

Det sagt, å bruke informasjonen om kjønn til å velge å beholde eller ikkje, er vel akkurat grunnen til at dei i Norge ikkje gir ut informasjon om kjønn ved NIPT. 

Anonymkode: 46e19...2c1

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, det er skurrete. Og at aborten er avhengig av om det er gutt eller jente. Forstyrrende.

Anonymkode: 18bce...d01

Kan hende ts er eldre da.. 

Anonymkode: 93b5f...5af

Skrevet (endret)

Ok, jeg skjønner ref svar over. 

Men TS, dersom din partner ikke ønsker seg flere barn, om dette var motsatt - ville du syns det var OK å bli påtvunget ett barn? Tenker du at så snart barnet kommer og jobben starter så skal far ombetsemme seg? Eller håpte du at siden det var gutt så ville han bli glad og ombestemme seg? Er ikke dette på noen måte en tankevekker for deg? At du har så liten respekt for din partner at du velger gjøre noe som dette? 

og la meg legge til - jeg skjønner ønsket om en gutt, jeg er nok litt for gammel til å skjønne hvordan man kan tvinge en partner til å bli forelder likevel.. 

Endret av Carrot
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du har jo holdt det skjult en stund fra du fant ut til du fikk svar på testen og fortalte det til han da.

Anonymkode: 8095c...977

I 9 dager, så ikke lenge. 

ts

Anonymkode: cbd79...978

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har blitt uplanlagt gravid. Jeg vet at mannen min ikke ønsker flere barn. Jeg sa ingenting til mannen og dro rett til Sverige fir å ta en NIPT test. Vi har to jenter  fra før av og hvis dette også var en jente hadde jeg vært tilbøyelig til å ta abort, men dette er en gutt😍 jeg følte liksom med en gang at det her er skjebnen! 

Jeg fortalte det til mannen min og han er ikke glad. Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre. Jeg vil jo ikke tvinge han til et barn han ikke vil ha, men jeg greier ikke slippe tanken på en sønn💙

Hvis du vet at mannen ikke vil ha flere barn, og dere har hatt en del sex. Hvorfor går du ikke på prevensjon lengre? Regner med at dette er noe du har brukt, men mistenker at du har droppa å ta det fordi DU vil ha et barn til. 

Skrevet
Carrot skrev (42 minutter siden):

Er det bare meg som stusser på at TS nevner NIPT test (som er beregnet på å finne avvik i kromosmer) som en grunn for å vite at dette fosteret er en gutt? og det er vel ikke heller bare å "dra til sverige" for å få en slik test - eller få den uten å informere partner? 

Jo det er bare å bestille en test og dra. Vi bor ikke så langt fra grensen, så det var kun en dagstur.

ts

Skrevet
Rosatoast skrev (Akkurat nå):

Hvis du vet at mannen ikke vil ha flere barn, og dere har hatt en del sex. Hvorfor går du ikke på prevensjon lengre? Regner med at dette er noe du har brukt, men mistenker at du har droppa å ta det fordi DU vil ha et barn til. 

Vi har brukt kondom.

ts

Skrevet

Gratulerer med graviditet. 

Han får kutte strengen da hvis han er så bekymret for å få flere barn. Det kan jo fort skje... og kvinnen bestemmer. Slik er det. 

Har forlater vel neppe deg og barna pga dette, så da må han bare akseptere det. La han være sur. Forblir han sur, så får han dra sin vei og gjerne finne en annen dame som også vil ha barn. 

• Liker 3
Skrevet
Mooza skrev (1 minutt siden):

Gratulerer med graviditet. 

Han får kutte strengen da hvis han er så bekymret for å få flere barn. Det kan jo fort skje... og kvinnen bestemmer. Slik er det. 

Har forlater vel neppe deg og barna pga dette, så da må han bare akseptere det. La han være sur. Forblir han sur, så får han dra sin vei og gjerne finne en annen dame som også vil ha barn. 

Nei, det gjør han selvsagt ikke. Vi er en familie og har det fint sammen. Jeg hadde jo heller ikke planlagt noe nytt barn, men når det så skjedde og det var den gutten jeg hadde ønsket meg, så skjedde det noe i meg. Jeg ble på en måte klar. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har brukt kondom.

ts

Hvorfor kunne du da tatt abort hvis det var en jente? Høres sinnssykt ut.
Da kan du likeså godt ta abort nå uansett, for du bryr deg ikke om selve livet som er der - du bryr deg om statusen og blåfargen på veggen, en gutt kommer med.

Du høres jo ikke riktig klok ut som kommer med sånne utsagn. Syntes jo du skal lytte til mannen din, dere må lytte til HVERANDRE, men hvis det er slik at han forlater deg hvis et barn til kommer - fordi han absolutt ikke vil ha flere barn, syntes jeg du skal respektere det egentlig. Dette er visst en samtale dere har hatt og har visst om begge to,.

Skrevet
Rosatoast skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kunne du da tatt abort hvis det var en jente? Høres sinnssykt ut.
Da kan du likeså godt ta abort nå uansett, for du bryr deg ikke om selve livet som er der - du bryr deg om statusen og blåfargen på veggen, en gutt kommer med.

Du høres jo ikke riktig klok ut som kommer med sånne utsagn. Syntes jo du skal lytte til mannen din, dere må lytte til HVERANDRE, men hvis det er slik at han forlater deg hvis et barn til kommer - fordi han absolutt ikke vil ha flere barn, syntes jeg du skal respektere det egentlig. Dette er visst en samtale dere har hatt og har visst om begge to,.

Fordi vi jo egentlig er ferdig med barn, men ønsket om en gutt har alltid vært der. Jeg hadde lagt det bort fordi vi skulle jo ikke ha flere, men når jeg nå vet at det er en gutt så greier jeg ikke. Det hadde liksom gjort familien komplett. 

Han forlater meg ikke, det er ikke det det handler om. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør han selvsagt ikke. Vi er en familie og har det fint sammen. Jeg hadde jo heller ikke planlagt noe nytt barn, men når det så skjedde og det var den gutten jeg hadde ønsket meg, så skjedde det noe i meg. Jeg ble på en måte klar. 

ts

Ja, og det skjønner jeg godt. Slik ble min nummer 3 til også¨ Jeg oppdaget det veldig sent også. 3 jenter her, og abort synes jeg er for spesielt utsatte. Men det er mitt syn. 

Dere er voksne folk og du må ikke la deg presse til å ta abort hvis du føler det blir galt. Han får som sagt kutte strengen om dette er noe som er totalt feil for han. Nå har det skjedd, du kjenner at du vil beholde. Da gjør du det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi vi jo egentlig er ferdig med barn, men ønsket om en gutt har alltid vært der. Jeg hadde lagt det bort fordi vi skulle jo ikke ha flere, men når jeg nå vet at det er en gutt så greier jeg ikke. Det hadde liksom gjort familien komplett. 

Han forlater meg ikke, det er ikke det det handler om. 

ts

Familien din kommer aldri til å bli komplett, hvis du mener at NOE ekstra må til for å gjøre ting bedre.

Den følelsen går nok ikke bort, selv om du får et nytt barn.

Skrevet (endret)
Mooza skrev (Akkurat nå):

Ja, og det skjønner jeg godt. Slik ble min nummer 3 til også¨ Jeg oppdaget det veldig sent også. 3 jenter her, og abort synes jeg er for spesielt utsatte. Men det er mitt syn. 

Dere er voksne folk og du må ikke la deg presse til å ta abort hvis du føler det blir galt. Han får som sagt kutte strengen om dette er noe som er totalt feil for han. Nå har det skjedd, du kjenner at du vil beholde. Da gjør du det. 

Mannen til TS brukte kondom sier hun. Hvorfor er det slik at kvinner mener at menn har null stemmerett ift barn? Syntes det er like forstyrrende som denne tråden.

Endret av Rosatoast
Skrevet
Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Mannen til TS brukte kondom sier hun. Hvorfor er det slik at kvinner mener at menn har null stemmerett ift barn? Syntes det er like forstyrrende som denne tråden.

Er jo et veldig turbulent tema. Men den psykiske påkjenning en kvinne som ønsker barnet må igjennom ved en abort er jo det som spiller mest inn for min del. It takes two to tango er vel et ordtak. Og om barn er helt uaktuelt kan man rett og slett ikke ha sex eller evt sterilisere seg. 

Anonymkode: dd9c0...0b0

• Liker 3
Skrevet
Rosatoast skrev (2 timer siden):

Ok. 

Vel. Sex fører til barn, og menn har et valg om å sterilisere seg. Alt annet er faktisk noe som kan ende opp med barn. Det vet alle. Abort er det mange som har problemer med, og spesielt en dame som egentlig ønsker seg seg et barn. 

Så det er vel ikke no- brainer dette. 

Du mener at det er forstyrrende at barn blir til uten at de er planlagt?  Vel....møt halve befolkningen. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Høres merkelig ut å bruke kondom i et lang artig forhold hvor man ikke ønsker barn. 

Anonymkode: b9fb5...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...