AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #21 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 29.11.2021 den 23.00): YES! At folk ikke skjønner dette, er totalt uforståelig for meg. At fallhøyden er så pass. Det er 5 tusen i bare oppkjøring (men det er jo pluss nye kjøretimer for å ikke glemme alt). Og de sinnssyke ventetider nå. Anonymkode: 532c5...5db Nettopp! Jeg skal faktisk ha oppkjøring i morgen etter å ha ventet i nesten 10 måneder. Det er jo helt vilt. Jeg har strøket før og dersom vegvesenet fortsetter i dette "tempoet" kan det hende jeg må ta teoriprøven om igjen. Pga korona må man nå også booke time for å få tatt teoriprøven og det er lange ventelister også her. Jeg syns det er ganske ufint av vegvesenet lager slike situasjoner, det kunne de ha unngått ved å forlenge teoriprøven (har man den, så har man den permanent). Ønsker meg selv lykke til i morgen. Jeg har kjørt veldig mye i løpet av denne ventetiden, faktisk nærme 650 mil, så stryker jeg igjen i morgen skjønner jeg faktisk ikke hva vegvesenet vil ha (forstår de det selv?) Anonymkode: 587c5...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #22 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp! Jeg skal faktisk ha oppkjøring i morgen etter å ha ventet i nesten 10 måneder. Det er jo helt vilt. Jeg har strøket før og dersom vegvesenet fortsetter i dette "tempoet" kan det hende jeg må ta teoriprøven om igjen. Pga korona må man nå også booke time for å få tatt teoriprøven og det er lange ventelister også her. Jeg syns det er ganske ufint av vegvesenet lager slike situasjoner, det kunne de ha unngått ved å forlenge teoriprøven (har man den, så har man den permanent). Ønsker meg selv lykke til i morgen. Jeg har kjørt veldig mye i løpet av denne ventetiden, faktisk nærme 650 mil, så stryker jeg igjen i morgen skjønner jeg faktisk ikke hva vegvesenet vil ha (forstår de det selv?) Anonymkode: 587c5...ebf Spiller ikke noe rolle hvor mye du har kjørt på dette stadiet - men hvordan du kjører. Det er viktig at du er nøye med alt du har lært. Anonymkode: c5211...afb
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #23 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiller ikke noe rolle hvor mye du har kjørt på dette stadiet - men hvordan du kjører. Det er viktig at du er nøye med alt du har lært. Anonymkode: c5211...afb Tror du ikke at jeg skjønner det? Det er poenget med mengdetrening - man lærer av det. Anonymkode: 587c5...ebf
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #24 Skrevet 8. desember 2021 Uff, så fælt at du strøk. Sønnen min må ha vært utrolig heldig. Startet på lappen i september og kjørte opp for 3 uker siden. Han var også kjempenervøs og sa at han gjorde etpar bommerter. Kjørte i bussfil et øyeblikk men byttet fil kjapt. Strøk heldigvis ikke på det. Sånn kan jo skje om man ikke er lokalkjent . Tror han har hatt stor fordel av å ha kjørt masse med moped rundt i Oslo sentrum og overalt ellers i StorOslo. Lykke til med neste oppkjøring. Anonymkode: 0c6f1...a7a
Elskermandager Skrevet 8. desember 2021 #25 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Lur deg selv til å tro at du har lappen og at du skal bare kjøre en fremmed et sted. Og det vil jo gå helt fint, for du kan jo kjøre bil 😊 Endret 8. desember 2021 av Elskermandager 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #26 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp! Jeg skal faktisk ha oppkjøring i morgen etter å ha ventet i nesten 10 måneder. Det er jo helt vilt. Jeg har strøket før og dersom vegvesenet fortsetter i dette "tempoet" kan det hende jeg må ta teoriprøven om igjen. Pga korona må man nå også booke time for å få tatt teoriprøven og det er lange ventelister også her. Jeg syns det er ganske ufint av vegvesenet lager slike situasjoner, det kunne de ha unngått ved å forlenge teoriprøven (har man den, så har man den permanent). Ønsker meg selv lykke til i morgen. Jeg har kjørt veldig mye i løpet av denne ventetiden, faktisk nærme 650 mil, så stryker jeg igjen i morgen skjønner jeg faktisk ikke hva vegvesenet vil ha (forstår de det selv?) Anonymkode: 587c5...ebf Jeg har nylig hatt oppkjøring (og bestått) og tenkte som deg at det verste med å eventuelt stryke var den lange ventetiden for ny oppkjøring. Sensor fortalte at om en strøk så prøvde de å få tatt de inn igjen relativt raskt. Ordinær ventetid er ca 10-12 uker på trafikkstasjonene her i området, men de hadde ledige tider i kalenderen, som ikke var synlige, for å ha mulighet for å ta inn igjen de som stryker. Er det ingen som stryker legges timene ut til ordinær booking etter hvert. Lykke til! 🤞 Anonymkode: 3aa03...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #27 Skrevet 9. desember 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har nylig hatt oppkjøring (og bestått) og tenkte som deg at det verste med å eventuelt stryke var den lange ventetiden for ny oppkjøring. Sensor fortalte at om en strøk så prøvde de å få tatt de inn igjen relativt raskt. Ordinær ventetid er ca 10-12 uker på trafikkstasjonene her i området, men de hadde ledige tider i kalenderen, som ikke var synlige, for å ha mulighet for å ta inn igjen de som stryker. Er det ingen som stryker legges timene ut til ordinær booking etter hvert. Lykke til! 🤞 Anonymkode: 3aa03...3f2 Det der må være bare på den plassen du bor 🤷 Jeg strøk en oppkjøring, og hadde noen måneder igjen før teoriprøven gikk ut - kjøreskolen fikk ikke bestilt meg ny time innen den tid. Det er Bærum trafikkstasjon. Jeg fikk heller ikke lov å ta ny teori, før forrige gått ut. Da den gått ut, tok jeg ny teori og bestått - det var i juni 2021. Fikk ny oppkjøring i oktober. Så alt i ett, tok det også mange måneder fra forrige oppkjøring til neste. 😬 Jeg besto heldigvis denne gangen, men jeg synes også at dette bør bli mer synlig i media. Istedenfor leser jeg "færre som stryker på oppkjøring nå. Dette må trolig skyldes lange ventelister." Som om at det er en positivt effekt av at folk må vente månedsvis på ny oppkjøring!! Det kan like godt være korrelasjon pga sensorer presset med alt for lange køer, at de er nå mer tilbøyelige å bestå folk. Pluss veldig mange nye, unge sensorer. Anonymkode: 532c5...5db 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #28 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det der må være bare på den plassen du bor 🤷 Jeg strøk en oppkjøring, og hadde noen måneder igjen før teoriprøven gikk ut - kjøreskolen fikk ikke bestilt meg ny time innen den tid. Det er Bærum trafikkstasjon. Jeg fikk heller ikke lov å ta ny teori, før forrige gått ut. Da den gått ut, tok jeg ny teori og bestått - det var i juni 2021. Fikk ny oppkjøring i oktober. Så alt i ett, tok det også mange måneder fra forrige oppkjøring til neste. 😬 Jeg besto heldigvis denne gangen, men jeg synes også at dette bør bli mer synlig i media. Istedenfor leser jeg "færre som stryker på oppkjøring nå. Dette må trolig skyldes lange ventelister." Som om at det er en positivt effekt av at folk må vente månedsvis på ny oppkjøring!! Det kan like godt være korrelasjon pga sensorer presset med alt for lange køer, at de er nå mer tilbøyelige å bestå folk. Pluss veldig mange nye, unge sensorer. Anonymkode: 532c5...5db Godt poeng! Kjøreelevene er dyktigere og færre stryker nå, men til hvilken pris? Jeg har brukt så mye penger og tid på å ta lappen at jeg ønsker ikke å tenke på det. Jeg syns det er drøyt at Vegvesenet overser dette. Det er vi som kjører opp som betaler prisen. Da jeg strøk for 3. gang forrige vinter ble jeg forberedt av kjørelærer at det kom til å ta enda lengre tid å få prøve pga korona. Det viste seg at ventetiden var hele 10 måneder. Jeg er voksen og har fast jobb, og løste dette med å kjøpe meg egen bil som jeg brukte til øvelseskjøring. Helt greit, men jeg syns ikke det burde være nødvendig.. Jeg tenker jo litt på yngre folk som ikke er like bemidlede og som faktisk trenger lappen for å etablere seg i arbeidslivet. Det er jo helt ille. Anonymkode: 587c5...ebf 1
Gjest Airman Skrevet 10. desember 2021 #29 Skrevet 10. desember 2021 Hvis du ikke følger rådene om å funke og drikke vodka før oppkjøringen så anbefaler jeg å ta siste kjøretime fra/til og rundt trafikkstasjonen og i området rundt trafikkstasjonen, slik at du er godt kjent der..det er der du starter fra og ender til slutt.. Det er der du skal etablere førsteinntrykket og der du skal prestere det siste sensoren husker.. Det er det siste en husker best.. Mye småfeil kan sees bortifra hvis du sørger for å etablere de to inntrykkene. Lykke til 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #30 Skrevet 10. desember 2021 Airman skrev (8 minutter siden): Hvis du ikke følger rådene om å funke og drikke vodka før oppkjøringen så anbefaler jeg å ta siste kjøretime fra/til og rundt trafikkstasjonen og i området rundt trafikkstasjonen, slik at du er godt kjent der..det er der du starter fra og ender til slutt.. Det er der du skal etablere førsteinntrykket og der du skal prestere det siste sensoren husker.. Det er det siste en husker best.. Mye småfeil kan sees bortifra hvis du sørger for å etablere de to inntrykkene. Lykke til 🙂 Høres ut som du kjørte opp på 80-tallet. Det stilles høyere krav i dag enn det der. Anonymkode: 587c5...ebf
Gjest Airman Skrevet 10. desember 2021 #31 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som du kjørte opp på 80-tallet. Det stilles høyere krav i dag enn det der. Anonymkode: 587c5...ebf 2000-tallet, besto teoritesten uten kurs på første forsøk og oppkjøring etter 5 timer, på første forsøk
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #32 Skrevet 10. desember 2021 Hadde også problemet med nervøsitet, men løste det ved å ta et par valium før oppkjøring. Stod med glans Anonymkode: 0514e...ec7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå