AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #21 Del Skrevet 11. november 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Vi tenker i utgangspunktet å gjennomføre så lenge vi kan, men måtte sjekke om jeg/vi var for ufølsomme.. Det er som noen av dere påpeker over en måned siden dødsfallet på tidspunktet for festen, og mye annet kan også skje til neste dato vi setter. Nå med covid og andre virus vil det også være stor sjans for at noen blir syke og ikke kan være med utenom dette også. Vanskelig å vite hvor man skal sette grensen for avlysing. Vi har jo sett at veldig mange har hatt bryllupsfester i sommer og høst. Anonymkode: 6d8b8...275 Det er ikke ufølsomt. Altså, det er jo ikke snakk om at noen døde og så valgte dere å "feire" det ved straks å invitere til bryllupsfest med dans på graven til avdøde. Det går an å ha full forståelse for at to sentrale personer ikke makter å delta, og samtidig vurdere at hensynet de øvrige gjester likevel veier tyngre og man dermed bør gjennomføre som planlagt. Anonymkode: 3132d...d92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #22 Del Skrevet 11. november 2021 Husker min onkel døde, og jeg skulle på noe festligheter ikke så lenge etter dødsfallet. Da sa min tante, enken: «livet må gå videre, så gjør som planlagt» Anonymkode: 492a5...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #23 Del Skrevet 11. november 2021 Jeg synes dere skal gjennomføre, så fremt dere har forståelse for at noen avlyser fordi sorgen fremdeles føles for tung. Det virker det som dere har. Selv har jeg vært i et bryllup der brudgommens bestemor døde samme uke som vielsen. De nærmeste syntes det var godt å ha noe annet å fokusere på, og var aldri i tvil om at selskapet skulle gjennomføres. Her var også avdøde gammel og dødsfallet forventet. Lykke til! Anonymkode: 580c9...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 13. november 2021 #24 Del Skrevet 13. november 2021 Her var det for nokre år sidan ein ung person(20-25) som døydde uventa veka før eit bryllup. Heile bygda var prega av dødsfallet, og "alle" i bryllupet var nær venn med personen som døydde. Dei hadde bryllupet som planlagt. Alle som var glade i den døde vart samla og fekk litt meir glede igjen, kan vere fint det og Er personen gamal og det ikkje var uventa, så ville eg haldt bryllupet som planlagt. At nokon velg å ikkje kome får vere deira val! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #25 Del Skrevet 13. november 2021 Jeg mistet min søster fem måneder før vielsen, og i perioden etterpå tenkte vi på å avlyse, i respekt for hennes mann. Men han sa; Feir livet, Astrid ville ha elsket å være i bryllupet og sett at livet går videre og lykken får fokus. Husker hun ble nevnt i flere taler, for at hun skulle få være med oss på dagen. Anonymkode: ee513...a14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå