Gå til innhold

Kortere levetid med panikkanfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare spør, er det tilfelle? 

Jeg har hatt sterke panikkanfall fra jeg var 19år. Er idag 34.. Når jeg skriver sterke panikkanfall, så mener jeg der kroppen er helt ut av seg. Det prikker og knytter seg i brystet, får ikke puste, høy puls og hjertebank, svette. Det må jo være en påkjenning for kroppen på lang sikt? Jeg har klart å mestre panikken bedre nå enn da jeg var 19. For ei uke siden kom det brått på igjen, helt uventet. Jeg måtte legge meg i fosterstilling, hyperventilerte og var sikker på jeg skulle dø igjen. Gråter meg gjennom det. 

Dette er så slitsomt. Men likevel meg. Som eldre her som har slitt med det samme og likevel sluppet hjerte plager o.l ? Så redd om dette kan påvirke hjertet på sikt? 

Anonymkode: 3d35b...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ingen tvil om at det stresser kroppen, men om det er en direkte link mellom panikkangst og kortere levetid vet jeg ikke.

Psykisk sykdom er vel generelt forbundet med kortere levetid, men det kan ha mange og sammensatte årsaker.

Du kan jo forsøke å kompensere, feks ved trening eller meditasjon. Trening gjør deg sterkere og meditasjon gir en form for hvile som har mange helsegevinster. Mange symptomer på psykiske lidelser som angst, depresjon, stress, søvnproblemer osv kan bli mye bedre ved både trening og meditasjon.

Anonymkode: 5ac4b...5a6

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge varer et panikkanfall og hvor høy puls?

Anonymkode: 87335...6a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 87335...6a9

På meg varierer det veldig, men det pleier å "bygge seg opp". Kjenner gjerne trang pust i en time, så kan jeg begynne å få katastrofe tanker om at noe galt. Da får jeg panikkanfallet og selve anfallet varer ikke lengre enn 3-4min. De minuttene er helt intense.... Skikkelig kvelningsfornemmelse og trykk i brystet. ..ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anonymkode: 87335...6a

høy puls iallefall, 140. Men går jo fort ned. Etter anfallet går jeg veldig rolig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...