Gå til innhold

Nybegynner med symaskin


Danseskjørt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sy putetrekk fks eller sengeteppe! Tenk litt enkle linjer og ikke så mye rynkesømmer og pyntesømmer.. etterhvert kan du jo prøve deg på enkle sommerkjoler når du blir vant med å sy?

Anonymkode: 7dc19...47a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sy putetrekk fks eller sengeteppe! Tenk litt enkle linjer og ikke så mye rynkesømmer og pyntesømmer.. etterhvert kan du jo prøve deg på enkle sommerkjoler når du blir vant med å sy?

Anonymkode: 7dc19...47a

Ja gode ideer!😊 jeg tenkte å prøve å sy et sirkelskjørt, men det blir kanskje for vanskelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med å legge opp bukser og å sy opp gardiner. Deretter lagde jeg babynest, lagde en julekalender (en veldig enkel en med at jeg sydde små poser med nr på og hang på hjemmelaget «juletre» laget av pinner) og å gjøre endringer på noen få enkle klesplagg.

Ellers synes jeg det er veldig godt forklart mye av det fæbrik legger ut av forklaringer til å lage forskjellige klesplagg hvis det er det du har lyst til. Er også masse fine tutorials på YouTube til å lage forskjellige ting. Jeg har også fått mye god hjelp til å finne enkle mønstere i sybutikker når jeg var nybegynner.

Største bøygen er egentlig å kaste seg ut i det, tørre å prøve og være forberedt på å gjøre litt feil underveis. Masse lykke til😊❤️

Endret av Megplussto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirkel skjørt er greit 😀

jointhefabrik eller hvordan det skrives har enkle oppskrifter som isipisi bukser osv.

 

toalett lapper er også greit.

 

viktigeste er å sy noe du er motivert for! Lykke til!

Anonymkode: 77cb1...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare ikke kjøp mønster på stoff og stil. De oppskriftene er skikkelig dårlig ! De tar fra nybegynnere lysten og motivasjonen. 
 

Luer, pannebånd, babybukse osv er lette å starte med. Lykke til :) 

Anonymkode: 39c6b...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttifrutt skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for fine tips😍

Bare hyggelig!
 

Sying er en veldig koselig hobby, og er gøy å kunne lære seg å lage noe😊  

Og husk at selv om de litt mer «proffe» bruker overlock og masse fancy sømmer, så kommer man ekstremt langt med bare sikksakk og rett frem-søm i starten😊 Jeg lærte søsteren min rett frem og sikksakk, og hun har nå laget forskjellige dekken, refleksvester og senger til alle hundene sine, pluss sydd inn skjorter og lagt ned bukser til mannen. Så man kommer veldig langt med bare basic!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megplussto skrev (2 timer siden):

Jeg begynte med å legge opp bukser og å sy opp gardiner. Deretter lagde jeg babynest, lagde en julekalender (en veldig enkel en med at jeg sydde små poser med nr på og hang på hjemmelaget «juletre» laget av pinner) og å gjøre endringer på noen få enkle klesplagg.

Ellers synes jeg det er veldig godt forklart mye av det fæbrik legger ut av forklaringer til å lage forskjellige klesplagg hvis det er det du har lyst til. Er også masse fine tutorials på YouTube til å lage forskjellige ting. Jeg har også fått mye god hjelp til å finne enkle mønstere i sybutikker når jeg var nybegynner.

Største bøygen er egentlig å kaste seg ut i det, tørre å prøve og være forberedt på å gjøre litt feil underveis. Masse lykke til😊❤️

Åh ja YouTube er jo gull🙌🏼 Skal sjekke der😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sirkel skjørt er greit 😀

jointhefabrik eller hvordan det skrives har enkle oppskrifter som isipisi bukser osv.

 

toalett lapper er også greit.

 

viktigeste er å sy noe du er motivert for! Lykke til!

Anonymkode: 77cb1...958

Supert, takk for tips til enkle oppskrifter og hvor de er å finne😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare ikke kjøp mønster på stoff og stil. De oppskriftene er skikkelig dårlig ! De tar fra nybegynnere lysten og motivasjonen. 
 

Luer, pannebånd, babybukse osv er lette å starte med. Lykke til :) 

Anonymkode: 39c6b...0a7

Merka og at mønster fra stoff og stil var litt vel vanskelige 😕 trodde det bare var meg.. 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megplussto skrev (2 timer siden):

Bare hyggelig!
 

Sying er en veldig koselig hobby, og er gøy å kunne lære seg å lage noe😊  

Og husk at selv om de litt mer «proffe» bruker overlock og masse fancy sømmer, så kommer man ekstremt langt med bare sikksakk og rett frem-søm i starten😊 Jeg lærte søsteren min rett frem og sikksakk, og hun har nå laget forskjellige dekken, refleksvester og senger til alle hundene sine, pluss sydd inn skjorter og lagt ned bukser til mannen. Så man kommer veldig langt med bare basic!

Takk for oppmuntrende ord!😊 elsker symesterskapet på nrk, blir utrolig inspirert. Håper jeg blir like flink en vakker dag🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Tuttifrutt said:

Merka og at mønster fra stoff og stil var litt vel vanskelige 😕 trodde det bare var meg.. 🤣

mønsteret selv er jo greie, eneste som er dumt er at sømmon er inkludert - det gjør ting både enklere og vanskeligere samtidig. Joda, det er enkelt at man slipper å legge på sømmon, men størrelsen blir unøyaktig, og størrelsesjustering blir nesten umulig. 

men beskrivelsen, teksten! Det må da være fordi de oversetter fra tysk, også innom dansk eller noe. Av og til er helt uforståelig, hva de egentlig mener.😂

Anonymkode: 5c419...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre flere sliter med mønstre fra Stoff & stil! Jeg har gitt opp et plagg derfra, og kjøper heller fra Fæbrik.

Anonymkode: 55a4f...83d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Jeg er i samme bås. Har kjøpt masse burda-blader men skjønner ikke fremgangsmåten?! Hvilke mønsterprodusenter for klesplagg er bra å starte med når man er nybegynner på mønster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2021 at 9:11 PM, Lakserosa said:

Ååh! Jeg er i samme bås. Har kjøpt masse burda-blader men skjønner ikke fremgangsmåten?! Hvilke mønsterprodusenter for klesplagg er bra å starte med når man er nybegynner på mønster?

Som jeg skriver over - Fæbrik. Her kan du også se instruksjonsvideo på Instagram, det hjelper meg veldig. F. eks er vel isipisipants ganske enkelt å få til. :)

Anonymkode: 55a4f...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lakserosa skrev (På 18.11.2021 den 21.11):

Ååh! Jeg er i samme bås. Har kjøpt masse burda-blader men skjønner ikke fremgangsmåten?! Hvilke mønsterprodusenter for klesplagg er bra å starte med når man er nybegynner på mønster?

Ida Victoria! Hun er aller best for nybegynnere!

Anonymkode: 630b1...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2021 den 11.41):

Ida Victoria! Hun er aller best for nybegynnere!

Anonymkode: 630b1...ad9

Oi! Aldri hørt om før men dette ser midt i blinken ut! Takk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 16.05):

Som jeg skriver over - Fæbrik. Her kan du også se instruksjonsvideo på Instagram, det hjelper meg veldig. F. eks er vel isipisipants ganske enkelt å få til. :)

Anonymkode: 55a4f...83d

Ja det skulle jeg jo presisert; Fæbrik sine mønstre er ikke noe for meg så jeg var ute etter noen andre enn dem 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mønsterside som jeg liker godt. Godt beskrevne og enkle mønster og ikke minst er den på norsk. amicapatterns heter den.

Anonymkode: 6a2f8...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...